Auris de Taaltuin
- Naam Auris de Taaltuin
- Leerbedrijf ID 100023324
- KvK naam Auris De Taaltuin (SO)
- KvK nummer 41130686
- KvK vestigingsnummer 000020606583
- Bedrijfsindeling Speciaal basisonderwijs
- Telefoon +31172240681
- Bedrijfsgrootte 10 tot en met 50 medewerkers
- Totale capaciteit 0
- Stage/bbl overeenkomsten -
Organisatieprofiel
- Omschrijving Auris de Weerklank is een school voor speciaal onderwijs ( cluster II) voor kinderen die slechthorend zijn en/ of waarbij er sprake is van een TaalOntwikkelingStoornis (TOS). Doordat de taal/spraak ontwikkeling niet voorspoedig verloopt en ondersteuning op de reguliere school niet tot het gewenste resultaat heeft geleid, worden de leerlingen doorverwezen naar onze school. Wij bieden leerlingen, naast onderwijs in kleine groepen, ondersteuning op logopedische gebied door middel van specifieke behandeling van de logopedist. Voor verdere informatie zie www.deweerklankalphen.nl
- Informatie Student Voordat er een stageplek gestart kan worden, dient er een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) aanwezig te zijn.
-
Opleidingsgebieden
- Maatschappelijke zorg - Persoonlijk begeleider specifieke doelgroepen
Auris de Taaltuin
- Naam Auris de Taaltuin
- Leerbedrijf ID 100023324
- KvK naam Auris De Taaltuin (SO)
- KvK nummer 41130686
Erkenningen
Sector: Sport
niveau 4 / 8-7-2013
Aanbieden van een les of training (B1-K1)
- Bereidt een les of training voor (B1-K1-W1)
- Voert een les of training uit (B1-K1-W2)
- Begeleidt en instrueert SB-deelnemers (B1-K1-W3)
- Evalueert de les of training (B1-K1-W4)
Organiseren en uitvoeren van een toernooi of evenement (B1-K2)
- Bereidt het toernooi of evenement voor (B1-K2-W1)
- Voert een toernooi of evenement uit (B1-K2-W2)
- Evalueert het toernooi of evenement met het team (B1-K2-W3)
Aanbieden van een bewegingsagogisch-programma op basis van een ondersteuningsplan (P4-K1)
- Stelt de ondersteuningsvraag en doelstellingen voor een bewegingsagogisch-programma vast (P4-K1-W1)
- Stelt een bewegingsagogisch-programma op (P4-K1-W2)
- Voert het bewegingsagogisch-programma uit (P4-K1-W3)
- Monitort de voortgang van het bewegingsagogisch-programma (P4-K1-W4)
Coördineren van SB-(deel)projecten (P4-K2)
- Stelt een projectplan op voor een SB-(deel)project (P4-K2-W1)
- Coördineert het SB-(deel)project (P4-K2-W2)
- Monitort de uitvoering van het SB-(deel)project (P4-K2-W3)
Equivalenten van deze opleiding
- Coördinator sport- en bewegingsagogie (25412)
- Sport en bewegen (22171)
- Sport en bewegen (23366)
- Sport en bewegen (91400)
- Sport en bewegen (95290)
- Sport en Bewegen (23163)
- Sport en bewegen (Sport- en bewegingscoordinator / Bewegingsagoog) (91401)
- Sport en bewegen (Sport- en bewegingscoordinator/Bewegingsagoog) (95291)
- Veiligheid en sport (79100)
niveau 3 / 8-11-2016
Aanbieden van een les of training (B1-K1)
- Bereidt een les of training voor (B1-K1-W1)
- Voert een les of training uit (B1-K1-W2)
- Begeleidt en instrueert SB-deelnemers (B1-K1-W3)
- Evalueert de les of training (B1-K1-W4)
Organiseren en uitvoeren van een toernooi of evenement (B1-K2)
- Bereidt het toernooi of evenement voor (B1-K2-W1)
- Voert een toernooi of evenement uit (B1-K2-W2)
- Evalueert het toernooi of evenement met het team (B1-K2-W3)
Equivalenten van deze opleiding
- Sport en bewegen (22171)
- Sport en bewegen (23366)
- Sport en bewegen (91400)
- Sport en bewegen (95290)
- Sport en Bewegen (23163)
- Sport en bewegen (Sport- en bewegingsleider) (91390)
- Sport en bewegen (Sport- en bewegingsleider) (95280)
- Sport- en bewegingsleider (25415)
- Veiligheid en sport (79100)
Sector: Zorg en welzijn
niveau 4 / 21-7-2007
Begeleiden van kinderen bij hun ontwikkeling (B1-K1)
- Zorgt voor een veilig pedagogisch klimaat (B1-K1-W1)
