IKC Ulingshof
- Naam IKC Ulingshof
- Leerbedrijf ID 100073171
- KvK naam Ulingshof
- KvK nummer 41062151
- KvK vestigingsnummer 000021082006
- Bedrijfsindeling Speciaal onderwijs in expertisecentra
- Telefoon +31773553855
- Bedrijfsgrootte 51 tot en met 100 medewerkers
- Totale capaciteit 0
- Stage/bbl overeenkomsten 7
Organisatieprofiel
- Omschrijving Schoolportret Ulingshof; school voor mytyl- en tyltylonderwijs. 1. Doel en uitgangspunten Mytylschool Ulingshof wil een expertisecentrum zijn voor de lichamelijk- en meervoudig gehandicapte leerlingen in Noord- en Midden Limburg. Het is een school voor speciaal onderwijs waarbij onderwijs en revalidatie geïntegreerd zijn. Het onderwijs wordt afgestemd op individuele ontwikkelingsmogelijkheden en is voor sommige leerlingen een lange voorbereiding op een zo volwaardig mogelijke integratie in de maatschappij. Wij werken nauw samen met de kinderrevalidatie afdeling van VieCuri Medisch Centrum voor Noord Limburg. Gezamenlijk zorgen we ervoor dat de leerlingen een geïntegreerd aanbod krijgen. Dit aanbod kent zowel revalidatiedoelen als onderwijsdoelen, passend in de ontwikkeling van het kind. De school maakt samen met vijf andere scholen deel uit van de Stichting Speciaal Onderwijs Noord- en Midden Limburg. De onderwijssetting van Ulingshof wordt gekenmerkt door: • Tien kleine groepen, in grootte variërend van zeven tot dertien leerlingen. In totaal gaan hier nu 95 kinderen naar school. • In iedere groep, biedt een bevoegde leerkracht en een klassenassistent op een deskundige wijze ondersteuning aan het ontwikkelingsproces, de activiteiten in de groep en de verzorging van de leerlingen. • Werken op eigen niveau en in eigen tempo, op basis van een handelingsplan, onder het motto: één kind één plan. • Een breed aanbod. Dit aanbod is afgestemd op de mogelijkheden van het kind en variërend van zeer individuele programmering, gerelateerd aan de ZML-leerlijnen voor de tyltylleerlingen (meervoudig beperkt) tot en met gerichtheid op de kerndoelen van het basisonderwijs, voor de mytylleerlingen (enkel lichamelijk beperkt) en de langdurig zieke kinderen. • Een op de persoon afgestemd en integraal pakket van onderwijs en revalidatie. Bij revalidatie valt o.a. te denken aan: fysiotherapie, logopedie, ergotherapie, ondersteunende begeleiding van psycholoog en maatschappelijk werk, consultatie bij de kinderrevalidatiearts en service van orthopedisch schoen- en instrumentenmakers. Ulingshof heeft zich gespecialiseerd in het onderwijs aan kinderen met: • (Niet-aangeboren) hersenletsel. • Motorische beperkingen met daarbij hyperactiviteit en concentratiestoornissen. • Motorische beperkingen met stoornissen binnen het autistisch spectrum. • Lichamelijke en communicatieve beperkingen. • Lichamelijke en verstandelijke beperkingen(de tyltylleerlingen). 2. Pedagogisch klimaat Hoewel we heel doelgericht willen werken en binnen bovenstaande onderwijssetting ontwikkelingskansen willen creëren, is het van belang dat er in de school de juiste sfeer heerst. Wij vinden het belangrijk dat de leerlingen graag naar school komen en er zich "thuis" voelen. Dat ze zich geaccepteerd weten en dat er veel te leren, te ervaren en te beleven valt. Gezamenlijk dragen wij zorg voor een veilig, uitdagend en stimulerend pedagogisch klimaat. Wij creëren een overzichtelijke leer-, werk- en speelomgeving, waarbinnen de leerlingen zich geborgen weten en een klimaat heerst waarin hun mogelijkheden worden gestimuleerd tot verdere ontwikkeling. Maar ook een omgeving waarin zij leren omgaan met hun beperkingen. Zelfredzaamheid en competentiegevoel komen tot ontwikkeling als de relatie tussen kind en medewerkers zich kenmerkt door veiligheid. Derhalve zijn er duidelijke structuren en daarbinnen zijn openheid en vertrouwen sleutelbegrippen.
