Commercieel medewerker

LEDClear Stage lopen bij een e-commercebedrijf? Lees snel verder

Geen dag is hetzelfde bij onze internationale e-commerce webshop. Wij verkopen aan zowel consumenten als bedrijven, zowel via onze eigen websites als via marktplaatsen zoals Bol.com of Kaufland.de. Onze focus ligt op klantenservice. Dit betekent het beantwoorden van vragen via verschillende kanalen zoals mail, chat, WhatsApp en telefoon. Daarnaast onderhoud je contacten met ons externe magazijn en los je logistieke uitdagingen op, inclusief het efficiƫnt verwerken van retourzendingen. Tijdens rustige momenten ondersteun je de marketingafdeling. Dit kan variƫren van fotobewerking tot het beheren van Google Ads en organische zoekresultaten. Volg je een opleiding tot accountmanager? Dan krijg je de kans om groeipotentieel te analyseren en een plan te schrijven om dit te realiseren. Je kunt vervolgens zelfstandig aan de slag met het uitvoeren van dit plan.

Naar wie zijn wij op zoek?

Wij hechten veel waarde aan klantgerichtheid. Het is essentieel dat je goed luistert naar de klant om zo een passende oplossing te kunnen bieden, of het nu gaat om het geven van advies tijdens een aankoop of het oplossen van een klacht tot tevredenheid. Hierbij neem je het initiatief en wacht je niet af. Tijdens je stage zul je hierin begeleid worden en zullen wij je ondersteunen. Daarnaast is affiniteit met e-commerce en het continu zoeken naar manieren om onze klantgerichtheid te verbeteren van belang. Het is van belang dat je oog hebt voor detail en nauwkeurig te werk gaat. Ook ben je in staat om het overzicht te behouden, zelfs tijdens drukke momenten. Dit vraagt om organisatorisch talent en stressbestendigheid. Je voelt je dus thuis in een dynamische omgeving.

Wat biedt het bedrijf?

Bij ons werk je in een klein, hecht team waar initiatief wordt gewaardeerd. Na een goede inwerkperiode krijg je de vrijheid om zelfstandig aan de slag te gaan. Tijdens je stage zullen wij je begeleiden en niet zomaar aan je lot overlaten. Je kunt meekijken hoe ervaren collega's situaties aanpakken op de klantenservice, zodat je zelf ook kunt groeien en leren. Op rustige momenten is er ook ruimte voor persoonlijke ontwikkeling, bijvoorbeeld op het gebied van marketing. De werktijden zijn van 9.00 tot 16.00 uur, hoewel het soms kan uitlopen. We bieden moderne werkplekken en iedereen heeft zijn eigen bureau.

Wat ga je leren?

  • Onderzoekt de customer journey
  • B1-K1-W1 Brengt de marktpositie van de onderneming in kaart
  • B1-K1-W2 Analyseert de customer journey
  • B1-K1-W3 Vertaalt trends en ontwikkelingen naar commerciële kansen
  • B1-K1-W4 Brengt het commerciële aanbod van de onderneming in kaart
  • B1-K1-W5 Doet verbetervoorstellen voor verkoop, marketing en/of marktbewerking
  • Verzorgt marketing- en communicatie-activiteiten
  • B1-K2-W1 Inventariseert wensen en behoeften
  • B1-K2-W2 Voert marketing- en communicatie-activiteiten uit
  • B1-K2-W3 Voert webcare uit
  • Voert een commercieel traject uit
  • P1-K1-W1 Bereidt een commercieel traject voor
  • P1-K1-W2 Acquireert klanten en/of opdrachten
  • P1-K1-W3 Presenteert en profileert het commerciële aanbod van de onderneming
  • P1-K1-W4 Voert een verkoopgesprek
  • P1-K1-W5 Doet klanten een commercieel aanbod
  • P1-K1-W6 Verzorgt het interne ordertraject
  • P1-K1-W7 Voert aftersales uit

lees verder