Nationaal Klok & Peel Museum Asten
- Naam Nationaal Klok & Peel Museum Asten
- Leerbedrijf ID 100191277
- KvK naam Stichting Nationaal Museum Klok & Peel
- KvK nummer 41091740
- Bedrijfsindeling Musea
- Telefoon +31493691865
- Bedrijfsgrootte 101 tot en met 250 medewerkers
- Totale capaciteit 1
- Stage/bbl overeenkomsten 1
Organisatieprofiel
- Omschrijving In een van de mooiste musea in Brabant zijn twee unieke collecties te zien. De collectie Klok omvat de grootste expositie luidklokken en beiaarden ter wereld. De collectie Peel toont de rijke natuur- en cultuurhistorie van het gebied De Peel. Maar Museum Klok & Peel in Asten is veel meer dan de collecties alleen. Het is een bruisende toegangspoort voor tal van activiteiten op het gebied van educatie, cultuur, toerisme, arbeidsparticipatie, ontmoeting en verbinding. Het is in toenemende mate expertisecentrum voor Peelstudies en campanologie. En het is op het gebied van duurzaamheid het groenste museum van Nederland. In Klok & Peel komt alles samen. Het beste van alle tijden: een eigentijdse beleving van een luisterrijk verleden. Historie Klok & Peel is de huidige naam van het voormalig Nationaal Beiaard- en Natuurmuseum Asten. Dit museum ontstond in 2007 uit een fusie van het Nationaal Beiaardmuseum en het Natuurhistorisch Museum De Peel. Beide musea waren in hetzelfde pand gehuisvest: het museumgebouw aan de Ostaderstraat in Asten dat in 1975 door Zijne Koninklijke Hoogheid Prins Bernhard werd geopend. Na de fusie sprak het museum de ambitie uit om het te laten uitgroeien tot een bovenregionaal museum met landelijke uitstraling. Dit resulteerde onder meer in een grootschalige modernisering en uitbreiding van het complete museumcomplex en een aantrekkelijke herinrichting van de museale collecties, die een bezoek aan het museum tot een ware belevenis maken.
- Informatie Leren & Werken We vinden het fijn om ons museumteam regelmatig aan te vullen met een student. Zo kunnen studenten binnen onze organisatie iets leren, en wij op onze beurt weer iets van de student leren. In Museum Klok & Peel werken ongeveer 200 zeer betrokken mensen, waarvan zo’n 170 vrijwilligers. Bijzonder is dat het museum ook werkplekken heeft voor 25 mensen uit de regio in het kader van de sociale werkvoorziening en re-integratie. Deze plekken worden ingevuld en begeleid door de Atlant Groep, specialist in arbeidsintegratie van mensen met een afstand tot de arbeidersmarkt. Daarnaast is het museum een inspirerende en gastvrije ontmoetingsplaats voor vrijwilligers, lokale gemeenschap, regionale bevolking en museumpartners. Ook werkt het museum samen met andere vrijwilligersorganisaties, zoals IVN en Groei & Bloei. Museum Klok & Peel heeft hiermee een stevige sociaal-maatschappelijke betekenis in de regio.
-
Organisatie kenmerken
- Mogelijkheden voor zij-instromers
Nationaal Klok & Peel Museum Asten
- Naam Nationaal Klok & Peel Museum Asten
- Leerbedrijf ID 100191277
- KvK naam Stichting Nationaal Museum Klok & Peel
- KvK nummer 41091740
Erkenningen
Sector: Economie en administratie
niveau 4 / 9-7-2020
Stelt evenementplannen op en/of ondersteunt daarbij (B1-K1)
- Inventariseert wensen en eisen van de opdrachtgever (B1-K1-W1)
- Verzamelt informatie voor evenementen en analyseert deze (B1-K1-W2)
- Maakt een risico-analyse en een overzicht van benodigde vergunningen (B1-K1-W3)
- Doet voorstellen voor evenementplannen en/of stelt deze bij (B1-K1-W4)
- Werkt evenementplannen uit en presenteert deze (B1-K1-W5)
- Stelt begroting en offerte op voor de opdrachtgever (B1-K1-W6)
Organiseert evenement en evenementpromotie (B1-K2)
- Werkt een draaiboek en callsheet uit (B1-K2-W1)
- Regelt de promotie van het evenement (B1-K2-W2)
- Regelt de inhuur/aankoop van materialen, mensen, techniek, (virtuele) ruimtes, catering, vervoer en voorzieningen (B1-K2-W3)
- Verzorgt de administratie met betrekking tot de deelnemers (B1-K2-W4)
- Regelt de infrastructuur rondom het evenement (B1-K2-W5)
