De Eigenwijze Eigen-wijze stageplek
Welkom bij De Eigenwijze basisschool! Bij De Eigenwijze leren kinderen alle basisvaardigheden die horen bij de basisschool. De Eigenwijze onderscheidt zich echter in de manier waarop kinderen leren. Kinderen zijn zelf meester van hun leerproces en kiezen zelf op welke manier en op welk tempo ze bepaalde vaardigheden leren. Zo leert het kind op een manier die bij hem past en blijft leren leuk. In het verlengde hiervan hebben we maar een kleine groep. We hebben ruimte voor maximaal 10 kinderen in de leeftijd van 4 tot 10 jaar en deze kinderen zitten samen in één groep. Vernieuwend onderwijs, maar eigenlijk doen we niets nieuws. We gaan terug naar het begin, terug naar jezelf. Wat motiveert jou? Wat zijn jouw kwaliteiten? Wat vind je leuk om te doen en wat boeit je? Samen geven wij onderwijs vorm, we maken een plan en kiezen een richting die past bij het kind. Zo wordt onder-wijs eigen-wijs.
Naar wie zijn wij op zoek?
Er zijn meerdere wegen die leiden naar Rome. Op De Eigenwijze zijn wij kampioen in voor ieder zijn eigen pad naar Rome te creëren, soms linksom, soms rechtsom, soms een sluiproute en soms via de snelweg. Het is bij De Eigenwijze dan ook belangrijk dat je gemotiveerd bent om te zoeken naar deze paden en wegen en creatief genoeg bent om mee te denken over wegen die nog niet bestaan. Concreet gezien verwachten we dat jij; - Creatief bent - Het leuk vindt nieuwe ideeën te bespreken - Nieuwsgierig bent - Communicatief vaardig bent
Wat biedt het bedrijf?
Geen dag is hetzelfde en toch is iedere dag een feestje. Benieuwd wat er voor jou in zit? - Een unieke en inspirerende stageplek, je bouwt mee aan een vernieuwende stroming in het onderwijs - Een hecht en gezellig team van gelijkgestemden, we vormen samen een warme community - Veel praktijklessen en excursies (minimaal 1x per maand een schoolreisje!) - Veel vrijheid in het meedenken en vormgeven van lessen - Nooit meer toetsen afnemen of nakijken ;-)
Wat ga je leren?
- Begeleiden van kinderen bij hun ontwikkeling
- B1-K1-W1 Zorgt voor een veilig pedagogisch klimaat
- B1-K1-W2 Inventariseert behoeften en wensen van het kind
- B1-K1-W3 Bereidt de uitvoering van activiteiten voor
- B1-K1-W4 Creëert een verantwoorde en stimulerende speel-/leeromgeving
- B1-K1-W5 Werkt samen met andere betrokkenen in de omgeving van het kind
- B1-K1-W6 Volgt en stimuleert de ontwikkeling en leren van het kind
- B1-K1-W7 Evalueert haar eigen werkzaamheden
- Werken aan kwaliteit en deskundigheid
- B1-K2-W1 Werkt aan de eigen professionele ontwikkeling
- B1-K2-W2 Werkt aan het bewaken en bevorderen van kwaliteitszorg
- Uitvoeren van leeractiviteiten in overleg met de leraar
- P3-K1-W1 Levert een bijdrage aan het ontwikkelen van een plan voor de begeleiding
- P3-K1-W2 Bereidt de uitvoering van leeractiviteiten voor
- P3-K1-W3 Voert leeractiviteiten uit
- P3-K1-W4 Biedt (specifieke) ontwikkelingsgerichte leeractiviteiten aan
- P3-K1-W5 Biedt ondersteuning gericht op zelfredzaamheid
- P3-K1-W6 Voert praktische werkzaamheden uit
- Uitvoeren van taken rondom de lessen
- P3-K2-W1 Houdt toezicht en begeleidt buiten de lessen
- P3-K2-W2 Organiseert (mede) organisatiebrede activiteiten