IKC Ulingshof
- Naam IKC Ulingshof
- Leerbedrijf ID 100073171
- KvK naam Ulingshof
- KvK nummer 41062151
Erkenningen
Sector: Entree
niveau 1 / 1-12-2015
Werkt als assistent in een arbeidsorganisatie (B1-K1)
- Bereidt assisterende werkzaamheden voor (B1-K1-W1)
- Voert assisterende werkzaamheden uit (B1-K1-W2)
- Meldt zich ter afsluiting van zijn assisterende werkzaamheden af (B1-K1-W3)
Voert ondersteunende werkzaamheden uit (P2-K1)
- Maakt (werk)ruimtes gebruiksklaar (P2-K1-W1)
- Voert ondersteunende dienstverlenende taken uit in werk-, woon- en leefomgeving (P2-K1-W2)
- Staat derden te woord en verwijst hen door (P2-K1-W3)
Equivalenten van deze opleiding
- AKA (79999)
- AKA (90440)
- Arbeidsmarktgekwalificeerd assistent (22264)
- Arbeidsmarktgekwalificeerd assistent (22265)
- Arbeidsmarktgekwalificeerd assistent (97390)
- Assistent dienstverlening en zorg (25251)
- Assistent dienstverlening en zorg (95769)
- Entree (23110)
- Entree (23192)
- Entree (22270)
- Entree (23301)
- Entree groen (22269)
- Zorghulp (22188)
- Zorghulp (91420)
Sector: Sport
niveau 4 / 14-12-2012
Aanbieden van een les of training (B1-K1)
- Bereidt een les of training voor (B1-K1-W1)
- Voert een les of training uit (B1-K1-W2)
- Begeleidt en instrueert SB-deelnemers (B1-K1-W3)
- Evalueert de les of training (B1-K1-W4)
Organiseren en uitvoeren van een toernooi of evenement (B1-K2)
- Bereidt het toernooi of evenement voor (B1-K2-W1)
- Voert een toernooi of evenement uit (B1-K2-W2)
- Evalueert het toernooi of evenement met het team (B1-K2-W3)
Aanbieden van een bewegingsagogisch-programma op basis van een ondersteuningsplan (P4-K1)
- Stelt de ondersteuningsvraag en doelstellingen voor een bewegingsagogisch-programma vast (P4-K1-W1)
- Stelt een bewegingsagogisch-programma op (P4-K1-W2)
- Voert het bewegingsagogisch-programma uit (P4-K1-W3)
- Monitort de voortgang van het bewegingsagogisch-programma (P4-K1-W4)
Coördineren van SB-(deel)projecten (P4-K2)
- Stelt een projectplan op voor een SB-(deel)project (P4-K2-W1)
- Coördineert het SB-(deel)project (P4-K2-W2)
- Monitort de uitvoering van het SB-(deel)project (P4-K2-W3)
Equivalenten van deze opleiding
- Coördinator sport- en bewegingsagogie (25412)
- Sport en bewegen (22171)
- Sport en bewegen (23366)
- Sport en bewegen (91400)
- Sport en bewegen (95290)
- Sport en Bewegen (23163)
- Sport en bewegen (Sport- en bewegingscoordinator / Bewegingsagoog) (91401)
- Sport en bewegen (Sport- en bewegingscoordinator/Bewegingsagoog) (95291)
- Veiligheid en sport (79100)
niveau 3 / 5-6-2012
Aanbieden van een les of training (B1-K1)
- Bereidt een les of training voor (B1-K1-W1)
- Voert een les of training uit (B1-K1-W2)
- Begeleidt en instrueert SB-deelnemers (B1-K1-W3)
- Evalueert de les of training (B1-K1-W4)