- Regelt de inrichting van ruimtes, de installatie van materialen en apparatuur en de dagelijkse voorzieningen (B1-K2-W6)
- Regelt de veiligheidsorganisatie van het evenement (B1-K2-W7)
Ondersteunt bij de uitvoering van het evenement (B1-K3)
- Bewaakt de voortgang tijdens het evenement (B1-K3-W1)
- Coördineert de verkoop/verhuur van producten, catering en aanvullende diensten (B1-K3-W2)
- Coördineert de ontvangst van de bezoekers, artiesten, leveranciers en onderaannemers (B1-K3-W3)
- Informeert en adviseert aanwezigen en handelt klachten af (B1-K3-W4)
Rondt het evenement af (B1-K4)
- Handelt financiële, personele en administratieve zaken rondom evenementen af (B1-K4-W1)
- Evalueert het evenement en doet verbetervoorstellen (B1-K4-W2)
Equivalenten van deze opleiding
- Evenementenorganisatie (23302)
- Marketing, communicatie en evenementen (23067)
- Medewerker evenementenorganisatie (25147)
- Medewerker marketing en communicatie (22166)
- Medewerker marketing en communicatie (Medewerker evenementenorganisatie) (90534)
- Medewerker marketing en communicatie (Org. publicitair medew. kunst, cultuur & media) (90533)
Sector: Horeca en bakkerij
niveau 4 / 13-6-2017
Verricht facilitaire werkzaamheden (B1-K1)
- Faciliteert bijeenkomsten (B1-K1-W1)
- Verwerkt gegevens met informatiesystemen (B1-K1-W2)
- Voert logistieke werkzaamheden uit (B1-K1-W3)
- Bevordert de veiligheid (B1-K1-W4)
- Onderhoudt ruimten en apparatuur (B1-K1-W5)
- Onderhoudt contact met interne en externe klanten en leveranciers (B1-K1-W6)
- Signaleert klachten en verbeterpunten en handelt deze af (B1-K1-W7)
Voert beheerstaken uit (P2-K1)
- Maakt een plan voor uitvoering van facilitaire dienstverlening (P2-K1-W1)
- Voert contractbeheer uit (P2-K1-W2)
- Beheert financiën (P2-K1-W3)
- Stemt af met het management (P2-K1-W4)
Geeft leiding (P2-K2)
- Begeleidt en stuurt (lerende) medewerkers aan (P2-K2-W1)
- Plant en verdeelt de werkzaamheden (P2-K2-W2)
- Voert gesprekken met medewerkers (P2-K2-W3)
Equivalenten van deze opleiding
- Facilitair leidinggeven (23083)
- Facilitair leidinggevende (25175)
- Facilitair leidinggevende (91320)
- Facilitair leidinggevende (95750)
- Facilitaire dienstverlener (22183)
- Facilitaire dienstverlener (Facilitaire leidinggevende) (94180)
- Facilitaire dienstverlening (23247)
- Horeca en bakkerij (79120)
Sector: Toerisme en recreatie
niveau 4 / 13-6-2017
Treedt op als aanspreekpunt voor klanten/gasten (B1-K1)
- Ontvangt de klant/gast (B1-K1-W1)
- Informeert en adviseert de klant/gast (B1-K1-W2)
- Verkoopt en/of verhuurt producten en/of diensten (B1-K1-W3)
- Signaleert en behandelt klachten (B1-K1-W4)
- Onderhoudt in- en/of externe contacten (B1-K1-W5)
- Werft klanten/gasten en opdrachten (B1-K1-W6)
Voert administratieve en financiële processen uit (B1-K2)
- Stelt informatiemateriaal samen (B1-K2-W1)
- Houdt financiële administratie bij en handelt transacties af (B1-K2-W2)
- Houdt de administratie bij (B1-K2-W3)
- Doet voorstellen voor aftersales of aanpassing van de dienstverlening (B1-K2-W4)
Organiseert activiteiten en ondersteunt bij voorkomende werkzaamheden (P3-K1)
- Maakt een planning voor de organisatie van activiteiten (P3-K1-W1)
- Bereidt de uitvoering van activiteiten voor (P3-K1-W2)
- Begeleidt activiteiten (P3-K1-W3)
- Rondt de activiteit af (P3-K1-W4)
- Draagt bij aan een veilig en aangenaam verblijf op een recreatiebedrijf/op locatie (P3-K1-W5)
- Ondersteunt bij voorkomende werkzaamheden op een recreatiebedrijf/op locatie (P3-K1-W6)
Geeft leiding (P3-K2)
- Plant en verdeelt de werkzaamheden (P3-K2-W1)
- Instrueert en begeleidt nieuwe collega's, stagiairs en/of vrijwilligers (P3-K2-W2)
- Voert formele gesprekken (P3-K2-W3)
Voert beheerstaken uit (P3-K3)
- Maakt een operationeel plan (P3-K3-W1)
- Maakt een begrotingsvoorstel (P3-K3-W2)
- Bewaakt financiën (P3-K3-W3)
Equivalenten van deze opleiding
- Aqua & leisure (Aqua & leisure executive) (93330)
- Commercieel medewerker reizen (Leidinggevende verkoop reizen) (93350)
- Front officemedewerker (90620)
