Raad voor Rechtsbijstand
- Naam Raad voor Rechtsbijstand
- Leerbedrijf ID 100677764
- KvK naam Raad voor Rechtsbijstand
- KvK nummer 50589342
- KvK vestigingsnummer 000026600986
- Bedrijfsindeling Algemeen overheidsbestuur
- Bedrijfsgrootte 251 tot en met 500 medewerkers
- Totale capaciteit 0
- Stage/bbl overeenkomsten 1
Organisatieprofiel
- Omschrijving De Raad voor Rechtsbijstand (de Raad) is als zelfstandig bestuursorgaan een uitvoeringsorganisatie van het ministerie van Justitie en Veiligheid en verantwoordelijk voor een belangrijke steunpilaar in onze democratische samenleving: gesubsidieerde rechtsbijstand en mediation. De Raad zorgt ervoor dat financieel minder draagkrachtige burgers toegang hebben tot goede en betaalbare rechtsbijstand en ondersteuning krijgen voor het oplossen van juridische problemen. De rechtsbijstand wordt verleend door zo’n 7.000 advocaten en mediators die voldoen aan de voorwaarden om gesubsidieerde rechtsbijstand te verlenen. Naast de uitvoering van de Wet op de rechtsbijstand (Wrb) voert de Raad ook een deel van de Wet beëdigde tolken en vertalers (Wbtv) en de Wet schuldsanering natuurlijke personen (Wsnp) uit. Bij de Raad werken zo’n 325 medewerkers verdeeld over de vestigingen Den Bosch en Leeuwarden, een aantal flexlocaties (waaronder Utrecht) en vier aanmeldcentra (kantoren van de IND waar de asielprocedure wordt doorlopen). Het werkveld van de Raad is dynamisch. De wereld om ons heen verandert; de maatschappij wordt steeds complexer en burgers krijgen steeds vaker te maken met (juridische) problemen. Maar ook hoe mensen denken, communiceren en zich gedragen verandert. Dit vereist dat het rechtsbestel hierin meegroeit en daarmee ook de Raad. We kunnen ons werk alleen goed blijven doen door mee te gaan in de veranderingen. De Raad is dan ook volop in beweging; we optimaliseren onze werkprocessen, zoeken verbinding en bouwen nieuwe ICT-systemen. We werken aan versterking van het stelsel van rechtsbijstand en de kwaliteit van onze dienstverlening. Dit doen we door intern en extern intensief samen te werken, kennis te delen en ons toegankelijk op te stellen. Organisatiecultuur De medewerkers ervaren de Raad als een informele en betrokken organisatie met een collegiale sfeer. Er is ruimte voor gezelligheid, maar er wordt ook hard gewerkt. Er zijn korte lijnen tussen management en medewerkers. In de steeds veranderende wereld geeft de Raad uitvoering aan zijn wettelijke taken aan de hand van de vijf kernwaarden. De burger staat in alles wat we doen centraal. Het is het ‘waarom’ van onze organisatie. Om de burger centraal te kunnen stellen moeten we toegankelijk zijn in onze dienstverlening en ons handelen. Met toegankelijkheid verdien je vertrouwen. Vertrouwen maakt de weg open voor samenwerken. En alleen door samen te werken is het mogelijk professioneel te kunnen werken. Bij de Raad werken we bijna allemaal hybride: dat betekent een combinatie tussen werken op kantoor en thuiswerken. Van jou als stagiair verwachten we dat je zoveel mogelijk op kantoor werkt om te leren van collega's. Medewerkers kunnen - naast hun eigenlijke takenpakket - ook een andere rol vervullen zoals preventiemedewerker, lid van een werkgroep of een activiteitencommissie. De Raad besteedt daarnaast veel tijd aan kennisverdieping en -verbreding via opleidingen en cursussen. Ook zetten we vaak onze eigen medewerkers als ervaringsdeskundigen in voor het geven van workshops.
- Informatie Leren & Werken Als Raad voor Rechtsbijstand voelen we ons verantwoordelijk voor het verlenen van stageopdrachten. Studenten hebben recht op goede opleiding in de praktijk zodat jullie straks met voldoende bagage de arbeidsmarkt op kunnen gaan. Jouw begeleider beschikt over de juiste opleiding en ervaring om je goed te kunnen begeleiden.
- Informatie Student Voor alle medewerkers inclusief stagiaires vragen wij een Verklaring Omtrent Gedrag. Daarnaast hebben we een integriteitbeleid.
