Atlant: Koningin Wilhelmina

  • Naam Atlant: Koningin Wilhelmina
  • Leerbedrijf ID 100010851
  • KvK naam Koningin Wilhelmina
  • KvK nummer 08089010
  • KvK vestigingsnummer 000022438432
  • Bedrijfsindeling Verzorgingshuizen
  • Telefoon +31553684700
  • Bedrijfsgrootte 101 tot en met 250 medewerkers
  • Totale capaciteit 0
  • Stage/bbl overeenkomsten 14

Organisatieprofiel

  • Omschrijving Koningin Wilhelmina Woonzorgcentrum Koningin Wilhelmina ligt in de Apeldoornse wijk Anklaar. Midden in deze levendige woonwijk, tegenover het vernieuwde winkelcentrum Anklaar. Wonen in Koningin Wilhelmina is heerlijk wonen in een prachtig nieuw gebouw, voorzien van alle gemakken en afgestemd op de behoeften van de bewoners. Appartementen Koningin Wilhelmina biedt plaats aan 76 bewoners. Er kunnen ouderen wonen met zorgvragen die sterk verschillen. Het zorgaanbod is hierop aangepast. Er wonen senioren die door ouderdom veel verzorging en extra begeleiding nodig hebben omdat ze steeds minder zelf kunnen, door –lichamelijke beperkingen bijvoorbeeld beperkt mobiel of rolstoelafhankelijk. Ook ouderen met een lichte vorm van dementie of ouderen met een zwaardere vorm van dementie die daardoor een beschermde omgeving nodig hebben kunnen terecht binnen Koningin Wilhelmina. Het gebouw heeft op de 2de en 3de verdieping 38 appartementen voor ouderen met een lichamelijke zorgvraag, deze ruime appartementen hebben een huiskamer, keuken, badkamer en een aparte slaapkamer. Op de 1ste verdieping (verpleeghuiszorg) bevinden zich op dit moment 38 zit- slaapkamers geschikt voor mensen met dementie met 5 grote huiskamers met keuken. Op de begane grond van het gebouw vinden verschillende vormen van dagbesteding plaats. U vindt daar Restaurant/Grand Café, de Dagopvang, de Ontmoetingsruimte en winkels.
  • Informatie Leren & Werken Praktijk gestuurd onderwijs Onze visie op leren en ontwikkelen is steeds meer gebaseerd op praktijk- en vraag gestuurd leren. Dit sluit aan bij de vorm van onderwijs die binnen TOP college gegeven wordt. Reguliere opleidingen gaan steeds meer over op deze vorm van leren. Binnen het TOP college staat het leren vanuit de praktijk centraal vanuit de leervraag van de student. De uitgangspunten die Atlant hanteert m.b.t. ‘leren en ontwikkelen’ komen hierin sterk naar voren. Je hebt de regie en verantwoordelijkheid in je eigen leerproces. De leervragen neem je mee vanuit de werkvloer en via workshops en reflectie vergaar je kennis, leer je vaardigheden en ontwikkel je je kwaliteiten. Hierbij is oog voor inzicht, houding en persoonlijk eigenschappen. Door deze manier van leren ben je, na afronding van je opleiding, klaar om direct aan de slag te gaan en kun je flexibeler inspelen op de veranderende zorgvraag van de cliënten. Binnen de HBO-V wordt hetzelfde doel nagestreefd maar wordt het competentiegericht leren genoemd. Wat kan jij van ons verwachten? Atlant streeft ernaar een veilig en prettig leerklimaat te bieden, waarbij de aandacht voor de individuele student één van de speerpunten is die wordt gewaarborgd door de begeleiding door gekwalificeerd personeel. Binnen deze begeleiding tijdens de BPV kunnen we onderscheid maken tussen werkbegeleiders en opleidingsfunctionarissen. De werkbegeleider is een vertegenwoordiger namens de afdeling en heeft als doel jou te ondersteunen in je leerproces, zodat je in staat wordt gesteld je leerdoelen te realiseren. Elke leerling is gekoppeld aan minimaal één werkbegeleider. De opleidingsfunctionaris is een procesbegeleider en is aanwezig bij het introductiegesprek, de voortgangsgesprekken en evaluatiegesprekken. Daarnaast kunnen jij en je werkbegeleider altijd een beroep doen op de Opleidingsfunctionaris voor vragen, extra ondersteuning of begeleiding. Wat verwachten wij van jou? We verwachten van je dat je respectvol bent naar de bewoners, open staat voor de verschillende omgangsvormen die ze van je vragen en affiniteit hebt met de doelgroep. We gaan er vanuit dat je met vertrouwelijk informatie kan omgaan en daarbij de privacy van de bewoner waarborgt. Het is belangrijk dat je flexibel bent maar stevig in je schoen staat, waardoor je om kan gaan met onvoorziene situaties. Verder beschik je over een goed inschattingsvermogen. Het is zeer belangrijk dat je je empathisch kunt opstellen, maar waar nodig ook een directieve, zakelijke houding kunt aannemen en een gezonde afstand kan behouden om op een professionele manier om te gaan met de bewoners.
  • Informatie Student Aanmelden of eventuele vragen kunnen gestuurd worden naar: Stage@atlant.nl
  • Opleidingsgebieden
    • Maatschappelijke zorg - Begeleider specifieke doelgroepen
    • Maatschappelijke zorg - Persoonlijk begeleider specifieke doelgroepen