Legal, Insurance & HR Services Specialist

Lacus Legal Enthousiaste Legal assitant gezocht voor onze arbeidsrecht praktijk

Je komt te werken als Legal assitant. Las Legal assitant sta je de Jurist bij in zijn werkzaamheden. Lacus Legal is gespecialiseerd in arbeidsrecht. Veel cliënten zijn daarom werknemers die problemen hebben met hun werkgever. Veelvoorkomende vragen gaan bijvoorbeeld over loon, ziekte of vakantie. Het is aan Lacus Legal de taak om mensen goed te informeren en waar nodig te zorgen dat de cliënten krijgen waar ze recht op hebben door hen te vertegenwoordigen in en gesprek met de werkgever, via brieven of in de rechtbank. Een legal assitant is op ieder gebied betrokken bij een zaak. Je helpt bij het intake proces en maakt de afspraken met een cliënt. Je zorgt dat de cliënt de juiste informatie formeren heeft en dat de gegevens van een cliënt in een digitaal dossier komen te staan. Tijdens onze dienstverlening ben je betrokken bij voorbereidende handelingen voor rechtszaken en het contact met de client.

Naar wie zijn wij op zoek?

Een professionele houding en discretie zijn twee belangrijke aspecten in juridische dienstverlening. Het is belangrijk dat je leergierig bent en het leuk vindt om veel verschillende dingen te leren over het vak en in het bijzonder over arbeidsrecht. Doordat Lacus Legal een klein kantoor is heb je veel mogelijkheden om op verschillende aspecten je bijdrage te leveren. Het is daarom erg fijn als je proactief bent ingesteld.

Wat biedt het bedrijf?

Lacus Legal is een klein kantoor maar met een groot aantal verschillende cliënten . Omdat wij zo veel verschillende soorten cliënten hebben is geen dag hetzelfde. Wij bieden grote vrijheid om jezelf te kunnen verdiepen in veel verschillende rechtsgebieden. Je wordt in staat gesteld een zaak van begin tot eind te volgen en hier actief in mee te helpen. Je hebt niet een vaste taak maar bent continue met andere dingen bezig waardoor het nooit saai wordt.

Wat ga je leren?

  • Voert taken uit binnen de zakelijke dienstverlening
  • B1-K1-W1 Treedt op als aanspreekpunt voor klanten
  • B1-K1-W2 Verzorgt zakelijke communicatie
  • B1-K1-W3 Verwerkt gegevens
  • B1-K1-W4 Werkt aan producten/opdrachten binnen geld-, goederen- en informatie beweging
  • Ondersteunt bij juridische en HR adviestrajecten
  • P5-K1-W1 Levert managementinformatie
  • P5-K1-W2 Ondersteunt juridische of hr aanvragen en opdrachten
  • P5-K1-W3 Stelt standaarddocumenten op of vult ze in

Kenmerken

  • Bereid om te werken aan fysieke toegankelijkheid
  • Mogelijkheden voor begeleiding op maat
  • Met uitzicht op een vaste baan

lees verder