Manager mobiliteitsbranche

Hudelro Holding Leer alle ins & outs van autoverkoop bij EP Automotive

Een stage bij EP Automotive betekent leren in een dynamische omgeving waar mobiliteit, commercie en techniek samenkomen. Als student Manager Mobiliteitsbranche krijg je bij ons een brede en leerzame stage waarin je zowel leidinggevende, commerciële als operationele vaardigheden ontwikkelt. Wat ga je leren? Tijdens je stage leer je onder andere: Hoe je leidinggeeft op de werkvloer en collega’s of stagiairs aanstuurt; Klantgericht werken in een commerciële omgeving; Hoe je processen binnen een mobiliteitsbedrijf organiseert en optimaliseert; Voorraadbeheer en planning in de werkplaats of showroom; Het voeren van verkoopgesprekken en het maken van offertes; Hoe je de kwaliteit van dienstverlening waarborgt en verbeteracties uitvoert; Wat er komt kijken bij aftersales en klanttevredenheid; Analyseren van bedrijfsresultaten en meedenken over verbeteringen. Je ontwikkelt je tot een meewerkend teamleider

Naar wie zijn wij op zoek?

De student toont initiatief, werkt klantgericht en heeft commercieel inzicht. Hij of zij kan goed communiceren, zowel met klanten als collega’s, en werkt gestructureerd. Leidinggeven en samenwerken gaan hand in hand, net als het plannen en organiseren van werkprocessen. Technische basiskennis is een plus, maar geen vereiste. Belangrijker is de wil om te leren, zelfstandig te werken én verantwoordelijkheid te nemen binnen een dynamisch mobiliteitsbedrijf.

Wat biedt het bedrijf?

Bij EP Automotive krijg je een veelzijdige stage waarin je écht meedraait in het bedrijf. Je leert alles over autoverkoop, klantcontact, voorraadbeheer en marketing. Je krijgt de kans om mee te denken én mee te beslissen. Tegelijkertijd steek je ook de handen uit de mouwen: auto's klaarmaken, poetsen en presenteren horen er net zo goed bij. Zo leer je het vak van binnen én van buiten. Je werkt in een klein, betrokken team waar ruimte is voor initiatief, en waar je veel kunt leren als je gemotiveerd bent.

Wat ga je leren?

  • Acquireert, beheert relaties en handelt klachten af
  • B1-K1-W1 Werft klanten en beheert relaties
  • B1-K1-W2 Behandelt klachten
  • Verkoopt producten en/of diensten in de mobiliteitsbranche
  • B1-K2-W1 Achterhaalt behoefte van de klant
  • B1-K2-W2 Presenteert producten en/of diensten
  • B1-K2-W3 Begeleidt en adviseert klanten bij aankoop/gebruik van producten en/of diensten en handelt transacties af
  • B1-K2-W4 Voert administratieve handelingen uit
  • Plant en bewaakt werkzaamheden
  • B1-K3-W1 Maakt een planning en verdeelt de werkzaamheden
  • B1-K3-W2 Bewaakt de planning en voortgang van de werkzaamheden
  • Stuurt (after)salesadviseurs aan
  • P2-K1-W1 Organiseert en begeleidt werkoverleggen
  • P2-K1-W2 Informeert en instrueert medewerkers
  • Levert een bijdrage aan het verbeteren van de bedrijfsvoering
  • P2-K2-W1 Inventariseert en analyseert informatie over de bedrijfsvoering
  • P2-K2-W2 Doet voorstellen om de bedrijfsvoering te verbeteren

Kenmerken

  • Bereid om te werken aan fysieke toegankelijkheid
  • Mogelijkheden voor begeleiding op maat
  • Opleiden voor een mbo-certificaat
  • Opleiden voor een Praktijkverklaring
  • Met uitzicht op een vaste baan

lees verder