Sociaal werker

ZorgXL Sociaal werker

1. De student zal uitzoeken welke behoefte mensen hebben aan sociaal werk. 2. De student zal projecten/activiteiten bedenken, organiseren en uitvoeren. 3. De student zal bedenken hoe verschillende soorten problemen oplost kunnen worden en dit uitvoeren volgens de regels en protocollen van het bedrijf. 4. De student krijgt te maken met verschillende doelgroepen en diverse hulpvragen: kinderen, jongeren, (jong)volwassenen en ouderen.

Naar wie zijn wij op zoek?

1. De student dient goed te kunnen samenwerken. 2. De student kan goed communiceren. 3. De student is flexibel 4. De student beschikt over een goed inlevingsvermogen. 5. De student is sociaal en vriendelijk. 6. De student is gemotiveerd.

Wat biedt het bedrijf?

De stagiaires worden bij ZorgXL begeleid door ervaren HBO geschoolde medewerkers. De stagebegeleiders zetten zich in om stagiaires zodanig te coachen dat zij in de toekomst succesvolle hulpverleners worden. Stage lopen in het verkrijgen van een status: de overstap maken van student naar beroepsbeoefenaar. Elke stagiair(e) wordt opgenomen in een team. Het team biedt steun en ruimte voor het verweven van praktijkkennis en het uitbreiden van het eigen kennis- en vaardighedenrepertoire. Het leerproces verloopt volgens een duidelijke omschreven stageprogramma.

Wat ga je leren?

  • Werken aan de kwaliteit van het dagelijks leven van mensen en groepen
  • B1-K1-W1 Onderzoekt de behoefte aan sociaal werk
  • B1-K1-W2 Kiest samen met mensen een aanpak voor ondersteuning
  • B1-K1-W3 Versterkt de sociale basis
  • B1-K1-W4 Biedt praktische ondersteuning bij dagelijks functioneren
  • Behoort niet tot het takenpakket Behoort niet tot het takenpakket: B1-K1-W5 Zet een activiteit in om doel(en) te bereiken
  • B1-K1-W6 Komt op voor de rechten van mensen
  • B1-K1-W7 Evalueert de aanpak voor ondersteuning
  • Werken in een organisatie en aan de eigen beroepsontwikkeling
  • B1-K2-W1 Voert het beleid uit
  • B1-K2-W2 Voert administratieve taken uit
  • B1-K2-W3 Werkt aan de eigen professionele ontwikkeling

lees verder