Renaissance Amsterdam Hotel
- Naam Renaissance Amsterdam Hotel
- Leerbedrijf ID 100140868
- KvK naam Roland B.V.
- KvK nummer 33229312
- KvK vestigingsnummer 000016043510
- Bedrijfsindeling Financiële holdings
- Telefoon +31205512068
- Totale capaciteit 0
- Stage/bbl overeenkomsten 1
Organisatieprofiel
- Omschrijving Wij zijn een internationaal georiënteerde organisatie. Bij ons kun je een moderne vreemde taal spreken, krijg je inzicht in onze internationale contacten en krijg je te maken met de cultuurverschillen. Dus wil je als MBO student de mogelijkheid oppakken om in Nederland alvast een stage te doen in een internationale omgeving/ context neem dan contact met ons op!
- Informatie Student Meer historie... Op de plaats waar vroeger de Arbeiderspers stond, aan het Hekelveld en het Kattengat, is nu het hotel gebouwd. De officiele opening van het voormalige Sonesta Hotel vond in april 1975 plaats door Prins Claus. Door de architect Gerard de Klerk is doelbewust gezocht naar een synthese van de oude Amsterdamse buurt en een modern doelmatig ontwerp. De oorspronkelijke architectuur werd zoveel mogelijk gerespecteerd. Het hotel werd geopend onder de naam Amsterdam Sonesta Hotel. Tot 1991 heeft het hotel geopereerd onder de Sonesta International Coorperation. In 1991 werd het hotel door de Renaissance Hotelgroep overgenomen, die zelf in 1997 werd overgenomen door Marriott International Inc. Er hebben ondertussen meerdere ingrijpende verbouwingen/renovaties plaats gevonden. De laatste volledige verbouwing van het hotel vond plaats in 2007/2008. Het hotel is op ingenieuze wijze samengesmolten met de historische en monumentale omgeving. De bouw van het hotel in 1975 heeft de gehele buurt op een opzienbarende wijze nieuw leven ingeblazen. Bij de bouw van dit 402 kamers tellende hotel werden de typisch Nederlandse bruine bakstenen gebruikt om het hotel niet te laten vloeken met de naburige gevels van de monumenten die soms meer dan 300 jaar oud zijn. Een aantal authentieke en eeuwenoude monumentenpandjes is opgenomen in het hotelontwerp. Tussen de Jeroenensteeg en de Koggestraat staat de beroemde Ronde Lutherse Kerk, die tussen 1668 en 1671 werd gebouwd door Adriaan Dortsman. De kerk was en is beroemd om zijn koepel, die de vorm had van een halve bol en was bedekt met koperen platen, die uit Zweden kwamen. Koning Karel XI van Zweden had toestemming gegeven het benodigde koper tolvrij uit Zweden te betrekken. In de loop der tijden is de koperen koepel prachtig groen uitgeslagen. Na de brand in 1993 zijn de koperen platen vervangen doen nieuwe platen. Het zal nog jaren duren voordat de koepel opnieuw groen wordt. Op 18 september 1822 brandde de kerk geheel uit. De brand was te wijten aan grove onvoorzichtigheid van loodgieters. Op 6 augustus 1823 werd met de herbouw begonnen en op 16 september 1826 werd de kerk opnieuw in gebruik genomen. De kerk werd niet meer precies in de oorspronkelijke vorm opgebouwd, maar ze leek veel op de voormalige kerk en werd beroemd om haar fantastische akoestiek en orgel. Terwijl hij stond te wachten op de aankomst van een vriend voor het Centraal Station van Amsterdam, schilderde Vincent van Gogh het schilderij "Gezicht op de Singel" met de Koepelkerk op de achtergrond. Dat was op 7 oktober 1885. Uit een brief aan zijn broer Theo blijkt dat dit schilderijtje onderdeel was van een serie, waarvan een aantal beschadigd werd. Waarschijnlijk is dit het enige schilderij dat Van Gogh heeft gemaakt van Amsterdam en dat ook bewaard is gebleven. Vanaf 1935 is het gebouw niet meer in gebruik voor de eredienst van de Lutherse gemeente. Jarenlang stond de kerk leeg en raakte mede daardoor in ernstig verval. Later vestigde er zich een tentenbedrijf. Tijdens de bouw van het hotel op het Hekelveld in 1974, werd besloten de Ronde Lutherse Kerk door het hotel te laten gebruiken. De kerk werd gerestaureerd, van binnen geheel vernieuwd en in gebruik genomen. Op 3 februari 1993 brak een brand uit in het het torentje (de zogeheten 'lantaarn') van de Koepelkerk. Deze brand vernielde het dak en de lantaarn boven op de kerk. De windzwaan die sinds 1822 op de toren van de Koepel stond, moest daardoor vervangen woren door een replica. Het antieke Batz orgel had alleen waterschade opgelopen. Ruim twee jaar is men bezig geweest met het ambachtelijk herstel van het monumentale pand.
