Gespecialiseerd pedagogisch medewerker

Samen maken we het verschil Kleinschalige ontwikkelplek aan de duinen voor jongere met autisme

In Schoorl heb ik een kleinschalige opvang voor kinderen/jongere ( 9 tm 16) met autisme. Daar krijgen de jongeren één op één begeleiding, zodat er veel ruimte is voor hun ontwikkeling. Het zijn kinderen die veel moeite hebben met prikkelverwerking en de aansturing van hun lichaam, maar wel beschikken over intelligentie en deze ook graag gebruiken. De dag zal afwisselend zijn in cognitieve uitdaging en ontspannende activiteiten zoals wandelen en zwemmen. Jouw taak zal zijn om de jongeren in al hun activiteiten en zelfstandigheid te begeleiden. In eerste instantie doe je dat met een begeleider samen om gedurende het jaar steeds meer zelfstandig met de jongeren te kunnen werken. Er zal ook veel ruimte zijn om je kennis omtrent autisme te vergroten, aangezien wij ook een cursus aanbod hebben. Daarnaast is er ruimte voor jou persoonlijke ontwikkeling omdat we een klein en hecht team.

Naar wie zijn wij op zoek?

Op de eerste plaats zoeken we een stagiaire die zin heeft om naar de stageplek te komen. Dat vinden we het allerbelangrijkste. Bij ons zal je uitgedaagd worden in je creatieve en flexibele denken en doen, maar wij geloven dat iedereen deze eigenschappen van nature al bezitten. Wij zoeken een stagiaire die het leuk vind om contact te maken met de jongere en de relatie met de jongere aan wil gaan om van daaruit met ze samen te werken.

Wat biedt het bedrijf?

Het leerbedrijf bied je de kans om jezelf te zijn en van daaruit aan je eigen ontwikkeling te werken. We bieden je een plek waar je toe kan werken naar zelfstandig werken. We bieden je voor een stageweek van 36 uur een maandelijkse vergoeding van 400 euro. Maak je minder uren dan bereken we je stagevergoeding naar ratio.

Wat ga je leren?

  • Begeleiden van kinderen bij hun ontwikkeling
  • B1-K1-W1 Zorgt voor een veilig pedagogisch klimaat
  • B1-K1-W2 Inventariseert behoeften en wensen van het kind
  • B1-K1-W3 Bereidt de uitvoering van activiteiten voor
  • B1-K1-W4 Creëert een verantwoorde en stimulerende speel-/leeromgeving
  • B1-K1-W5 Werkt samen met andere betrokkenen in de omgeving van het kind
  • B1-K1-W6 Volgt en stimuleert de ontwikkeling en leren van het kind
  • B1-K1-W7 Evalueert haar eigen werkzaamheden
  • Werken aan kwaliteit en deskundigheid
  • B1-K2-W1 Werkt aan de eigen professionele ontwikkeling
  • B1-K2-W2 Werkt aan het bewaken en bevorderen van kwaliteitszorg
  • Opvoeden en ontwikkelen van kinderen/jongeren
  • P2-K1-W1 Communiceert met de ouders/vervangende opvoeders en deelt haar kennis en inzichten
  • P2-K1-W2 Stelt een (gespecialiseerd) activiteitenprogramma op
  • P2-K1-W3 Maakt een ontwikkelplan
  • P2-K1-W4 Voert het ontwikkelplan uit
  • P2-K1-W5 Biedt persoonlijke verzorging bij specifieke zorgbehoeftes
  • P2-K1-W6 Schept voorwaarden voor een hygiënische en gezonde omgeving
  • P2-K1-W7 Biedt (specifieke) ontwikkelingsgerichte activiteiten aan
  • Organiseren van de werkzaamheden
  • P2-K2-W1 Voert coördinerende taken uit
  • P2-K2-W2 Voert beleidsondersteunende taken uit
  • P2-K2-W3 Voert beheertaken uit

Kenmerken

  • Bereid om te werken aan fysieke toegankelijkheid
  • Mogelijkheden voor begeleiding op maat

lees verder