Commercieel medewerker

Bouwmarkt Alex van Gruijthuijsen BV verkoopmedewerker bouwwinkel

De student heeft m.b.t. zijn leerdoelen te maken met de volgende werkprocessen: Het zorgdragen voor een correcte ontvangst, opslag en afgifte van de behandelde goederen in onze Drive-inn bouwmarkt; Het zorgdragen voor de orde, netheid en veiligheid in de Drive-Inn; Indien nodig, het laden van de vrachtwagen en aanhangwagens; Het helpen van klanten door het aanwijzen waar producten staan tot en met het adviseren van klanten over de gebruikswijze van producten, materialen en machines; Het sorteren van binnengekomen producten in voorraad en bestellingen; Het uitvoeren van kassa-werkzaamheden; Het opnemen van de telefoon en het bellen/mailen van/naar klanten dat bestellingen binnen zijn gekomen. De student onderhoudt contacten met: extern: * leveranciers; * klanten; intern: * directie/bedrijfsleiding; * leidinggevende drive-inn; * collega’s.

Naar wie zijn wij op zoek?

De student beschikt over de volgende vaardigheden: 1. Klantgerichtheid: flexibel, luisteren, behulpzaam, open houding, initiatief 2. Commerciële instelling: meedenken overtuigingskracht 3. Inzet: energie, initiatief, doorzetten 4. Samenwerken: collegialiteit 5. Verantwoordelijkheidsgevoel: organisatieloyaliteit, eerlijkheid, duidelijkheid

Wat biedt het bedrijf?

Bouwmarkt Alex van Gruijthuijsen is een bedrijf die door het professionele assortiment voor zowel het bedrijfsleven als de particulier een regionale functie vervuld. Een team van vaste medewerkers staat garant voor een deskundig advies en een optimale klantgerichte service. Als leerbedrijf hebben wij aandacht voor de begeleiding van stagiaires en het bieden van (scholings)mogelijkheden van medewerkers. Wij werken op een gestructureerde manier aan het professionaliseren van studenten en medewerkers over de volle breedte van het werkveld. We mogen spreken van een gemoedelijke werksfeer en een gezonde bedrijf.

Wat ga je leren?

  • Onderzoekt de customer journey
  • B1-K1-W1 Brengt de marktpositie van de onderneming in kaart
  • B1-K1-W2 Analyseert de customer journey
  • B1-K1-W3 Vertaalt trends en ontwikkelingen naar commerciële kansen
  • B1-K1-W4 Brengt het commerciële aanbod van de onderneming in kaart
  • B1-K1-W5 Doet verbetervoorstellen voor verkoop, marketing en/of marktbewerking
  • Verzorgt marketing- en communicatie-activiteiten
  • B1-K2-W1 Inventariseert wensen en behoeften
  • B1-K2-W2 Voert marketing- en communicatie-activiteiten uit
  • B1-K2-W3 Voert webcare uit
  • Voert een commercieel traject uit
  • P1-K1-W1 Bereidt een commercieel traject voor
  • P1-K1-W2 Acquireert klanten en/of opdrachten
  • P1-K1-W3 Presenteert en profileert het commerciële aanbod van de onderneming
  • P1-K1-W4 Voert een verkoopgesprek
  • P1-K1-W5 Doet klanten een commercieel aanbod
  • P1-K1-W6 Verzorgt het interne ordertraject
  • P1-K1-W7 Voert aftersales uit

lees verder