Organiseren en uitvoeren van een toernooi of evenement (B1-K2)
- Bereidt het toernooi of evenement voor (B1-K2-W1)
- Voert een toernooi of evenement uit (B1-K2-W2)
- Evalueert het toernooi of evenement met het team (B1-K2-W3)
Equivalenten van deze opleiding
- Sport en bewegen (22171)
- Sport en bewegen (23366)
- Sport en bewegen (91400)
- Sport en bewegen (95290)
- Sport en Bewegen (23163)
- Sport en bewegen (Sport- en bewegingsleider) (91390)
- Sport en bewegen (Sport- en bewegingsleider) (95280)
- Sport- en bewegingsleider (25415)
- Veiligheid en sport (79100)
Sector: Zorg en welzijn
niveau 2 / 1-8-2006
Voert dienstverlenende werkzaamheden uit (B1-K1)
- Bereidt werkzaamheden voor en stemt af (B1-K1-W1)
- Treedt op als online en/of offline aanspreekpunt (B1-K1-W2)
- Draagt bij aan een fysiek en sociaal veilige werkomgeving (B1-K1-W3)
- Rondt de werkzaamheden af (B1-K1-W4)
- Evalueert de werkzaamheden (B1-K1-W5)
Ondersteunt bij dagelijkse activiteiten in zorg en welzijn (P2-K1)
-
Niet uitvoerbaar: Ondersteunt bij wonen (P2-K1-W1)
- Ondersteunt bij voeding (P2-K1-W2)
- Ondersteunt bij persoonlijke zorg en ADL (P2-K1-W3)
- Assisteert bij het ondernemen van activiteiten gericht op dagbesteding en welbevinden (P2-K1-W4)
Equivalenten van deze opleiding
- Dienstverlening (23189)
- Dienstverlening (23385)
- Helpende Zorg & Welzijn (22189)
- Helpende Zorg & Welzijn (92640)
- Helpende Zorg en Welzijn (25498)
- Zorg en welzijn (79140)
niveau 4 / 21-7-2007
Begeleiden van kinderen bij hun ontwikkeling (B1-K1)
- Zorgt voor een veilig pedagogisch klimaat (B1-K1-W1)
- Inventariseert behoeften en wensen van het kind (B1-K1-W2)
- Bereidt de uitvoering van activiteiten voor (B1-K1-W3)
- Creëert een verantwoorde en stimulerende speel-/leeromgeving (B1-K1-W4)
- Werkt samen met andere betrokkenen in de omgeving van het kind (B1-K1-W5)
- Volgt en stimuleert de ontwikkeling en leren van het kind (B1-K1-W6)
- Evalueert haar eigen werkzaamheden (B1-K1-W7)
Werken aan kwaliteit en deskundigheid (B1-K2)
- Werkt aan de eigen professionele ontwikkeling (B1-K2-W1)
- Werkt aan het bewaken en bevorderen van kwaliteitszorg (B1-K2-W2)
Uitvoeren van leeractiviteiten in overleg met de leraar (P3-K1)
- Levert een bijdrage aan het ontwikkelen van een plan voor de begeleiding (P3-K1-W1)
- Bereidt de uitvoering van leeractiviteiten voor (P3-K1-W2)
- Voert leeractiviteiten uit (P3-K1-W3)
- Biedt (specifieke) ontwikkelingsgerichte leeractiviteiten aan (P3-K1-W4)
- Biedt ondersteuning gericht op zelfredzaamheid (P3-K1-W5)
- Voert praktische werkzaamheden uit (P3-K1-W6)
Uitvoeren van taken rondom de lessen (P3-K2)
- Houdt toezicht en begeleidt buiten de lessen (P3-K2-W1)
- Organiseert (mede) organisatiebrede activiteiten (P3-K2-W2)
