Rode Kruis Ziekenhuis Facilitaire Dienstverlening

  • Naam Rode Kruis Ziekenhuis Facilitaire Dienstverlening
  • Leerbedrijf ID 100660722
  • KvK naam Rode Kruis Ziekenhuis B.V.
  • KvK nummer 41222777
  • KvK vestigingsnummer 000031324398
  • Bedrijfsindeling Algemene ziekenhuizen
  • Telefoon +31251265375
  • Bedrijfsgrootte meer dan 500 medewerkers
  • Totale capaciteit 1
  • Stage/bbl overeenkomsten 1

Organisatieprofiel

  • Omschrijving Het Rode Kruis Ziekenhuis Beverwijk is een middelgroot algemeen ziekenhuis voor de regio Midden-Kennemerland en de regio IJmond. “Wij streven ernaar de gezondheid en de vitaliteit van onze patiënten te optimaliseren, zodat onze patiënten de maximaal haalbare kwaliteit van leven kunnen genieten.” In het RKZ werken we iedere dag aan gezondheid en leveren we snel kwalitatief goede zorg. Alles wat wij doen, is erop gericht om mensen zo gezond en vitaal mogelijk te maken én te houden De individuele zorgvraag is ons uitgangspunt. De lat ligt hoog in het RKZ, omdat we vinden dat iedereen de beste zorg verdient. Patiënten kunnen rekenen op uitstekende kwaliteit en veiligheid van onze medisch specialistische zorg. Zorg waarvan bovendien de meerwaarde is bewezen. Daar waar nodig richten we onze zorg in op doelgroepen, bijvoorbeeld als het gaat om zorg voor geriatrische of oncologische patiënten. Wij houden in alle opzichten rekening met de wensen en behoeften en beperkingen van deze patiënten. Voor de inwoners van de regio Midden Kennemerland zijn wij hét ziekenhuis: dichtbij, gastvrij en snel toegankelijk.
  • Informatie Leren & Werken Het RKZ ziet het als haar primaire taak om bij te dragen aan het leren en ontwikkelen van haar toekomstige collega's. Het vertrouwen dat iedere medewerker vanuit het eigen vakmanschap werkt en de ruimte heeft om hier zelf keuzes in te maken, is een centraal uitgangspunt. Medewerkers zijn autonoom in het maken van overwegingen, keuzes en beslissingen en tonen eigenaarschap voor hun taken en verantwoordelijkheden. Vanuit vertrouwen toevertrouwen is de basis en daarmee is de medewerker ook eigenaar van het eigen leerproces. De lerende heeft de regie én verantwoordelijkheid over het leerproces, wat resulteert in een passend leertraject. Leren gebeurt vanuit de inhoud en leren moet daarom altijd ten goede komen aan de werkprestaties. De eigen, authentieke werkomgeving vormt daarbij de krachtigste leeromgeving: deze context is herkenbaar en daarom uitermate geschikt om nieuwe dingen te leren, zodat deze ook direct toegepast kunnen worden. Werkplekleren is daarom het uitgangspunt: leren in de praktijk wat kan en in het ‘klaslokaal’ wat moet. Dit betekent dat er altijd gekeken wordt hoe leren op de werkplek mogelijk gemaakt kan worden en wat hierbij haalbaar is. Kennis is macht, maar kennis delen is kracht. Door kennis te delen ontstaat er groei, verbinding en innovatie. De toenemende druk in de zorg en de steeds complexere zorg vragen om ‘samen slim zijn’. De verbinding die ontstaat door het delen van kennis is belangrijker dan de kennis van een individu. Door kennis te delen is het niet nodig om zelf alle kennis in huis te hebben, maar gaat het erom dat je weet waar bepaalde kennis te halen is. Leren is een sociaal construct en heeft raakvlakken met de werksituatie: in de zorg is een constructieve samenwerking een belangrijke basiscompetentie om veilige, vakkundige en kwalitatief hoogstaande zorg te bieden. De sociale interactie zullen wij altijd stimuleren, zowel in de aanloop, de opzet als de uitvoering van leeractiviteiten. We zorgen ervoor dat er een perfecte aansluiting is door leeractiviteiten in co-creatie met elkaar te ontwerpen. Zo krijgen we leeractiviteiten die passend, doelmatig en relevant zijn. We voegen echt iets toe en gebruiken kostbare tijd optimaal in de realisatie van de zorg van de toekomst. Het RKZ wil voor haar patiënten persoonlijke zorg vanuit de wensen en behoeften van de patiënt, passend bij zijn of haar context. Datzelfde willen wij ook als het gaat leren en ontwikkelen: we werken vanuit one size fits one. Wij zorgen ervoor dat professionals op maat begeleid en ondersteund worden en sluiten aan bij de persoonlijke situatie van de lerende. Zo wordt er een optimale situatie gecreëerd om te kunnen leren. Want leren is voor iedereen anders en de inhoud van de leerbehoefte en het moment dat de leerbehoefte ontstaat betekent iets voor de keuze van de leerinterventie die ingezet moet worden. Ook moeten we zorgvuldig omgaan met de kostbare tijd van de professionals. Daarom stimuleren we het volgen van leerroutes die passen bij de zorgvraag en zetten we leren doelmatig in. Dat betekent dat we als uitgangspunt nemen dat wat er geleerd moet worden relevant is voor de uitvoering van het werk. Onze adviseurs nemen hierbij hun creatieve kijk op leren mee: zo wordt een leertraject niet alleen doelmatig en passend, maar ook interessant en buiten de gebaande paden. Wij bieden ondersteuning op de juiste plek, op het juiste moment, op de juiste plaats en zorgen we ervoor dat dit laagdrempelig toegankelijk is via technologische toepassingen. Zo is het rendement altijd optimaal. In het bepalen van de juiste tijd, plek en hoeveelheid is het sturen op relevantie van de inhoud, doelmatigheid ten aanzien van (tijds-)investering versus het beoogde resultaat, belangrijk.
  • Informatie Student Het RKZ werkt regionaal samen met verschillende onderwijsinstellingen. Wij nodigen onze toekomstige collega's in opleiding uit om te informeren naar een beschikbare stageplaats. Kijk voor meer informatie op https://www.rkz.nl/stages-bij-het-rkz/ .

Rode Kruis Ziekenhuis Facilitaire Dienstverlening

  • Naam Rode Kruis Ziekenhuis Facilitaire Dienstverlening
  • Leerbedrijf ID 100660722
  • KvK naam Rode Kruis Ziekenhuis B.V.
  • KvK nummer 41222777

Erkenningen

Sector: Horeca en bakkerij

Sector: Transport, scheepvaart en logistiek

Rode Kruis Ziekenhuis Facilitaire Dienstverlening

  • Naam Rode Kruis Ziekenhuis Facilitaire Dienstverlening
  • Leerbedrijf ID 100660722
  • KvK naam Rode Kruis Ziekenhuis B.V.
  • KvK nummer 41222777

Contactpersonen (1)

Naam Rollen Opleidingen