Auris de Weerklank
- Naam Auris de Weerklank
- Leerbedrijf ID 100044538
- KvK naam Auris De Weerklank (SO)
- KvK nummer 41130686
- KvK vestigingsnummer 000020606567
- Bedrijfsindeling Speciaal basisonderwijs
- Telefoon +31715765149
- Bedrijfsgrootte 51 tot en met 100 medewerkers
- Totale capaciteit 0
- Stage/bbl overeenkomsten 1
Organisatieprofiel
- Omschrijving Auris De Weerklank is een christelijke school voor leerlingen tussen de 3 en 13 jaar, die door haar regiofunctie open staat voor andere religies. Wij verzorgen onderwijs aan leerlingen met een taalontwikkelingsstoornis (TOS) en aan slechthorende leerlingen. Om toegelaten te worden tot onze school, moet een leerling een intensief onderwijsarrangement hebben gekregen. Onze leerlingen komen uit Leiden of uit de omgeving van Leiden. Leerlingen van onze school zijn globaal onder te verdelen in twee groepen. Leerlingen met een taalontwikkelingsstoornis (TOS) Leerlingen met een TOS vormen de grootste groep op onze school. Niet alle leerlingen met een TOS ervaren dezelfde problemen. Er zijn leerlingen die nauwelijks verstaanbaar zijn en leerlingen die moeilijk woorden kunnen vinden. Sommige leerlingen hebben moeite met het begrijpen van taal. Andere hebben problemen met het maken van zinnen. Slechthorende leerlingen (SH) Slechthorende leerlingen vormen een minderheid van ons totaal aantal leerlingen. Vaak hebben slechthorende leerlingen ook andere problemen bijvoorbeeld met het uitspreken van woorden, taalproblemen of sociaal-emotionele problemen. Zowel leerlingen met een TOS als slechthorende kinderen kunnen als bijkomende beperking een stoornis in het autistische spectrum (ASS) hebben. Leerlingen met autisme begrijpen de wereld anders dan leerlingen zonder autisme. Zij geven de informatie die zij krijgen een andere betekenis dan de meeste mensen. Communiceren kan dan een hele opgave zijn.
- Informatie Leren & Werken Auris De Weerklank is een leuke school waarbinnen je ervaring op kan doen in het werken met kinderen die moeite hebben met communiceren (begrijpen en/of praten). Voorafgaand aan de start van je stage bespreek je met je begeleider van De Weerklank of De Weerklank de juiste plek voor jou is en welke doelen je daarbij zou willen behalen. Samen beslissen jullie of De Weerklank jou kan bieden wat jij nodig hebt. Tijdens je stage krijg je de gelegenheid om je kennis en vaardigheden mbt je toekomstige werkzaamheden te ontwikkelen in een open team waarvan je feedback mag verwachten. Het multidisciplinaire team, de kinderen en de ouders staan open om stagiaires een opleidingsplek te bieden. We zien je graag bij ons op school en zien uit naar je sollicitatie!
- Informatie Student wil je stage bij ons lopen? stuur dan een motivatiebrief met CV naar administratieweerklank@auris.nl. vermeld in je brief ook je stageperiode, stagedagen en of je voorkeur hebt voor bepaalde jaargroepen. we horen graag van je!
