Commercieel medewerker

Makro Stagiair Commerciële Binnendienst Horeca

Ben je op zoek naar een leuke leerplek waarbij je jouw commerciële vaardigheden verder kan ontwikkelen? Wij zijn op zoek naar een enthousiaste stagiair die zich verder wilt ontwikkelen op het gebied van klantenbinding binnen de grootse wereld van Makro. Geen dag is hetzelfde, maar er zijn wel standaard taken. Zo ben je dagdagelijks samen met de Horeca Manager het gezicht van vestiging en heb je automatisch contact met klanten. Daarnaast houd jij je bezig met het maken van passende offertes, het oplossen van klachten en houd je onze klanteninformatie up-to-date. Naast werkzaamheden op de vestiging ga je ook met regelmaat op bezoek bij onze klanten zodat je precies weet wat er speelt onder de Horeca ondernemers. Voor zo'n bezoek duik je samen met de Horeca Manager in de rapportages waarbij je precies analyseert wat de aankopen zijn geweest en waar er nog kansen liggen. Ook is er uiteraard ruimte voor een specifieke opdracht.

Naar wie zijn wij op zoek?

Jij hebt een hart voor horeca én voor klanten helpen en bent momenteel bezig met een commerciële MBO-studie. Met je uitstekende communicatieve vaardigheden breng je extra vriendelijkheid in ons gezellige team. Jij houdt van afwisseling, kunt goed onderhandelen en denkt groots, in mogelijkheden en oplossingen. De duur van de stage is nader te bepalen.

Wat biedt het bedrijf?

Wat bieden wij? • Werken bij een internationale organisatie waar ondernemerschap, samenwerking, klantgerichtheid en succes delen in een informele sfeer centraal staat en in ons DNA terugkomt. • Werken met een heel diverse en unieke groep (HoReCa) klanten. • Een leuke stagevergoeding, en bij enkele reisafstand vanaf 10km een reiskostenvergoeding • Veel vrijheid en verantwoordelijkheid. • Volop kansen om je te ontwikkelen en door te groeien. Veel collega’s gingen je al voor. Makro is een groot bedrijf. Dat voel je! Je krijgt volop ruimte en verantwoordelijkheid en er is veel variatie in werkzaamheden. Samen met een open, enthousiast en ondernemend team verras jij klanten met de allerbeste service.

Wat ga je leren?

  • Onderzoekt de customer journey
  • B1-K1-W1 Brengt de marktpositie van de onderneming in kaart
  • B1-K1-W2 Analyseert de customer journey
  • B1-K1-W3 Vertaalt trends en ontwikkelingen naar commerciële kansen
  • B1-K1-W4 Brengt het commerciële aanbod van de onderneming in kaart
  • B1-K1-W5 Doet verbetervoorstellen voor verkoop, marketing en/of marktbewerking
  • Verzorgt marketing- en communicatie-activiteiten
  • B1-K2-W1 Inventariseert wensen en behoeften
  • B1-K2-W2 Voert marketing- en communicatie-activiteiten uit
  • B1-K2-W3 Voert webcare uit
  • Voert een commercieel traject uit
  • P1-K1-W1 Bereidt een commercieel traject voor
  • P1-K1-W2 Acquireert klanten en/of opdrachten
  • P1-K1-W3 Presenteert en profileert het commerciële aanbod van de onderneming
  • P1-K1-W4 Voert een verkoopgesprek
  • P1-K1-W5 Doet klanten een commercieel aanbod
  • P1-K1-W6 Verzorgt het interne ordertraject
  • P1-K1-W7 Voert aftersales uit

lees verder