-
Organisatie kenmerken
- Mogelijkheden voor zij-instromers
Raad voor Rechtsbijstand
- Naam Raad voor Rechtsbijstand
- Leerbedrijf ID 100677764
- KvK naam Raad voor Rechtsbijstand
- KvK nummer 50589342
Erkenningen
Sector: Cross-over
niveau 2 / 6-7-2017
Is aanspreekpunt voor bezoekers (B1-K1)
- Ontvangt bezoekers (B1-K1-W1)
- Draagt bij aan een veilige situatie (B1-K1-W2)
Voert dienstverlenende, servicegerichte werkzaamheden uit (B1-K2)
- Assisteert bij de uitvoering van activiteiten (B1-K2-W1)
- Voert eenvoudige administratieve werkzaamheden uit (B1-K2-W2)
- Assisteert bij voorraadbeheer (B1-K2-W3)
- Voert eenvoudige onderhouds- en herstelwerkzaamheden uit (B1-K2-W4)
- In behandeling nemen en registreren van incidenten (B1-K2-W5)
Sector: Economie en administratie
niveau 3 / 14-9-2010
Voert taken uit binnen de zakelijke dienstverlening (B1-K1)
- Treedt op als aanspreekpunt voor klanten (B1-K1-W1)
- Verzorgt zakelijke communicatie (B1-K1-W2)
- Verwerkt gegevens (B1-K1-W3)
- Werkt aan producten/opdrachten binnen geld-, goederen- en informatie beweging (B1-K1-W4)
Verricht werkzaamheden ten behoeve van bedrijfsprocessen in de zakelijke dienstverlening (P2-K1)
- Ondersteunt bij het leveren van managementinformatie (P2-K1-W1)
- Voert financiële processen uit (P2-K1-W2)
- Organiseert planning en voorraadbeheer (P2-K1-W3)
- Voert marketing en communicatie-werkzaamheden uit (P2-K1-W4)
Equivalenten van deze opleiding
- Administrateur (93210)
- Administrateur (Salarisadministrateur) (90463)
- Boekhoudkundig medewerker (90490)
- Business Services (23296)
- Financieel administratief medewerker (25139)
- Financieel administratieve beroepen (23065)
- Financiële beroepen (22158)
- Financiele beroepen (Financieel administratief medewerker) (93200)
- Financiele beroepen (Salarisadministrateur) (93213)
- Office assistant (25573)
- Office- en managementsupport (23231)
- Secretaresse (25152)
- Secretariele beroepen (23069)
niveau 2 / 6-12-2011
Voert taken uit binnen de zakelijke dienstverlening (B1-K1)
- Treedt op als aanspreekpunt voor klanten (B1-K1-W1)
- Verzorgt zakelijke communicatie (B1-K1-W2)
- Verwerkt gegevens (B1-K1-W3)
- Werkt aan producten/opdrachten binnen geld-, goederen- en informatie beweging (B1-K1-W4)
Verricht ondersteunende werkzaamheden in de zakelijke dienstverlening (P1-K1)
- Voert facilitaire werkzaamheden uit (P1-K1-W1)
- Voert logistieke werkzaamheden uit (P1-K1-W2)
Equivalenten van deze opleiding
- Administratief medewerker (22156)
- Administratief medewerker (90470)
- Administratief medewerker (Secretarieel medewerker) (90472)
- Administratief medewerker (Telefonist/receptionist) (90473)
- Business Services (23296)
- Medewerker (financiële) administratie (25149)
- Medewerker secretariaat en receptie (25150)
- Ondersteunende administratieve beroepen (23068)
niveau 4 / 14-9-2010
Voert taken uit binnen de zakelijke dienstverlening (B1-K1)
- Treedt op als aanspreekpunt voor klanten (B1-K1-W1)
- Verzorgt zakelijke communicatie (B1-K1-W2)
- Verwerkt gegevens (B1-K1-W3)
- Werkt aan producten/opdrachten binnen geld-, goederen- en informatie beweging (B1-K1-W4)
Verricht activiteiten voor financieel beheer (P4-K1)
- Levert managementinformatie (P4-K1-W1)
- Doet verbetervoorstellen m.b.t. geld-, goederen- en informatie beweging (P4-K1-W2)
- Handelt financieel-administratieve taken af (P4-K1-W3)
- Verricht werkzaamheden t.b.v. de periodeafsluiting en belastingaangifte (P4-K1-W4)
Equivalenten van deze opleiding
- Administrateur (90460)
- Administrateur (Bedrijfsadministrateur) (90462)
- Bedrijfsadministrateur (25138)
- Business Services (23296)
- Financieel administratieve beroepen (23065)
- Financiële beroepen (22158)
- Financiele beroepen (Bedrijfsadministrateur) (93212)
- Financiele beroepen (Salarisadministrateur) (93213)
- Junior assistent-accountant (25140)
niveau 4 / 25-6-2010
Voert taken uit binnen de zakelijke dienstverlening (B1-K1)
- Treedt op als aanspreekpunt voor klanten (B1-K1-W1)
- Verzorgt zakelijke communicatie (B1-K1-W2)
- Verwerkt gegevens (B1-K1-W3)
- Werkt aan producten/opdrachten binnen geld-, goederen- en informatie beweging (B1-K1-W4)
