Gezinshuis Casa Piena Uitdagende leerplek om te helpen in de ontwikkeling van jonge kinderen.
Als student kom je meedraaien in ons gezinshuis Casa Piena waar nu 4 jonge kinderen wonen (2 jaar, 2 jaar, 4 jaar en 4 jaar). Deze kinderen wonen bij ons en wij zorgen voor ze en ze krijgen de noodzakelijke ondersteuning en begeleiding in ontwikkeling. Er zijn vele werkzaamheden waar afhankelijk van je interesse je mee kan werken. Dit betreft: - maken van zorg- en ontwikkelingsplannen - observeren van de kinderen - activiteiten met de kinderen (ontwikkelen en uitvoeren) - kennis verzamelen van aandachtsgebieden (bv autisme, ADHD, trauma, hechting) - bijwonen gesprekken met zorgprofessionals - dagdagelijkse werkzaamheden (verzorging kinderen, ontbijten, lunchen, avondeten, dieren voeren) Wij staan open om de werkzaamheden af te stemmen op jouw leerdoelen en interesses. We zullen daar waar nodig jou uiteraard ondersteunen en helpen. De sfeer is gemoedelijk/huiselijk, we staan open en hebben interesse voor alle geloofsovertuigingen. Wij runnen het gezinshuis met twee personen.
Naar wie zijn wij op zoek?
We zoeken leuke een spontane student die affiniteit heeft met kinderen. Houd van honden. Geduld heeft. Lief voor kinderen maar wel onze regels en structuur in huis omarmt en uitdraagt. Je dient je te kunnen verplaatsen in de behoefte van het kind en wat zij nodig heeft (hebben). Je bent duidelijk, je zegt wat je doet en je doet wat je zegt.
Wat biedt het bedrijf?
Ons gezinshuis biedt als leerplek: - Kleinschalig, gezellig en directe contacten - Hulp bij de opdrachten - Brede mogelijkheden (van praktisch omgaan met kinderen tot onderzoeken van aandachtsgebieden) - Flexibele uren, dagen en aanvangstijden - Stage begeleider fulltime aanwezig - Ruimte om te leren (fouten maken mag) en je zelf te ontwikkelen - Mee eten - Veel ruimte, bv ook om even alleen te zijn voor uitwerken opdrachten - Dieren
Wat ga je leren?
- Begeleiden van kinderen bij hun ontwikkeling
- B1-K1-W1 Zorgt voor een veilig pedagogisch klimaat
- B1-K1-W2 Inventariseert behoeften en wensen van het kind
- B1-K1-W3 Bereidt de uitvoering van activiteiten voor
- B1-K1-W4 Creëert een verantwoorde en stimulerende speel-/leeromgeving
- B1-K1-W5 Werkt samen met andere betrokkenen in de omgeving van het kind
- B1-K1-W6 Volgt en stimuleert de ontwikkeling en leren van het kind
- B1-K1-W7 Evalueert haar eigen werkzaamheden
- Werken aan kwaliteit en deskundigheid
- B1-K2-W1 Werkt aan de eigen professionele ontwikkeling
- B1-K2-W2 Werkt aan het bewaken en bevorderen van kwaliteitszorg
- Opvoeden en ontwikkelen van kinderen/jongeren
- P2-K1-W1 Communiceert met de ouders/vervangende opvoeders en deelt haar kennis en inzichten
- P2-K1-W2 Stelt een (gespecialiseerd) activiteitenprogramma op
- P2-K1-W3 Maakt een ontwikkelplan
- P2-K1-W4 Voert het ontwikkelplan uit
- P2-K1-W5 Biedt persoonlijke verzorging bij specifieke zorgbehoeftes
- P2-K1-W6 Schept voorwaarden voor een hygiënische en gezonde omgeving
- P2-K1-W7 Biedt (specifieke) ontwikkelingsgerichte activiteiten aan
- Organiseren van de werkzaamheden
- P2-K2-W1 Voert coördinerende taken uit
- P2-K2-W2 Voert beleidsondersteunende taken uit
- P2-K2-W3 Voert beheertaken uit
Kenmerken
- Bereid om te werken aan fysieke toegankelijkheid
- Mogelijkheden voor begeleiding op maat