- Inventariseert behoeften en wensen van het kind (B1-K1-W2)
- Bereidt de uitvoering van activiteiten voor (B1-K1-W3)
- Creëert een verantwoorde en stimulerende speel-/leeromgeving (B1-K1-W4)
- Werkt samen met andere betrokkenen in de omgeving van het kind (B1-K1-W5)
- Volgt en stimuleert de ontwikkeling en leren van het kind (B1-K1-W6)
- Evalueert haar eigen werkzaamheden (B1-K1-W7)
Werken aan kwaliteit en deskundigheid (B1-K2)
- Werkt aan de eigen professionele ontwikkeling (B1-K2-W1)
- Werkt aan het bewaken en bevorderen van kwaliteitszorg (B1-K2-W2)
Uitvoeren van leeractiviteiten in overleg met de leraar (P3-K1)
- Levert een bijdrage aan het ontwikkelen van een plan voor de begeleiding (P3-K1-W1)
- Bereidt de uitvoering van leeractiviteiten voor (P3-K1-W2)
- Voert leeractiviteiten uit (P3-K1-W3)
- Biedt (specifieke) ontwikkelingsgerichte leeractiviteiten aan (P3-K1-W4)
- Biedt ondersteuning gericht op zelfredzaamheid (P3-K1-W5)
- Voert praktische werkzaamheden uit (P3-K1-W6)
Uitvoeren van taken rondom de lessen (P3-K2)
- Houdt toezicht en begeleidt buiten de lessen (P3-K2-W1)
- Organiseert (mede) organisatiebrede activiteiten (P3-K2-W2)
Equivalenten van deze opleiding
- Onderwijsassistent (22198)
- Onderwijsassistent (25485)
- Onderwijsassistent (93500)
- Onderwijsassistent (Onderwijsassistent PO/SO) (91361)
- Onderwijsassistent (Onderwijsassistent VO/Bve) (91362)
- Onderwijsassistent niveau 4 (91360)
- Pedagogisch werk (23241)
- Pedagogisch werk (23285)
- Pedagogisch Werk (23183)
- Pedagogisch Werk 4 (92630)
- Zorg en welzijn (79140)
niveau 4 / 18-11-2021
Bieden van ondersteunende, activerende begeleiding en zorg (B1-K1)
- Inventariseert ondersteuningsvragen van de cliënt (B1-K1-W1)
- Ondersteunt de cliënt bij de zelfzorg (B1-K1-W2)
-
Niet uitvoerbaar: Ondersteunt de cliënt bij wonen en huishouden (B1-K1-W3)
- Ondersteunt de cliënt bij participatie (B1-K1-W4)
-
Niet uitvoerbaar: Voert zorgtechnische handelingen uit (B1-K1-W5)
- Handelt in onvoorziene en/of crisissituaties (B1-K1-W6)
- Werkt samen en stemt de werkzaamheden af (B1-K1-W7)
- Evalueert de geboden ondersteuning en zorg (B1-K1-W8)
Werken aan kwaliteit en deskundigheid (B1-K2)
- Werkt aan de eigen professionele ontwikkeling (B1-K2-W1)
- Werkt aan bevorderen en bewaken van kwaliteitszorg (B1-K2-W2)
Bieden en coördineren van ondersteuning op maat (P2-K1)
-
Niet uitvoerbaar: Ontwikkelt en voert regie over het ondersteuningsplan (P2-K1-W1)
- Organiseert en coördineert activiteiten voor een groep cliënten (P2-K1-W2)
-
Niet uitvoerbaar: Begeleidt de cliënt bij het voeren van eigen regie (P2-K1-W3)
-
Niet uitvoerbaar: Ondersteunt de cliënt bij het behouden/opbouwen/versterken van het sociale netwerk (P2-K1-W4)
-
Niet uitvoerbaar: Organiseert en coördineert organisatiegebonden taken (P2-K1-W5)
-
Niet uitvoerbaar: Begeleidt (nieuwe) collega's, stagiaires en/of vrijwilligers (P2-K1-W6)
Equivalenten van deze opleiding
- Agogisch medewerker GGZ (25474)
- Maatschappelijke Zorg (22195)
- Maatschappelijke Zorg (23181)
- Maatschappelijke Zorg (23312)
- Maatschappelijke Zorg (Persoonlijk begeleider specifieke doelgroepen) (92662)
- Maatschappelijke Zorg 4 (92660)
- Persoonlijk begeleider gehandicaptenzorg (25477)
- Persoonlijk begeleider specifieke doelgroepen (25478)
- Thuisbegeleider (25479)
Auris de Taaltuin
- Naam Auris de Taaltuin
- Leerbedrijf ID 100023324
- KvK naam Auris De Taaltuin (SO)
- KvK nummer 41130686
Contactpersonen (2)
-
Gemma Beij Contactpersoon BPVRollen
Contactpersoon BPV
-
Esther Rijlaarsdam Contactpersoon BPV, Praktijkopleider Helpende Zorg en WelzijnRollen
Contactpersoon BPV, Praktijkopleider
OpleidingenHelpende Zorg en Welzijn, Onderwijsassistent, Persoonlijk begeleider maatschappelijke zorg
Onderwijsassistent, Persoonlijk begeleider maatschappelijke zorg