Manager / ondernemer horeca

Sofitel Legend the Grand Amsterdam Cost Control Stagiair

Op de Cost Control afdeling van The Grand wordt alle inkoop en controle gedaan voor de verschillende afdelingen van het hotel. Tijdens deze stage krijg je de kans om me te kijken met de Cost Controller en zijn dagelijkse werkzaamheden. Dit houdt onder andere het controleren van de inkopen, meetings met managers en het bijhouden van de inkoopadministratie in. Ook mag je de manager ondersteunen bij het voortraject van de verwerking van facturen en het uitbrengen van het maandelijkse financiële verslag. Ook als stagiaire is het belangrijk om je creatieve en netwerk skills te gebruiken bij het zoeken naar nieuwe leveranciers en voor het onderhouden van de huidige contracten met leveranciers.

Naar wie zijn wij op zoek?

Je volgt een mbo-opleiding richting Hospitality en opzoek naar een praktijkstage Je hebt grote interesse in de Luxury hotelwereld Je spreekt Nederlands en Engels, beiden op zakelijk niveau Je bent flexibel, goed georganiseerd en stressbestendig

Wat biedt het bedrijf?

Het team van The Grand is jong en vol passie en motivatie. Persoonlijke groei is erg belangrijk voor Sofitel Legend The Grand Amsterdam en daarom hebben wij een fulltime training manager in ons hotel. Wij bieden trainees verantwoordelijkheid en persoonlijke coaching om je te helpen je persoonlijke vaardigheden te ontwikkelen. Ook is er een mogelijkheid om cross trainingen te doen op andere afdelingen om je kennis over de hotel industrie te verbreden. De stagevergoeding zal €600 bruto bedragen. Afhankelijk van je woonplaats is een reiskostenvergoeding mogelijk en mag je onder werktijd gratis lunchen of dineren in het personeelsrestaurant.

Wat ga je leren?

  • Onderneemt
  • B1-K1-W1 Ontwikkelt een ondernemingsplan
  • B1-K1-W2 Treft voorbereidingen voor het starten van een onderneming
  • B1-K1-W3 Implementeert het ondernemingsplan
  • B1-K1-W4 Maakt marktanalyse
  • B1-K1-W5 Voert commerciële activiteiten uit
  • B1-K1-W6 Stelt financieel beleid vast en bepaalt de verkoopprijs
  • B1-K1-W7 Bepaalt inkoop- en voorraadbeleid
  • Geeft leiding en voert beheerstaken uit
  • B1-K2-W1 Maakt een operationeel plan
  • B1-K2-W2 Plant en verdeelt de werkzaamheden
  • B1-K2-W3 Begroot financiën
  • B1-K2-W4 Bewaakt financiën
  • B1-K2-W5 Stuurt medewerkers aan
  • B1-K2-W6 Voert intern formele gesprekken
  • Werkt mee in drank- en spijsverstrekkende bedrijven
  • P2-K1-W1 Verricht voorbereidende werkzaamheden in het horecabedrijf
  • P2-K1-W2 Werkt mee in de bediening
  • P2-K1-W3 Werkt mee in de keuken
  • P2-K1-W4 Voert afrondende werkzaamheden uit in het horecabedrijf
  • P2-K1-W5 Creëert en bewaakt sfeer
  • Werkt mee in logiesverstrekkende bedrijven
  • P2-K2-W1 Neemt reserveringen aan voor kamers en/of zalen en arrangementen
  • P2-K2-W2 Checkt de gast in
  • P2-K2-W3 Verleent service aan gasten tijdens hun verblijf
  • P2-K2-W4 Bewaakt de veiligheid
  • P2-K2-W5 Checkt de gast uit
  • P2-K2-W6 Maakt night audit rapportages van de omzet
  • P2-K2-W7 Ontwikkelt arrangementen en speciale activiteiten

lees verder