-
Organisatie kenmerken
- Internationalisation at home
- Mogelijkheden voor zij-instromers
Renaissance Amsterdam Hotel
- Naam Renaissance Amsterdam Hotel
- Leerbedrijf ID 100140868
- KvK naam Roland B.V.
- KvK nummer 33229312
Erkenningen
Sector: Afbouw, hout en onderhoud
Opnemen en vaststellen van werkzaamheden (B1-K1)
- Voorbereiden van opnamewerkzaamheden (B1-K1-W1)
- Opnemen situatie ter plaatse (B1-K1-W2)
Verrichten van (onderhouds)werkzaamheden aan technische installaties, gebouwonderdelen en omgeving (B1-K2)
- Voorbereiden van (onderhouds)werkzaamheden aan technische installaties, gebouw(onder)delen en omgeving (B1-K2-W1)
- Afronden van (onderhouds)werkzaamheden aan technische installaties, gebouw(onder)delen en omgeving (B1-K2-W10)
- Opsporen van elektrotechnische en werktuigkundige storingen en bouwkundige gebreken (B1-K2-W2)
- Geschikt maken gebouw(onder)deel voor uit te voeren werk (B1-K2-W3)
- Verrichten van preventief onderhoud aan elektrotechnische en werktuigkundige installatie (B1-K2-W4)
- Verrichten van preventief onderhoud aan gebouw, interieur en terrein (B1-K2-W5)
- Verhelpen van elektrotechnische en werktuigkundige storingen (B1-K2-W6)
- Verhelpen van bouwkundige gebreken (B1-K2-W7)
-
Niet uitvoerbaar: Verrichten van modificaties aan elektrotechnische en werktuigkundige installaties (B1-K2-W8)
- Verrichten van modificaties aan gebouw, interieur en terrein (B1-K2-W9)
Equivalenten van deze opleiding
- Afbouw, hout en onderhoud (79010)
- Onderhoud- en verbouwbedrijf (22031)
- Onderhoud- en verbouwbedrijf (23010)
- Onderhoud- en verbouwbedrijf (23315)
- Onderhoud- en verbouwbedrijf (95270)
- Onderhoud- en Verbouwbedrijf (Servicemedewerker Gebouwen) (92180)
- Servicemedewerker gebouwen (25024)
Sector: Horeca en bakkerij
Verricht facilitaire werkzaamheden (B1-K1)
- Faciliteert bijeenkomsten (B1-K1-W1)
-
Niet uitvoerbaar: Verwerkt gegevens met informatiesystemen (B1-K1-W2)
-
Niet uitvoerbaar: Voert logistieke werkzaamheden uit (B1-K1-W3)
-
Niet uitvoerbaar: Bevordert de veiligheid (B1-K1-W4)
-
Niet uitvoerbaar: Onderhoudt ruimten en apparatuur (B1-K1-W5)
-
Niet uitvoerbaar: Onderhoudt contact met interne en externe klanten en leveranciers (B1-K1-W6)
-
Niet uitvoerbaar: Signaleert klachten en verbeterpunten en handelt deze af (B1-K1-W7)
Voert beheerstaken uit (P2-K1)
- Maakt een plan voor uitvoering van facilitaire dienstverlening (P2-K1-W1)
-
Niet uitvoerbaar: Voert contractbeheer uit (P2-K1-W2)
-
Niet uitvoerbaar: Beheert financiën (P2-K1-W3)
-
Niet uitvoerbaar: Stemt af met het management (P2-K1-W4)
Geeft leiding (P2-K2)
-
Niet uitvoerbaar: Begeleidt en stuurt (lerende) medewerkers aan (P2-K2-W1)
-
Niet uitvoerbaar: Plant en verdeelt de werkzaamheden (P2-K2-W2)
-
Niet uitvoerbaar: Voert gesprekken met medewerkers (P2-K2-W3)
Equivalenten van deze opleiding
- Facilitair leidinggeven (23083)
- Facilitair leidinggevende (25175)
- Facilitair leidinggevende (91320)
- Facilitair leidinggevende (95750)
- Facilitaire dienstverlener (22183)
- Facilitaire dienstverlener (Facilitaire leidinggevende) (94180)
- Facilitaire dienstverlening (23247)
