Junior accountmanager

Alternate Nederland C.V. Collega jr. Accountmanager (bbl) gezocht bij Alternate Nederland

Zodra je binnenstapt word je meteen verwelkomt door onze collega's. Je komt de kantoortuin binnen, first things first, je start je PC en pakt eerst een kopje koffie. Zo we kunnen meteen beginnen. Je overlegt eerst even met de praktijkbegeleider wat de plannen zijn voor de komende week en gaat aan de slag. Je logt jezelf in de groep (telefoon) en staat meteen je eerste klant te woord. Met je klant door je het verkoopproces en maak je meteen een order aan voor deze klant. Dat is gelukt, nu kunnen je collega's in de logistiek aan de slag. Gedurende de dag, maak je nog meer orders voor klanten aan, stel je offertes op, geef je productadvies en maak je kennis met nieuwe klanten. Aan het einde van de dag staat er nog een teamoverleg gepland over de doelstellingen van de aankomende periode, uiteraard schuif je ook even aan. Uiteraard doe je dit alles niet alleen maar word je begeleid door je directe collega's en praktijkbegeleider.

Naar wie zijn wij op zoek?

Uiteraard beschik je over de competenties behorende bij de opleiding van Accountmanager, maar onze aandacht gaat voornamelijk naar kandidaten die; klantvriendelijk zijn, commercieel inzicht hebben, collegiaal zijn en zich willen inzetten om te leren. Uiteraard is productkennis van ons assortiment een pré maar geen vereiste, want dat kunnen we je ook leren.

Wat biedt het bedrijf?

Bij het starten van een leerwerktraject binnen Alternate Nederland is er altijd de mogelijkheid om door te stromen naar een arbeidsovereenkomst. Uiteraard bied het werken bij Alternate Nederland je: - leuke collega's en een ervaren team - goede sfeer - genoeg GROEI mogelijkheden binnen het bedrijf - gratis fruit, koffie en thee - een fijne kantine - en uiteraard personeelskorting Met andere woorden teveel om op te noemen, kom het ervaren.

Wat ga je leren?

  • Onderzoekt de customer journey
  • B1-K1-W1 Brengt de marktpositie van de onderneming in kaart
  • B1-K1-W2 Analyseert de customer journey
  • B1-K1-W3 Vertaalt trends en ontwikkelingen naar commerciële kansen
  • B1-K1-W4 Brengt het commerciële aanbod van de onderneming in kaart
  • B1-K1-W5 Doet verbetervoorstellen voor verkoop, marketing en/of marktbewerking
  • Verzorgt marketing- en communicatie-activiteiten
  • B1-K2-W1 Inventariseert wensen en behoeften
  • B1-K2-W2 Voert marketing- en communicatie-activiteiten uit
  • B1-K2-W3 Voert webcare uit
  • Voert het accountmanagement uit en beheert relaties
  • P4-K1-W1 Voert accountanalyses uit
  • P4-K1-W2 Stelt een accountplan op
  • P4-K1-W3 Coördineert het uitvoeren van een accountplan
  • P4-K1-W4 Evalueert een accountplan
  • P4-K1-W5 Bouwt en onderhoudt een relatienetwerk
  • Voert een commercieel traject uit
  • P4-K2-W1 Bereidt een commercieel traject voor
  • P4-K2-W2 Acquireert klanten en/of opdrachten
  • P4-K2-W3 Voert een verkoopgesprek
  • P4-K2-W4 Doet klanten een commercieel aanbod
  • P4-K2-W5 Verzorgt het interne ordertraject
  • P4-K2-W6 Voert aftersales uit

Kenmerken

  • Met uitzicht op een vaste baan

lees verder