E-commerce specialist

Edco Eindhoven B.V. Gezocht E-commerce stagiair!

Ben jij commercieel ingesteld, gek op online sales en klaar om de wereld van o.a. Bol.com, Amazon te veroveren? Dan hebben wij dé stageplek voor jou! Bij MAXECOM dompel je je onder in de dynamische wereld van marketplaces. Met een assortiment van ruim 3.000 producten, actief op meer dan 18 platforms, zijn we volop in beweging. En jij? Jij draait vanaf dag één actief mee in ons E-commerce team. Wat ga je doen? Jij zorgt er samen met het team voor dat onze producten optimaal zichtbaar én vindbaar zijn op diverse marktplaatsen. Jouw taken in een notendop: Creëren, optimaliseren en beheren van productlistings op Bol.com, Amazon, Kaufland, Cdiscount en meer; Uitvoeren van keyword research en toepassen van data in contentoptimalisatie; Ondersteunen bij het onboarden van nieuwe marketplace-kanalen; Het optimaliseren van data-flows t.b.v. een beter resultaat; Spotten van kansen en deze ook toepassen; Ondersteunen bij grotere E-commerce projecten.

Naar wie zijn wij op zoek?

Wie ben jij? Je bent een enthousiaste MBO student (richting marketing, communicatie of E-Commerce) en je zoekt een meewerkstage van minimaal 4 dagen per week. Je wilt je verdiepen in E-commerce, bent zelfstandig én niet bang om je handen uit de mouwen te steken. Jij bent iemand die: Commercieel en klantgericht denkt; Graag structuur aanbrengt en zelfstandig kan werken; Affiniteit heeft met online verkoop en marketplaces; Zich goed uitdrukt in Nederlands en Engels; Vlot is met Excel en bij voorkeur al wat ervaring heeft met data-analyse.

Wat biedt het bedrijf?

Bij MAXECOM stap je binnen in een energieke organisatie waar je écht impact kunt maken. Je wordt begeleid door ervaren professionals en krijgt volop ruimte om te groeien – zowel persoonlijk als professioneel. Wij bieden jou: Een leerzame stageplek met volop afwisseling; Professionele begeleiding gedurende je stage; Een passende stagevergoeding (€300,- bruto per maand o.b.v. 40 uur); Tijd en ruimte voor je schoolopdrachten; Een informele, gezellige werksfeer met een ambitieus team.

Wat ga je leren?

  • Onderzoekt de customer journey
  • B1-K1-W1 Brengt de marktpositie van de onderneming in kaart
  • B1-K1-W2 Analyseert de customer journey
  • B1-K1-W3 Vertaalt trends en ontwikkelingen naar commerciële kansen
  • B1-K1-W4 Brengt het commerciële aanbod van de onderneming in kaart
  • B1-K1-W5 Doet verbetervoorstellen voor verkoop, marketing en/of marktbewerking
  • Verzorgt marketing- en communicatie-activiteiten
  • B1-K2-W1 Inventariseert wensen en behoeften
  • B1-K2-W2 Voert marketing- en communicatie-activiteiten uit
  • B1-K2-W3 Voert webcare uit
  • Evalueert data en doet verbetervoorstellen voor de digitale customer journey
  • P3-K1-W1 Test en monitort online kanalen
  • P3-K1-W2 Verzamelt commerciële data en geeft er betekenis aan
  • P3-K1-W3 Adviseert over het verhogen van de conversie
  • P3-K1-W4 Geeft vorm aan inhoudelijke verbetervoorstellen voor online kanalen
  • P3-K1-W5 Participeert in netwerken
  • Voert digitale operationele activiteiten uit
  • P3-K2-W1 Plant en bewaakt uit te voeren digitale werkzaamheden
  • P3-K2-W2 Ontwikkelt online content
  • P3-K2-W3 Plaatst en beheert content
  • P3-K2-W4 Evalueert webcare-activiteiten en doet verbetervoorstellen

lees verder