- Horeca en bakkerij (79120)
Werkt in de bediening (B1-K1)
- Voert voorbereidende werkzaamheden uit (B1-K1-W1)
- Werkt met de kassa (B1-K1-W10)
- Neemt reserveringen aan (B1-K1-W2)
- Ontvangt gasten (B1-K1-W3)
- Adviseert gasten en neemt de bestelling op (B1-K1-W4)
- Maakt dranken serveergereed (B1-K1-W5)
- Serveert de bestelling en ruimt af (B1-K1-W6)
- Creëert en onderhoudt de sfeer (B1-K1-W7)
- Rekent de bestelling(en) af en neemt afscheid (B1-K1-W8)
- Voert afrondende werkzaamheden uit (B1-K1-W9)
Bewaakt de voorraad (B1-K2)
- Controleert de voorraad (B1-K2-W1)
- Ontvangt en controleert de bestelling (B1-K2-W2)
- Pakt de bestelling uit en slaat deze op (B1-K2-W3)
Equivalenten van deze opleiding
- Bediening (23081)
- Horeca en bakkerij (79120)
- Medewerker bediening / fastfood / cafe-bar (90740)
- Medewerker bediening / fastfood / cafe-bar (90750)
- Medewerker bediening / fastfood / cafe-bar (Bartender) (90751)
- Medewerker bediening / fastfood / cafe-bar (Fastfoodmedewerker) (90741)
- Medewerker bediening / fastfood / cafe-bar (Gastheer) (90742)
- Medewerker bediening/cafe-bar (94150)
- Medewerker bediening/cafe-bar (94160)
- Medewerker bediening/café-bar (22178)
- Medewerker bediening/cafe-bar (Bartender) (94151)
- Medewerker bediening/cafe-bar (Gastheer/-vrouw) (94140)
Onderneemt (B1-K1)
- Ontwikkelt een ondernemingsplan (B1-K1-W1)
- Treft voorbereidingen voor het starten van een onderneming (B1-K1-W2)
- Implementeert het ondernemingsplan (B1-K1-W3)
- Maakt marktanalyse (B1-K1-W4)
- Voert commerciële activiteiten uit (B1-K1-W5)
- Stelt financieel beleid vast en bepaalt de verkoopprijs (B1-K1-W6)
- Bepaalt inkoop- en voorraadbeleid (B1-K1-W7)
Geeft leiding en voert beheerstaken uit (B1-K2)
- Maakt een operationeel plan (B1-K2-W1)
- Plant en verdeelt de werkzaamheden (B1-K2-W2)
- Begroot financiën (B1-K2-W3)
- Bewaakt financiën (B1-K2-W4)
- Stuurt medewerkers aan (B1-K2-W5)
- Voert intern formele gesprekken (B1-K2-W6)
Werkt mee in drank- en spijsverstrekkende bedrijven (P2-K1)
- Verricht voorbereidende werkzaamheden in het horecabedrijf (P2-K1-W1)
- Werkt mee in de bediening (P2-K1-W2)
- Werkt mee in de keuken (P2-K1-W3)
- Voert afrondende werkzaamheden uit in het horecabedrijf (P2-K1-W4)
- Creëert en bewaakt sfeer (P2-K1-W5)
Werkt mee in logiesverstrekkende bedrijven (P2-K2)
- Neemt reserveringen aan voor kamers en/of zalen en arrangementen (P2-K2-W1)
- Checkt de gast in (P2-K2-W2)
- Verleent service aan gasten tijdens hun verblijf (P2-K2-W3)
- Bewaakt de veiligheid (P2-K2-W4)
- Checkt de gast uit (P2-K2-W5)
- Maakt night audit rapportages van de omzet (P2-K2-W6)
- Ontwikkelt arrangementen en speciale activiteiten (P2-K2-W7)
Equivalenten van deze opleiding
- Horeca en bakkerij (79120)
- Ondernemer horeca/bakkerij (22179)
- Ondernemer horeca/bakkerij (23087)
- Ondernemer horeca/bakkerij (90300)
- Ondernemer horeca/bakkerij (Manager/ondernemer horeca) (90303)
Werkt in de bediening (B1-K1)
- Voert voorbereidende werkzaamheden uit (B1-K1-W1)
- Werkt met de kassa (B1-K1-W10)
- Neemt reserveringen aan (B1-K1-W2)
- Ontvangt gasten (B1-K1-W3)
