Zivier De junior accountmanager maakt van niets goede klanten
Je brengt de markt in beeld, regelt (online) afspraken met potentiële klanten en je levert een actieve bijdrage aan de zichtbaarheid van de organisatie in de markt. Dit alles in een krachtig en klein team waardoor alle facetten van accountmanagement naar voren zullen komen.
Naar wie zijn wij op zoek?
Je bent een kwalitatieve persoonlijkheid. Dat wil zeggen je let op nauwkeurigheid, details, kwalitatief gedrag (waaronder kleding) en je gaat respectvol om met andere ideeën. Je denkt in mogelijkheden en niet in problemen. Zelfstandig kunnen werken is een 'must' en daar hoort ook discipline bij in bijvoorbeeld het nakomen van afspraken. Je bent betrokken bij onze onderneming, onze producten en collega's. In de commercie moet je goed uit je woorden kunnen komen en je bent dan ook niet bang om een bijdrage te leveren in een dialoog. De Nederlandse taal wordt foutloos geschreven en je beheerst op een redelijk niveau de Engelse en/of de Duitse taal. Wij werken voor een belangrijk deel remote (dus van uit huis) en komen met het team regelmatig bij elkaar voor overleg. Dagelijks is er meerdere keren contact voor ondersteuning en overleg.
Wat biedt het bedrijf?
Voor elke aankomende specialist die past bij onze bedrijfscultuur hebben wij al snel een aanstellingsmogelijkheid. Onze bedrijfscultuur kenmerkt zich door persoonlijk enthousiasme, de wil om het morgen beter te doen dan vandaag, door resultaatgerichtheid en eigen initiatief. Wij zijn een sterk team en stimuleren permanente educatie. Elke dag weer iets bij leren, een extra cursus volgen of in deeltijd naar een volgende studie. Onze onderneming groeit in Nederland en daarbuiten. Marketingcampagnes richten zich op Duitsland, Engeland en Scandinavië. Het internationale aandeel groeit sterk en daarmee ook de doorgroeimogelijkheden binnen ons bedrijf of zusterorganisaties. Onze kantoorfaciliteiten passen wij regelmatig aan vanwege wijzigende behoefte. Thuiswerken is mogelijk en daarmee krijgt het kantoor een iets andere functie. Dit komt terug in de inrichting.
Wat ga je leren?
- Onderzoekt de customer journey
- B1-K1-W1 Brengt de marktpositie van de onderneming in kaart
- B1-K1-W2 Analyseert de customer journey
- B1-K1-W3 Vertaalt trends en ontwikkelingen naar commerciële kansen
- B1-K1-W4 Brengt het commerciële aanbod van de onderneming in kaart
- B1-K1-W5 Doet verbetervoorstellen voor verkoop, marketing en/of marktbewerking
- Verzorgt marketing- en communicatie-activiteiten
- B1-K2-W1 Inventariseert wensen en behoeften
- B1-K2-W2 Voert marketing- en communicatie-activiteiten uit
- B1-K2-W3 Voert webcare uit
- Voert het accountmanagement uit en beheert relaties
- P4-K1-W1 Voert accountanalyses uit
- P4-K1-W2 Stelt een accountplan op
- P4-K1-W3 Coördineert het uitvoeren van een accountplan
- P4-K1-W4 Evalueert een accountplan
- P4-K1-W5 Bouwt en onderhoudt een relatienetwerk
- Voert een commercieel traject uit
- P4-K2-W1 Bereidt een commercieel traject voor
- P4-K2-W2 Acquireert klanten en/of opdrachten
- P4-K2-W3 Voert een verkoopgesprek
- P4-K2-W4 Doet klanten een commercieel aanbod
- P4-K2-W5 Verzorgt het interne ordertraject
- P4-K2-W6 Voert aftersales uit