The Blue Hour B.V. Junior Account Manager
Samen met onze klanten creëren wij marktonderzoeken waaraan hun huidige of potentiële klanten deelnemen. De uitkomsten van het marktonderzoek worden door middel van een inhoudelijk benchmark rapport tijdens een afspraak door onze klant gepresenteerd. Deze unieke aanpak resulteert in afspraken op hoog niveau op basis van een inhoudelijk rapport.We werken voornamelijk voor grote organisaties zoals IBM of Royal IHC terwijl we met een select team van specialisten opereren. Die diversiteit in combinatie met complexe commerciële vraagstukken maken onze wereld zo interessant. Stel je maar eens voor: hoe verkoop je een vloot schepen aan een havenautoriteit ergens in Azië? Wij weten hoe…
Naar wie zijn wij op zoek?
Om potentiële deelnemers bij het onderzoek te betrekken, leg jij het eerste contact. We verwachten dus een commercieel inzicht met diepgang. Veelal leg je telefonisch contact maar ook andere middelen worden ingezet, zoals Linked-in of Twitter. Je organiseert een afspraak om het benchmarkrapport te bespreken en je begeleidt onze klant naar die afspraak. Met onze klant (veelal de specialist of account manager) bespreek je wat jou opvalt aan de antwoorden in het rapport en hoe het gesprek zou kunnen worden gevoerd. Ook de nazorg is van belang; hoe is de afspraak gegaan en wat is het resultaat? Je maakt impact op de werkzaamheden van de deelnemer omdat hij of zij de kennis van het onderzoek kan inzetten in zijn of haar werkzaamheden. Tevens ben je waardevol voor de klant omdat deze zich op basis van het rapport veel beter kan voorbereiden op de door jou gemaakte afspraak. Dagelijks vorm je dus de spil tussen de deelnemers aan het onderzoek en specialisten bij onze klanten.
Wat biedt het bedrijf?
Ons team bestaat deels uit mensen met veel werkervaring en deels uit jong talent maar we hebben één ding gemeen: we zijn erg sociaal. De borrel en samen lunchen staan hoog in het vaandel. Op vrijdagmiddag vind je ons in de “relax-ruimte” voor een potje virtueel racen, tafeltennis of darts. - Een moderne werkplek in Den Haag, inclusief sportschool, een gezellige koffiecorner en een uitstekend bedrijfsrestaurant; - Dagelijks een gevarieerde, gezamenlijke lunch; - Een hecht team waar volop ruimte is voor persoonlijke en professionele ontwikkeling, met mogelijkheden om door te groeien naar senior sales- of managementfuncties.
Wat ga je leren?
- Onderzoekt de customer journey
- B1-K1-W1 Brengt de marktpositie van de onderneming in kaart
- B1-K1-W2 Analyseert de customer journey
- B1-K1-W3 Vertaalt trends en ontwikkelingen naar commerciële kansen
- B1-K1-W4 Brengt het commerciële aanbod van de onderneming in kaart
- B1-K1-W5 Doet verbetervoorstellen voor verkoop, marketing en/of marktbewerking
- Verzorgt marketing- en communicatie-activiteiten
- B1-K2-W1 Inventariseert wensen en behoeften
- B1-K2-W2 Voert marketing- en communicatie-activiteiten uit
- B1-K2-W3 Voert webcare uit
- Voert het accountmanagement uit en beheert relaties
- P4-K1-W1 Voert accountanalyses uit
- P4-K1-W2 Stelt een accountplan op
- P4-K1-W3 Coördineert het uitvoeren van een accountplan
- P4-K1-W4 Evalueert een accountplan
- P4-K1-W5 Bouwt en onderhoudt een relatienetwerk
- Voert een commercieel traject uit
- P4-K2-W1 Bereidt een commercieel traject voor
- P4-K2-W2 Acquireert klanten en/of opdrachten
- P4-K2-W3 Voert een verkoopgesprek
- P4-K2-W4 Doet klanten een commercieel aanbod
- P4-K2-W5 Verzorgt het interne ordertraject
- P4-K2-W6 Voert aftersales uit