Equivalenten van deze opleiding
- Onderwijsassistent (22198)
- Onderwijsassistent (25485)
- Onderwijsassistent (93500)
- Onderwijsassistent (Onderwijsassistent PO/SO) (91361)
- Onderwijsassistent (Onderwijsassistent VO/Bve) (91362)
- Onderwijsassistent niveau 4 (91360)
- Pedagogisch werk (23241)
- Pedagogisch werk (23285)
- Pedagogisch Werk (23183)
- Pedagogisch Werk 4 (92630)
- Zorg en welzijn (79140)
niveau 4 / 27-5-2024
Bieden van ondersteunende, activerende begeleiding en zorg (B1-K1)
- Inventariseert ondersteuningsvragen van de cliënt (B1-K1-W1)
- Ondersteunt de cliënt bij de zelfzorg (B1-K1-W2)
- Ondersteunt de cliënt bij wonen en huishouden (B1-K1-W3)
- Ondersteunt de cliënt bij participatie (B1-K1-W4)
- Voert zorgtechnische handelingen uit (B1-K1-W5)
- Handelt in onvoorziene en/of crisissituaties (B1-K1-W6)
- Werkt samen en stemt de werkzaamheden af (B1-K1-W7)
- Evalueert de geboden ondersteuning en zorg (B1-K1-W8)
Werken aan kwaliteit en deskundigheid (B1-K2)
- Werkt aan de eigen professionele ontwikkeling (B1-K2-W1)
- Werkt aan bevorderen en bewaken van kwaliteitszorg (B1-K2-W2)
Bieden en coördineren van ondersteuning op maat (P2-K1)
- Ontwikkelt en voert regie over het ondersteuningsplan (P2-K1-W1)
- Organiseert en coördineert activiteiten voor een groep cliënten (P2-K1-W2)
- Begeleidt de cliënt bij het voeren van eigen regie (P2-K1-W3)
- Ondersteunt de cliënt bij het behouden/opbouwen/versterken van het sociale netwerk (P2-K1-W4)
- Organiseert en coördineert organisatiegebonden taken (P2-K1-W5)
- Begeleidt (nieuwe) collega's, stagiaires en/of vrijwilligers (P2-K1-W6)
Equivalenten van deze opleiding
- Agogisch medewerker GGZ (25474)
- Maatschappelijke Zorg (22195)
- Maatschappelijke Zorg (23181)
- Maatschappelijke Zorg (23312)
- Maatschappelijke Zorg (Persoonlijk begeleider specifieke doelgroepen) (92662)
- Maatschappelijke Zorg 4 (92660)
- Persoonlijk begeleider gehandicaptenzorg (25477)
- Persoonlijk begeleider specifieke doelgroepen (25478)
- Thuisbegeleider (25479)
IKC Ulingshof
- Naam IKC Ulingshof
- Leerbedrijf ID 100073171
- KvK naam Ulingshof
- KvK nummer 41062151
Contactpersonen (2)
-
Hans Ploum Praktijkopleider, Contactpersoon BPV Allround Assistant Business ServicesRollen
Praktijkopleider, Contactpersoon BPV
OpleidingenAllround Assistant Business Services, Assistent dienstverlening, Begeleider maatschappelijke zorg, Bewegingsagoog, Helpende Zorg en Welzijn, Onderwijsassistent, Sport- en bewegingsleider, Persoonlijk begeleider maatschappelijke zorg
Assistent dienstverlening, Begeleider maatschappelijke zorg, Bewegingsagoog, Helpende Zorg en Welzijn, Onderwijsassistent, Sport- en bewegingsleider, Persoonlijk begeleider maatschappelijke zorg -
Gertjan Wismans Contactpersoon BPVRollen
Contactpersoon BPV