Ondersteunt bij juridische en HR adviestrajecten (P5-K1)
- Levert managementinformatie (P5-K1-W1)
- Ondersteunt juridische of hr aanvragen en opdrachten (P5-K1-W2)
- Stelt standaarddocumenten op of vult ze in (P5-K1-W3)
Equivalenten van deze opleiding
- Adviseur Bancaire Diensten (25141)
- Adviseur Inkomensverzekeringen (25142)
- Adviseur Schadeverzekeringen (25143)
- Adviseur Vermogen (25144)
- Business Services (23296)
- Financiele dienstverlening (23190)
- Financiele dienstverlening (23216)
- Juridisch medewerker (22161)
- Juridisch medewerker (90430)
- Juridisch medewerker (94890)
- Juridisch medewerker (Openbaar bestuur) (90432)
- Juridisch medewerker (Sociale zekerheid) (90433)
- Juridisch medewerker (Zakelijke dienstverlening) (90434)
- Juridisch medewerker openbaar bestuur (94892)
- Juridisch medewerker zakelijke dienstverlening (94891)
- Juridisch-administratief dienstverlener (25145)
- Juridisch-administratieve beroepen (23066)
- Klantmedewerker Bancaire Diensten (25544)
- Klantmedewerker Inkomensverzekeringen (25545)
- Klantmedewerker Schadeverzekeringen (25546)
- Klantmedewerker Vermogen (25547)
- Medewerker human resource management (HRM) (25146)
- Medewerker sociale zekerheid (22160)
- Medewerker sociale zekerheid (94910)
niveau 4 / 2-1-2018
Voert taken uit binnen de zakelijke dienstverlening (B1-K1)
- Treedt op als aanspreekpunt voor klanten (B1-K1-W1)
- Verzorgt zakelijke communicatie (B1-K1-W2)
- Verwerkt gegevens (B1-K1-W3)
- Werkt aan producten/opdrachten binnen geld-, goederen- en informatie beweging (B1-K1-W4)
Voert office & management support uit (P3-K1)
- Levert managementinformatie (P3-K1-W1)
- Ondersteunt bij ontwikkelen van corporate information (P3-K1-W2)
- Handelt administratieve en financiële zaken af (P3-K1-W3)
- Organiseert interne bijeenkomsten (P3-K1-W4)
Equivalenten van deze opleiding
- Business Services (23296)
- Management assistant (25574)
- Managementassistent (90510)
- Managementassistent (Directiesecretaresse) (90511)
- Managementassistent (Projectsecretaresse) (90512)
- Managementassistent/directiesecretaresse (25151)
- Office- en managementsupport (23231)
- Secretariele beroepen (23069)
- Secretariele beroepen (93250)
- Secretariële beroepen (22157)
- Secretariële beroepen (95390)
- Secretariele beroepen (Directiesecretaresse) (93251)
- Secretariele beroepen (Directiesecretaresse/managementassistent) (95391)
- Secretariele beroepen (Juridisch secretaresse) (95392)
- Secretariele beroepen (Managementassistent) (93252)
- Secretariele beroepen (Medisch secretaresse) (95393)
Sector: Horeca en bakkerij
niveau 4 / 8-2-2021
Verricht facilitaire werkzaamheden (B1-K1)
- Faciliteert bijeenkomsten (B1-K1-W1)
- Verwerkt gegevens met informatiesystemen (B1-K1-W2)
- Voert logistieke werkzaamheden uit (B1-K1-W3)
- Bevordert de veiligheid (B1-K1-W4)
- Onderhoudt ruimten en apparatuur (B1-K1-W5)
- Onderhoudt contact met interne en externe klanten en leveranciers (B1-K1-W6)
- Signaleert klachten en verbeterpunten en handelt deze af (B1-K1-W7)
Voert beheerstaken uit (P2-K1)
- Maakt een plan voor uitvoering van facilitaire dienstverlening (P2-K1-W1)
- Voert contractbeheer uit (P2-K1-W2)
- Beheert financiën (P2-K1-W3)
- Stemt af met het management (P2-K1-W4)
Geeft leiding (P2-K2)
- Begeleidt en stuurt (lerende) medewerkers aan (P2-K2-W1)
- Plant en verdeelt de werkzaamheden (P2-K2-W2)
- Voert gesprekken met medewerkers (P2-K2-W3)
Equivalenten van deze opleiding
- Facilitair leidinggeven (23083)
- Facilitair leidinggevende (25175)
- Facilitair leidinggevende (91320)
- Facilitair leidinggevende (95750)
- Facilitaire dienstverlener (22183)
- Facilitaire dienstverlener (Facilitaire leidinggevende) (94180)
- Facilitaire dienstverlening (23247)
- Horeca en bakkerij (79120)
Raad voor Rechtsbijstand
- Naam Raad voor Rechtsbijstand
- Leerbedrijf ID 100677764
- KvK naam Raad voor Rechtsbijstand
- KvK nummer 50589342
Contactpersonen (2)
-
Marion Kusters Praktijkopleider, Contactpersoon BPV Legal, Insurance & HR Services SpecialistRollen
Praktijkopleider, Contactpersoon BPV
OpleidingenLegal, Insurance & HR Services Specialist
-
Samantha Vos Contactpersoon BPVRollen
Contactpersoon BPV