BMN Waddinxveen Heb jij passie voor bouw en ben je klantgericht?
Als Junior Accountmanager ben je samen met je collega’s verantwoordelijk voor de bouwshop. Je adviseert klanten over het materiaal uit het assortiment, geeft informatie over de toepassing van producten en handelt de verkoop af. Daarnaast zorg je samen met een naaste collega dat de bouwshop en het magazijn er altijd perfect uitziet. Je ontwikkelt je op de volgende punten: • Aanspreekpunt zijn voor klanten, ze te woord staan, relaties onderhouden en klantgericht zijn; • je actief bezig houden met verkoop en orderinvoer. • informatie en adviezen geven over concepten, producten en hun toepassingsmogelijkheden eventueel ondersteund door het productmanagement en de binnen- en buitendienst, zodanig dat optimale kennis en ondersteuning wordt geleverd. • digitale onderlegging, kennis van MS Office en IT-systemen.
Naar wie zijn wij op zoek?
Je volgt bij voorkeur een commerciële BBL-opleiding en zoekt een uitdagende leerwerkplek. Je bent enthousiast, spontaan, klantvriendelijk en hebt ook interesse in de branche waarin je terecht komt; de bouwsector! Je hebt verantwoordelijkheidsgevoel, een proactieve instelling en je beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden. Daarnaast beschik je over (enige) basiskennis van de bouwsector.
Wat biedt het bedrijf?
Een afwisselende en leerzame leerwerkplek binnen een informeel team dat veel waarde hecht aan een perfecte onderlinge samenwerking bij een bedrijf met een goede reputatie in de markt. Het is een prettige leeromgeving waarbij je goed wordt begeleid in jouw leerproces. Daarnaast bouw je waardevolle werkervaring op bij een veelzijdig bedrijf. We bieden uitstekende primaire en secundaire voorwaarden en daarnaast bieden we jou de kans om jezelf te ontwikkelen en mogelijk een contract te krijgen bij goed functioneren. Verder besteden wij veel aandacht aan het BBL-project. Om te zorgen dat je extra gemotiveerd bent om de opleiding succesvol af te ronden, ontvang je van ons een diplomabonus na het behalen van je diploma. Als BBL’er wordt je opgenomen in de landelijk georganiseerde Young Professionals Community en volg je het bijbehorende programma. Ook wordt er twee keer per jaar een landelijke themadag georganiseerd waaraan je samen met de andere Young Professionals mag deelnemen.
Wat ga je leren?
- Onderzoekt de customer journey
- B1-K1-W1 Brengt de marktpositie van de onderneming in kaart
- B1-K1-W2 Analyseert de customer journey
- B1-K1-W3 Vertaalt trends en ontwikkelingen naar commerciële kansen
- B1-K1-W4 Brengt het commerciële aanbod van de onderneming in kaart
- B1-K1-W5 Doet verbetervoorstellen voor verkoop, marketing en/of marktbewerking
- Verzorgt marketing- en communicatie-activiteiten
- B1-K2-W1 Inventariseert wensen en behoeften
- B1-K2-W2 Voert marketing- en communicatie-activiteiten uit
- B1-K2-W3 Voert webcare uit
- Voert het accountmanagement uit en beheert relaties
- P4-K1-W1 Voert accountanalyses uit
- P4-K1-W2 Stelt een accountplan op
- P4-K1-W3 Coördineert het uitvoeren van een accountplan
- P4-K1-W4 Evalueert een accountplan
- P4-K1-W5 Bouwt en onderhoudt een relatienetwerk
- Voert een commercieel traject uit
- P4-K2-W1 Bereidt een commercieel traject voor
- P4-K2-W2 Acquireert klanten en/of opdrachten
- P4-K2-W3 Voert een verkoopgesprek
- P4-K2-W4 Doet klanten een commercieel aanbod
- P4-K2-W5 Verzorgt het interne ordertraject
- P4-K2-W6 Voert aftersales uit