-
Opleidingsgebieden
- Maatschappelijke zorg - Begeleider specifieke doelgroepen
Auris de Weerklank
- Naam Auris de Weerklank
- Leerbedrijf ID 100044538
- KvK naam Auris De Weerklank (SO)
- KvK nummer 41130686
Erkenningen
Sector: Sport
niveau 4 / 8-7-2013
Aanbieden van een les of training (B1-K1)
- Bereidt een les of training voor (B1-K1-W1)
- Voert een les of training uit (B1-K1-W2)
- Begeleidt en instrueert SB-deelnemers (B1-K1-W3)
- Evalueert de les of training (B1-K1-W4)
Organiseren en uitvoeren van een toernooi of evenement (B1-K2)
- Bereidt het toernooi of evenement voor (B1-K2-W1)
- Voert een toernooi of evenement uit (B1-K2-W2)
- Evalueert het toernooi of evenement met het team (B1-K2-W3)
Aanbieden van een bewegingsagogisch-programma op basis van een ondersteuningsplan (P4-K1)
- Stelt de ondersteuningsvraag en doelstellingen voor een bewegingsagogisch-programma vast (P4-K1-W1)
- Stelt een bewegingsagogisch-programma op (P4-K1-W2)
- Voert het bewegingsagogisch-programma uit (P4-K1-W3)
- Monitort de voortgang van het bewegingsagogisch-programma (P4-K1-W4)
Coördineren van SB-(deel)projecten (P4-K2)
- Stelt een projectplan op voor een SB-(deel)project (P4-K2-W1)
- Coördineert het SB-(deel)project (P4-K2-W2)
- Monitort de uitvoering van het SB-(deel)project (P4-K2-W3)
Equivalenten van deze opleiding
- Coördinator sport- en bewegingsagogie (25412)
- Sport en bewegen (22171)
- Sport en bewegen (23366)
- Sport en bewegen (91400)
- Sport en bewegen (95290)
- Sport en Bewegen (23163)
- Sport en bewegen (Sport- en bewegingscoordinator / Bewegingsagoog) (91401)
- Sport en bewegen (Sport- en bewegingscoordinator/Bewegingsagoog) (95291)
- Veiligheid en sport (79100)
niveau 3 / 20-9-2017
Aanbieden van een les of training (B1-K1)
- Bereidt een les of training voor (B1-K1-W1)
- Voert een les of training uit (B1-K1-W2)
- Begeleidt en instrueert SB-deelnemers (B1-K1-W3)
- Evalueert de les of training (B1-K1-W4)
Organiseren en uitvoeren van een toernooi of evenement (B1-K2)
- Bereidt het toernooi of evenement voor (B1-K2-W1)
- Voert een toernooi of evenement uit (B1-K2-W2)
- Evalueert het toernooi of evenement met het team (B1-K2-W3)
Equivalenten van deze opleiding
- Sport en bewegen (22171)
- Sport en bewegen (23366)
- Sport en bewegen (91400)
- Sport en bewegen (95290)
- Sport en Bewegen (23163)
- Sport en bewegen (Sport- en bewegingsleider) (91390)
- Sport en bewegen (Sport- en bewegingsleider) (95280)
- Sport- en bewegingsleider (25415)
- Veiligheid en sport (79100)
Sector: Zorg en welzijn
niveau 3 / 5-2-2020
Bieden van ondersteunende, activerende begeleiding en zorg (B1-K1)
- Inventariseert ondersteuningsvragen van de cliënt (B1-K1-W1)
-
Niet uitvoerbaar: Ondersteunt de cliënt bij de zelfzorg (B1-K1-W2)
-
Niet uitvoerbaar: Ondersteunt de cliënt bij wonen en huishouden (B1-K1-W3)
- Ondersteunt de cliënt bij participatie (B1-K1-W4)
-
Niet uitvoerbaar: Voert zorgtechnische handelingen uit (B1-K1-W5)
-
Niet uitvoerbaar: Handelt in onvoorziene en/of crisissituaties (B1-K1-W6)
- Werkt samen en stemt de werkzaamheden af (B1-K1-W7)
- Evalueert de geboden ondersteuning en zorg (B1-K1-W8)
Werken aan kwaliteit en deskundigheid (B1-K2)
- Werkt aan de eigen professionele ontwikkeling (B1-K2-W1)
- Werkt aan bevorderen en bewaken van kwaliteitszorg (B1-K2-W2)
Bieden van ondersteuning op maat (P1-K1)
-
