Bewegingsagoog

Esdégé-Reigersdaal, ODC de Klink Stage als (cliënt)begeleider op ODC de Klink of 1 van haar dependances.

De student loopt stage op een groep met gemiddeld 4 tot 6 kinderen met een verstandelijke-en of lichamelijke beperking, soms in combinatie met moeilijk verstaanbaar gedrag. We zijn op de groep bezig met ontwikkeling aangepast aan het niveau van het kind. We doen activiteiten en kijken daarbij altijd goed naar wat het kind kan en aankan. Je kunt denken aan buitenspelen (bv met de bal, fietsen, schommelen en trampolinespringen), maar ook aan werkjes aan tafel doen zoals puzzelen, constructie, kleuren. Onze kinderen beleven de omgeving via hun zintuigen en communiceren meestal niet via gesproken taal. We maken gebruik van foto's/picto's in de communicatie. Ook bieden we sensopathische materialen op een bepaalde manier aan zodat de zintuigen geprikkeld worden. Denk bijvoorbeeld aan scheerschuim, verf, muesli, rijst, muziek. De student leert om (cliënt)begeleidingstaken aan te bieden en uit te voeren. Daarnaast heeft de student een rol in de ADL, rapporteren, contact met ouders en het team.

Naar wie zijn wij op zoek?

Denken in mogelijkheden, open leerhouding, willen reflecteren, collegiaal, flexibel, verantwoordelijkheid nemen voor het eigen leerproces.

Wat biedt het bedrijf?

Een uitdagende werkplek in een team vol enthousiaste en betrokken mensen met uitzicht op een plek als vakantiekracht.

Wat ga je leren?

  • Aanbieden van een les of training
  • B1-K1-W1 Bereidt een les of training voor
  • B1-K1-W2 Voert een les of training uit
  • B1-K1-W3 Begeleidt en instrueert SB-deelnemers
  • B1-K1-W4 Evalueert de les of training
  • Organiseren en uitvoeren van een toernooi of evenement
  • B1-K2-W1 Bereidt het toernooi of evenement voor
  • B1-K2-W2 Voert een toernooi of evenement uit
  • B1-K2-W3 Evalueert het toernooi of evenement met het team
  • Aanbieden van een bewegingsagogisch-programma op basis van een ondersteuningsplan
  • P4-K1-W1 Stelt de ondersteuningsvraag en doelstellingen voor een bewegingsagogisch-programma vast
  • P4-K1-W2 Stelt een bewegingsagogisch-programma op
  • P4-K1-W3 Voert het bewegingsagogisch-programma uit
  • P4-K1-W4 Monitort de voortgang van het bewegingsagogisch-programma
  • Coördineren van SB-(deel)projecten
  • P4-K2-W1 Stelt een projectplan op voor een SB-(deel)project
  • P4-K2-W2 Coördineert het SB-(deel)project
  • P4-K2-W3 Monitort de uitvoering van het SB-(deel)project

Kenmerken

  • Bereid om te werken aan fysieke toegankelijkheid

lees verder