E-commerce specialist

Flatline Agency eCommerce Specialist | Stagaire | Amsterdam

Wat ga je doen? Je bent verantwoordelijk voor het (door)ontwikkelen en het uitrollen van verschillende eCommcerce strategieën voor onze klanten en weet deze strategieën ook om te zetten in tactische plannen en KPI’s; Aangezien je over een gezonde dosis resultaatgerichtheid beschikt, ga je pro-actief aan de gang met de verdere optimalisatie van de verschillende digitale verkoopkanalen waaronder de gebruikerservaringen m.b.t. betaalmethodes, customer service, loyalty, gamification, conversieoptimalisatie en SEO; Uitvoeren van gepersonaliseerde campagnes via verschillende online kanalen, zoals e-mail, website/app (o.a. website personalisatie en product recommendations), SMS en WhatsApp. Bovendien ben je in staat om zelfstandig effectieve social media advertenties op te zetten, incl. A/B testing, conversietracking en rapportage; Opzetten van online dashboards en uitvoeren van maandelijkse data analyses om jouw team en klanten van waardevolle inzichten te voorzien;

Naar wie zijn wij op zoek?

Je bent een ondernemende eCommerce specialist met minimaal HBO denk- en werkniveau en hebt minimaal 2 jaar ervaring in een eCommerce of breder online-maketing team. Werkervaring aan de bureauzijde is een pré; Je hebt een gezonde portie overtuigingskracht, werkt graag resultaatgericht en kunt goed communiceren met klanten en collega’s; Je komt met data-gedreven en innovatieve oplossingen; Je weet een klantvraag om te zetten naar een eCommerce strategie; Je hebt uitstekende Nederlandse spreek- en schrijfvaardigheid; Kennis van o.a. Shopify, Klaviyo, vergelijkbare eCommerce tools en kennis van de Engelse taal is een pre, maar anders ook goed te leren ‘on the job’.

Wat biedt het bedrijf?

WIJ BIEDEN: Een open, ambitieuze cultuur met ruimte om te groeien in een hard groeiend bedrijf; De kans om te doen waar je goed in bent en goed in wilt worden; Opleidings- en ontwikkelmogelijkheden; Een stage salaris Lekker en gezonde snacks

Wat ga je leren?

  • Onderzoekt de customer journey
  • B1-K1-W1 Brengt de marktpositie van de onderneming in kaart
  • B1-K1-W2 Analyseert de customer journey
  • B1-K1-W3 Vertaalt trends en ontwikkelingen naar commerciële kansen
  • B1-K1-W4 Brengt het commerciële aanbod van de onderneming in kaart
  • B1-K1-W5 Doet verbetervoorstellen voor verkoop, marketing en/of marktbewerking
  • Verzorgt marketing- en communicatie-activiteiten
  • B1-K2-W1 Inventariseert wensen en behoeften
  • B1-K2-W2 Voert marketing- en communicatie-activiteiten uit
  • B1-K2-W3 Voert webcare uit
  • Evalueert data en doet verbetervoorstellen voor de digitale customer journey
  • P3-K1-W1 Test en monitort online kanalen
  • P3-K1-W2 Verzamelt commerciële data en geeft er betekenis aan
  • P3-K1-W3 Adviseert over het verhogen van de conversie
  • P3-K1-W4 Geeft vorm aan inhoudelijke verbetervoorstellen voor online kanalen
  • P3-K1-W5 Participeert in netwerken
  • Voert digitale operationele activiteiten uit
  • P3-K2-W1 Plant en bewaakt uit te voeren digitale werkzaamheden
  • P3-K2-W2 Ontwikkelt online content
  • P3-K2-W3 Plaatst en beheert content
  • P3-K2-W4 Evalueert webcare-activiteiten en doet verbetervoorstellen

lees verder