- Frontofficemedewerker (22184)
- Frontofficemedewerker (94070)
- Frontofficemedewerker (Frontofficemanager) (94072)
- Frontofficemedewerker (Hoofd informatie) (94071)
- Leidinggev. horeca, contractcatering, inf., recr. en bakk. (Aqua & leisure executive) (90681)
- Leidinggev. horeca, contractcatering, inf., recr. en bakk. (Hoofd informatie) (90684)
- Leidinggev. horeca, contractcatering, inf., recr. en bakk. (Leisure & hospitality executive) (90688)
- Leidinggevende leisure & hospitality (25351)
- Leidinggevende travel & hospitality (25352)
- Leisure & hospitality (22187)
- Leisure & hospitality (Leisure & hospitality executive) (94130)
- Reizen (Manager verkoop reizen) (94100)
- Toerisme en recreatie (79130)
- Travel, leisure & hospitality (23134)
- Travel, Leisure & Hospitality (23264)
niveau 3 / 13-6-2017
Treedt op als aanspreekpunt voor klanten/gasten (B1-K1)
- Ontvangt de klant/gast (B1-K1-W1)
- Informeert en adviseert de klant/gast (B1-K1-W2)
- Verkoopt en/of verhuurt producten en/of diensten (B1-K1-W3)
- Signaleert en behandelt klachten (B1-K1-W4)
- Onderhoudt in- en/of externe contacten (B1-K1-W5)
- Werft klanten/gasten en opdrachten (B1-K1-W6)
Voert administratieve en financiële processen uit (B1-K2)
- Stelt informatiemateriaal samen (B1-K2-W1)
- Houdt financiële administratie bij en handelt transacties af (B1-K2-W2)
- Houdt de administratie bij (B1-K2-W3)
- Doet voorstellen voor aftersales of aanpassing van de dienstverlening (B1-K2-W4)
Organiseert activiteiten en ondersteunt bij voorkomende werkzaamheden (P1-K1)
- Maakt een planning voor de organisatie van activiteiten (P1-K1-W1)
- Bereidt de uitvoering van activiteiten voor (P1-K1-W2)
- Begeleidt activiteiten (P1-K1-W3)
- Rondt de activiteit af (P1-K1-W4)
- Draagt bij aan een veilig en aangenaam verblijf op een recreatiebedrijf/op locatie (P1-K1-W5)
- Ondersteunt bij voorkomende werkzaamheden op een recreatiebedrijf/op locatie (P1-K1-W6)
Equivalenten van deze opleiding
- Aqua & leisure (Aqua & leisure host) (93240)
- Aqua & leisure host (90630)
- Front officemedewerker (90620)
- Frontofficemedewerker (94070)
- Leisure & hospitality (22187)
- Leisure & hospitality (Leisure & hospitality host) (94120)
- Leisure & hospitality host (90670)
- Toerisme en recreatie (79130)
- Travel, leisure & hospitality (23134)
- Travel, Leisure & Hospitality (23264)
- Zelfstandig medewerker leisure & hospitality (25353)
- Zelfstandig medewerker travel & hospitality (25354)
Sector: Zorg en welzijn
niveau 2 / 13-6-2017
Voert dienstverlenende werkzaamheden uit (B1-K1)
- Bereidt werkzaamheden voor en stemt af (B1-K1-W1)
- Treedt op als online en/of offline aanspreekpunt (B1-K1-W2)
- Draagt bij aan een fysiek en sociaal veilige werkomgeving (B1-K1-W3)
- Rondt de werkzaamheden af (B1-K1-W4)
- Evalueert de werkzaamheden (B1-K1-W5)
Voert facilitaire werkzaamheden uit (P1-K1)
- Assisteert bij het beheer en onderhoud van gebouwen (P1-K1-W1)
- Voert logistieke werkzaamheden uit (P1-K1-W2)
- Voert cateringwerkzaamheden uit (P1-K1-W3)
- Voert administratieve werkzaamheden uit (P1-K1-W4)
Equivalenten van deze opleiding
- Dienstverlening (23189)
- Dienstverlening (23385)
- Facilitair medewerker (91330)
- Facilitair medewerker (95751)
- Facilitaire dienstverlener (Facilitaire medewerker) (94170)
- Medewerker facilitaire dienstverlening (25499)
Nationaal Klok & Peel Museum Asten
- Naam Nationaal Klok & Peel Museum Asten
- Leerbedrijf ID 100191277
- KvK naam Stichting Nationaal Museum Klok & Peel
- KvK nummer 41091740
Contactpersonen (1)
-
Frank van Kempen Contactpersoon BPV, Praktijkopleider Facilitair leidinggevendeRollen
Contactpersoon BPV, Praktijkopleider
OpleidingenFacilitair leidinggevende, Leidinggevende leisure & hospitality, Medewerker facilitaire dienstverlening, Zelfstandig medewerker leisure & hospitality, Medewerker evenementenorganisatie
Leidinggevende leisure & hospitality, Medewerker facilitaire dienstverlening, Zelfstandig medewerker leisure & hospitality, Medewerker evenementenorganisatie