Niet uitvoerbaar: Levert een bijdrage aan het opstellen en bijstellen van het ondersteuningsplan (P1-K1-W1)
- Ondersteunt en begeleidt een groep cliënten bij activiteiten (P1-K1-W2)
- Ondersteunt de cliënt bij het voeren van eigen regie (P1-K1-W3)
-
Niet uitvoerbaar: Levert een bijdrage aan de begeleiding van nieuwe collega's, stagiaires en/of vrijwilligers (P1-K1-W4)
Equivalenten van deze opleiding
- Begeleider gehandicaptenzorg (25475)
- Begeleider specifieke doelgroepen (25476)
- Maatschappelijke Zorg (22195)
- Maatschappelijke Zorg (23181)
- Maatschappelijke Zorg (23312)
- Maatschappelijke Zorg (Medewerker maatschappelijke zorg) (92650)
- Maatschappelijke Zorg 4 (92660)
niveau 2 / 5-11-2013
Voert dienstverlenende werkzaamheden uit (B1-K1)
- Bereidt werkzaamheden voor en stemt af (B1-K1-W1)
- Treedt op als online en/of offline aanspreekpunt (B1-K1-W2)
- Draagt bij aan een fysiek en sociaal veilige werkomgeving (B1-K1-W3)
- Rondt de werkzaamheden af (B1-K1-W4)
- Evalueert de werkzaamheden (B1-K1-W5)
Ondersteunt bij dagelijkse activiteiten in zorg en welzijn (P2-K1)
- Ondersteunt bij wonen (P2-K1-W1)
- Ondersteunt bij voeding (P2-K1-W2)
- Ondersteunt bij persoonlijke zorg en ADL (P2-K1-W3)
- Assisteert bij het ondernemen van activiteiten gericht op dagbesteding en welbevinden (P2-K1-W4)
Equivalenten van deze opleiding
- Dienstverlening (23189)
- Dienstverlening (23385)
- Helpende Zorg & Welzijn (22189)
- Helpende Zorg & Welzijn (92640)
- Helpende Zorg en Welzijn (25498)
- Zorg en welzijn (79140)
niveau 4 / 31-1-2011
Begeleiden van kinderen bij hun ontwikkeling (B1-K1)
- Zorgt voor een veilig pedagogisch klimaat (B1-K1-W1)
- Inventariseert behoeften en wensen van het kind (B1-K1-W2)
- Bereidt de uitvoering van activiteiten voor (B1-K1-W3)
- Creëert een verantwoorde en stimulerende speel-/leeromgeving (B1-K1-W4)
- Werkt samen met andere betrokkenen in de omgeving van het kind (B1-K1-W5)
- Volgt en stimuleert de ontwikkeling en leren van het kind (B1-K1-W6)
- Evalueert haar eigen werkzaamheden (B1-K1-W7)
Werken aan kwaliteit en deskundigheid (B1-K2)
- Werkt aan de eigen professionele ontwikkeling (B1-K2-W1)
- Werkt aan het bewaken en bevorderen van kwaliteitszorg (B1-K2-W2)
Uitvoeren van leeractiviteiten in overleg met de leraar (P3-K1)
- Levert een bijdrage aan het ontwikkelen van een plan voor de begeleiding (P3-K1-W1)
- Bereidt de uitvoering van leeractiviteiten voor (P3-K1-W2)
- Voert leeractiviteiten uit (P3-K1-W3)
- Biedt (specifieke) ontwikkelingsgerichte leeractiviteiten aan (P3-K1-W4)
- Biedt ondersteuning gericht op zelfredzaamheid (P3-K1-W5)
- Voert praktische werkzaamheden uit (P3-K1-W6)
Uitvoeren van taken rondom de lessen (P3-K2)
- Houdt toezicht en begeleidt buiten de lessen (P3-K2-W1)
- Organiseert (mede) organisatiebrede activiteiten (P3-K2-W2)
Equivalenten van deze opleiding
- Onderwijsassistent (22198)
- Onderwijsassistent (25485)
- Onderwijsassistent (93500)
- Onderwijsassistent (Onderwijsassistent PO/SO) (91361)
- Onderwijsassistent (Onderwijsassistent VO/Bve) (91362)
- Onderwijsassistent niveau 4 (91360)
- Pedagogisch werk (23241)
- Pedagogisch werk (23285)
- Pedagogisch Werk (23183)
- Pedagogisch Werk 4 (92630)
- Zorg en welzijn (79140)
Auris de Weerklank
- Naam Auris de Weerklank
- Leerbedrijf ID 100044538
- KvK naam Auris De Weerklank (SO)
- KvK nummer 41130686
Contactpersonen (1)
-
Lisanne Beije Contactpersoon BPVRollen
Contactpersoon BPV