- Adviseert gasten en neemt de bestelling op (B1-K1-W4)
- Maakt dranken serveergereed (B1-K1-W5)
- Serveert de bestelling en ruimt af (B1-K1-W6)
- Creëert en onderhoudt de sfeer (B1-K1-W7)
- Rekent de bestelling(en) af en neemt afscheid (B1-K1-W8)
- Voert afrondende werkzaamheden uit (B1-K1-W9)
Bewaakt de voorraad (B1-K2)
- Controleert de voorraad (B1-K2-W1)
- Ontvangt en controleert de bestelling (B1-K2-W2)
- Pakt de bestelling uit en slaat deze op (B1-K2-W3)
Bestelt en beheert de voorraad (P2-K1)
- Bestelt de voorraad (P2-K1-W1)
- Reclameert foute levering bij de leverancier (P2-K1-W2)
- Beheert de opslag van de voorraad (P2-K1-W3)
Doet voorstellen voor de samenstelling van de menu- en drankenkaart (P2-K2)
- Verzamelt informatie (P2-K2-W1)
- Doet voorstellen voor de menukaart (P2-K2-W2)
Geeft leiding en voert beheerstaken uit (P2-K3)
- Bewaakt het sociaal-hygiënisch beleid (P2-K3-W1)
- Instrueert en begeleidt lerende medewerkers (P2-K3-W2)
- Voert informele en ondersteunt bij formele gesprekken met lerende medewerkers (P2-K3-W3)
Equivalenten van deze opleiding
- Bediening (23081)
- Horeca en bakkerij (79120)
- Medewerker bediening / fastfood / cafe-bar (90750)
- Medewerker bediening / fastfood / cafe-bar (Zelfstandig werkend gastheer) (90752)
- Medewerker bediening/cafe-bar (94150)
- Medewerker bediening/cafe-bar (94160)
- Medewerker bediening/café-bar (22178)
- Medewerker bediening/cafe-bar (Zelfstandig werkend gastheer/-vrouw) (94152)
- Medewerker bediening/cafe-bar (Zelfstandig werkend gastheer/-vrouw) (94153)
Sector: Toerisme en recreatie
Treedt op als aanspreekpunt voor klanten/gasten (B1-K1)
- Ontvangt de klant/gast (B1-K1-W1)
- Informeert en adviseert de klant/gast (B1-K1-W2)
- Verkoopt en/of verhuurt producten en/of diensten (B1-K1-W3)
- Signaleert en behandelt klachten (B1-K1-W4)
- Onderhoudt in- en/of externe contacten (B1-K1-W5)
- Werft klanten/gasten en opdrachten (B1-K1-W6)
Voert administratieve en financiële processen uit (B1-K2)
- Stelt informatiemateriaal samen (B1-K2-W1)
- Houdt financiële administratie bij en handelt transacties af (B1-K2-W2)
- Houdt de administratie bij (B1-K2-W3)
- Doet voorstellen voor aftersales of aanpassing van de dienstverlening (B1-K2-W4)
Realiseert commercieel aanbod (P4-K1)
- Promoot producten en diensten (P4-K1-W1)
- Stelt een passend aanbod op met gerelateerde services en producten (P4-K1-W2)
- Maakt een prijsberekening bij het aanbod (P4-K1-W3)
Geeft leiding (P4-K2)
- Plant en verdeelt de werkzaamheden (P4-K2-W1)
- Instrueert en begeleidt nieuwe collega's, stagiairs en/of vrijwilligers (P4-K2-W2)
- Voert formele gesprekken (P4-K2-W3)
Voert beheerstaken uit (P4-K3)
- Maakt een operationeel plan (P4-K3-W1)
- Maakt een begrotingsvoorstel (P4-K3-W2)
- Bewaakt financiën (P4-K3-W3)
Equivalenten van deze opleiding
- Aqua & leisure (Aqua & leisure executive) (93330)
- Commercieel medewerker reizen (Leidinggevende verkoop reizen) (93350)
- Front officemedewerker (90620)
- Frontofficemedewerker (22184)
- Frontofficemedewerker (94070)
- Frontofficemedewerker (Frontofficemanager) (94072)
