Basisschool t Startblok

  • Naam Basisschool t Startblok
  • Leerbedrijf ID 100123784
  • KvK naam Basisschool t Startblok
  • KvK nummer 17160875
  • KvK vestigingsnummer 000000203947
  • Bedrijfsindeling Basisonderwijs voor leerplichtigen
  • Telefoon +31485313088
  • Bedrijfsgrootte 10 tot en met 50 medewerkers
  • Totale capaciteit 0
  • Stage/bbl overeenkomsten 6

Organisatieprofiel

  • Omschrijving 't Startblok is een fijne school voor iedereen, waar kinderen zich in de eerste plaats welbevinden. De PBS-aanpak zorgt voor een veilige plek waar kinderen zich goed en vertrouwd voelen en waar kinderen hun talenten kunnen benutten. Deze talenten kunnen ze inzetten tijdens de Jeelo-projecten. Samen werken en Samen leven en Zelfstandig leren zijn de pijlers van deze projecten. Onze kinderen werken en leren met plezier samen. Ze benutten en waarderen elkaars talenten en verschillen. ‘t Startblok onderscheidt zich in het omgaan met verschillen in de volle breedte van de ontwikkeling van kinderen. Onder het motto ‘Wat je aandacht geeft groeit!’ willen we ook vooral zien en waarderen wat kinderen wel kunnen. Kinderen, ouders en leerkrachten werken aan ‘Elke dag Samen een beetje beter’. De kernwaarden van ‘t Startblok. Welbevinden, Talenten benutten, Samen plezier en Eigenaarschap De leerkracht en alle andere onderwijsgevenden doen er toe op ’t Startblok. Haar of zijn kwaliteit en de wijze waarop hij/zij deze inzet maakt een verschil in ons onderwijs. De leerkracht/andere onderwijsgevende is de professional die naar leerlingen, ouders en externen altijd zorgt dat hij/zij met overzicht over het hele proces de juiste stappen neemt. Succeservaringen en gewenst gedrag worden benadrukt en bekrachtigd. Je mag er op ’t Startblok zijn zoals je bent. Dat is het vertrekpunt voor ontwikkeling. Alle geledingen binnen ’t Startblok gaan op een respectvolle manier met elkaar om waarbij we erkennen dat er verschillen mogen zijn en dat fouten maken leidt tot leren. We gaan uit van een growth mindset en op deze wijze benaderen we onze kinderen. Elke dag worden we samen een beetje beter. In deze omgeving willen we de talenten van een ieder benutten. We willen de kansen zien en de lat hoog leggen. Dit is zichtbaar in het brede aanbod. We gaan uit van ontwikkeling en groei en van pedagogisch optimisme. Ieder op zijn/ haar eigen niveau en binnen elke geleding van de school. Binnen een cultuur van transparantie en open communicatie praten we met elkaar over onderwijs en met en over kinderen. De Stichting leerKRACHT-aanpak die we op ‘t Startblok hanteren zorgt ervoor dat we elke dag samen een beetje beter worden. (zie website 't Startblok onderdeel Stichting leerKRACHT) Van – en met elkaar leren in diverse samenstellingen (gebruik makend van coöperatieve werkvormen) en in verbinding met de maatschappij, vraagt van leerkrachten/andere onderwijsgevenden en leerlingen diverse vaardigheden en competenties. Deze vaardigheden en competenties komen impliciet en gepland terug in ons onderwijsaanbod. De Jeelo-projecten spelen hier op effectieve wijze op in. De vaardigheden die leerlingen nodig hebben om succesvol te zijn in de 21e eeuw komen systematisch aan bod in de Jeelo-projecten. We geloven dat in de razendsnel veranderende maatschappij naast taal en rekenen en zaakvakken, competenties als samenwerken, creativiteit, ict-geletterdheid, communiceren, probleemoplossend vermogen, kritisch denken en sociale en culturele vaardigheden van groot belang zijn. Een betrokken, ondernemende, nieuwsgierige en reflecterende houding is de grootste voorwaarde om tot leren te komen. In dit hele proces werken we aan zelfstandigheid en zelfverantwoordelijkheid van leerlingen. Door middel van onze aanpak ‘Begeleid Zelfstandig Leren’ geven we kinderen de vaardigheden mee die nodig zijn om zelfstandig en zelfverantwoordelijk te leren. We willen de leerlingen eigenaar maken van hun eigen leerdoelen. Deze doelen zijn leidend voor het handelen van leerkrachten en kinderen. De leerkrachten en de leerling worden gestimuleerd om kritisch na te denken over de wijze waarop deze doelen gehaald kunnen worden (in plaats van klakkeloos de methodedoelen te volgen). Steeds vaker maken kinderen in overleg met de leerkrachten keuzes in hun leerproces. zie ook www.startblokcuijk.nl voor veel meer belangrijke informatie over 't Startblok