- Frontofficemedewerker (Hoofd informatie) (94071)
- Leidinggev. horeca, contractcatering, inf., recr. en bakk. (Aqua & leisure executive) (90681)
- Leidinggev. horeca, contractcatering, inf., recr. en bakk. (Hoofd informatie) (90684)
- Leidinggev. horeca, contractcatering, inf., recr. en bakk. (Leisure & hospitality executive) (90688)
- Leidinggevende leisure & hospitality (25351)
- Leidinggevende travel & hospitality (25352)
- Leisure & hospitality (22187)
- Leisure & hospitality (Leisure & hospitality executive) (94130)
- Reizen (Manager verkoop reizen) (94100)
- Toerisme en recreatie (79130)
- Travel, leisure & hospitality (23134)
- Travel, Leisure & Hospitality (23264)
Treedt op als aanspreekpunt voor klanten/gasten (B1-K1)
- Ontvangt de klant/gast (B1-K1-W1)
- Informeert en adviseert de klant/gast (B1-K1-W2)
- Verkoopt en/of verhuurt producten en/of diensten (B1-K1-W3)
- Signaleert en behandelt klachten (B1-K1-W4)
- Onderhoudt in- en/of externe contacten (B1-K1-W5)
- Werft klanten/gasten en opdrachten (B1-K1-W6)
Voert administratieve en financiële processen uit (B1-K2)
- Stelt informatiemateriaal samen (B1-K2-W1)
- Houdt financiële administratie bij en handelt transacties af (B1-K2-W2)
- Houdt de administratie bij (B1-K2-W3)
- Doet voorstellen voor aftersales of aanpassing van de dienstverlening (B1-K2-W4)
Realiseert commercieel aanbod (P2-K1)
- Promoot producten en diensten (P2-K1-W1)
- Stelt een passend aanbod op met gerelateerde services en producten (P2-K1-W2)
- Maakt een prijsberekening bij het aanbod (P2-K1-W3)
Equivalenten van deze opleiding
- Aqua & leisure host (90630)
- Commercieel medewerker reizen (90650)
- Commercieel medewerker reizen (Verkoper touroperating) (90651)
- Commercieel medewerker reizen (Verkoper vakantiereizen) (90652)
- Commercieel medewerker reizen (Verkoper zakenreizen) (90653)
- Front officemedewerker (90620)
- Frontofficemedewerker (22184)
- Frontofficemedewerker (94070)
- Frontofficemedewerker (Informatiemedewerker) (90621)
- Frontofficemedewerker (Receptionist) (90622)
- Leisure & hospitality (22187)
- Leisure & hospitality (Leisure & hospitality host) (94120)
- Leisure & hospitality host (90670)
- Reizen (Verkoper reizen) (94090)
- Toerisme en recreatie (79130)
- Travel, leisure & hospitality (23134)
- Travel, Leisure & Hospitality (23264)
- Zelfstandig medewerker leisure & hospitality (25353)
- Zelfstandig medewerker travel & hospitality (25354)
Renaissance Amsterdam Hotel
- Naam Renaissance Amsterdam Hotel
- Leerbedrijf ID 100140868
- KvK naam Roland B.V.
- KvK nummer 33229312
Contactpersonen (3)
-
Ann Iren Hansen Praktijkopleider, Contactpersoon BPVRollen
Praktijkopleider, Contactpersoon BPV
-
Victoria Nicolaev Contactpersoon BPVRollen
Contactpersoon BPV
-
Klarin de Regt Praktijkopleider, Contactpersoon BPV Leidinggevende travel & hospitalityRollen
Praktijkopleider, Contactpersoon BPV
OpleidingenLeidinggevende travel & hospitality, Facilitair leidinggevende, Zelfstandig medewerker travel & hospitality, Manager / ondernemer horeca
Facilitair leidinggevende, Zelfstandig medewerker travel & hospitality, Manager / ondernemer horeca