  • Informatie Leren & Werken 't Startblok biedt jaarlijks een 4-tal plaatsen voor onderwijsassistenten omdat we het belangrijk vinden voor de organisatie van ons onderwijs dat er naast de leerkracht nog andere onderwijsgevenden onze leerlingen ondersteunen in hun onderwijsbehoeften. Naast de mentor (een leerkracht in de groep waarin je stageloopt) zijn er ook 2 studentbegeleiders op 't Startblok. Daar kun je terecht voor vragen over je stage. Er is een schoolopleider voor leerkrachten en een studentbegeleider voor de stagiaires onderwijsassistent. Wij willen dat de student weet hoe belangrijk en bijdragend zijn rol kan zijn in het onderwijs (en niet alleen in de lesgebonden situaties) voor ieder kind. De student moet weten hoe belangrijk wij het vinden om ieder kind te accepteren zoals het is, met zijn beginsituatie, achtergrond, cultuur en eigenheid. Wij vinden dat de student zich ervan bewust moet zijn dat hij voorwaarde scheppend is om zoveel mogelijk ruimte te geven aan de ontwikkeling en het welbevinden van het kind. ’t Startblok beseft dat de student lerende en zoekende is. Daarom vinden we dat bovenstaande ook omgebogen kan worden naar de student. Als de student zich bij ons op school veilig voelt, als hij merkt dat de mentor hem de ruimte geeft, vertrouwen geeft, zal dat zijn ontwikkeling alleen maar ten goede komen. We willen er in de begeleiding zorg voor dragen dat een student zich welkom voelt en ervaart dat ontwikkeling een samenspel is tussen student en mentor/stagebegeleider. ’t Startblok verwacht van al zijn collega’s en dus ook van studenten dat deze zich blijft ontwikkelen. Een goede onderwijsgevende zal altijd blijven reflecteren, open staan voor vernieuwingen enz. Dit hoort bij een professionele houding en hier willen wij ook aan bijdragen tijdens de stage. Als basisschool bieden we een aantal stageplaatsen. Hiermee willen we als basisschool een ontwikkelplek voor de toekomst zijn. Tegelijk zien we het als een win-win situatie. Het aantal plaatsen kent ook zijn beperkingen. Hiermee bewaken we dat onze leerkrachten/andere onderwijsgevenden toe blijven komen aan hun kerntaken. Naast stageplekken voor de PABO studenten, kijken we naar MBO studenten. Deze hebben voornamelijk een plek in de onderbouw. Het betreft hier vooral studenten van de opleidingen: onderwijsassistent of klassenassistent en incidenteel verzorgende of helpende welzijn. Dit dan ook in deze volgorde. Dus onderwijsassistenten maken de meeste kans op een stageplek. Deze studenten werken vooral onder leiding van een leerkracht met kleine groepjes kinderen ( onderwijsassistenten) of hebben verzorgende taken ( klassenassistenten en helpende welzijn). De stagiaires maken op 't Startblok onderdeel uit van het team en zullen de mogelijkheid krijgen om hun stageopdrachten te vervullen. we geloven hierbij in een wederzijdse verantwoordelijkheid. dit betekent dat we van de student verwachten dat hij/zij pro-actief handelt. Dus dat hij/zij ook zelf initiatieven neemt. Je bepaalt mede hoeveel je uit je stageperiode haalt.
  • Informatie Student 't Startblok werkt veelal samen met ROC Nijmegen als het gaat om opleiden van onderwijsassistenten. Daarnaast heb je hierboven kunnen leren dat we ook een studentbegeleider in huis hebben voor de onderwijsassistenten. Je mag op 't Startblok het volgende van de mentor verwachten. -De mentor is werkzaam op ‘t Startblok en begeleidt de stagiaire op de stageplaats. -De mentor is medeverantwoordelijk voor het praktijkgedeelte van de opleiding van stagiaires op de basisschool. -De mentor zorgt voor alle activiteiten die te maken hebben met opleiden, begeleiden en beoordelen. -De mentor ziet erop toe dat aan alle voorwaarden in de basisschool wordt voldaan om de stagiaires in de praktijk goed op te kunnen leiden. -De mentor neemt de praktijkopdrachten met de stagiaire door en bespreekt de vorderingen en bewaakt de voortgang van de opleiding. -De mentor zorgt voor een goede balans tussen verantwoordelijkheid bij de student en verantwoordelijkheid bij de opleiding of de school. Afhankelijk van de ontwikkeling van de student zal de mentor een rol nemen.

Basisschool t Startblok

  • Naam Basisschool t Startblok
  • Leerbedrijf ID 100123784
  • KvK naam Basisschool t Startblok
  • KvK nummer 17160875

Erkenningen

Sector: Sport

Sector: Zorg en welzijn

Basisschool t Startblok

  • Naam Basisschool t Startblok
  • Leerbedrijf ID 100123784
  • KvK naam Basisschool t Startblok
  • KvK nummer 17160875

Contactpersonen (1)

Naam Rollen Opleidingen