Plant World Mogen wij voor jou een eigen email adres instellen? (anders weten je klanten niet hoe ze je moeten bereiken...)
Naast je werkplek op kantoor, ga je ook mee op pad naar onze klanten (Van tuincentrum tot exporteur) en als er een beurs plaatsvind in je stage periode dan ga jij natuurlijk ook lekker mee. Het is dus niet alleen een stage waarbij je op kantoor achter je computer zit, maar deze stage wordt lekker actief. Je loopt tussen 'je handel' door (de planten in de kas) en ook je contact met je collega's in de productie zal goed zijn. Zonder het team daar, gaat de door jou verkochte handel tenslotte niet op de juiste manier de deur uit. Dus lekker actief aanwezig op vele fronten en op alle afdelingen. Ook je contact met klanten zal een groot en belangrijk deel van je werkzaamheden worden. Dat is tenslotte waar jij voor in de wieg gelegd bent. Natuurlijk gaan we daar bij helpen, maar na verloop van tijd ga je die offerte toch echt zelf opvolgen en kom je zelf met leuke ideeën.
Naar wie zijn wij op zoek?
Een team player die het leuk vind om lekker enthousiast bezig te zijn. In het begin nemen wij jou op sleeptouw, maar uiteindelijk laten we je 'los' en ga jij lekker je eigen gang en dat vind jij helemaal prima. Natuurlijk ben je niet alleen, want wij zijn er altijd, maar je krijgt wel de mogelijkheid om zelfstandig te kunnen knallen! Je bent inventief en kan snel schakelen. Gaat het niet op de ene manier, dan wel op een andere maar jij zet nou eenmaal je tanden erin...
Wat biedt het bedrijf?
Vanaf de import van stek tot en met de verkoop en alles wat er tussenin zit. Je gaat alles meemaken en we gaan je in alles meenemen. Alle locaties, klanten bezoeken en waar mogelijk een beurs, alles wat je als account manager tegenkomt kun je hier verwachten en wat je moet weten ga je leren. Uiteraard doe je dat niet voor die boekenbon, maar wij gaan samen een mooie stage vergoeding afspreken. Daar komen we wel uit!
Wat ga je leren?
- Onderzoekt de customer journey
- B1-K1-W1 Brengt de marktpositie van de onderneming in kaart
- B1-K1-W2 Analyseert de customer journey
- B1-K1-W3 Vertaalt trends en ontwikkelingen naar commerciële kansen
- B1-K1-W4 Brengt het commerciële aanbod van de onderneming in kaart
- B1-K1-W5 Doet verbetervoorstellen voor verkoop, marketing en/of marktbewerking
- Verzorgt marketing- en communicatie-activiteiten
- B1-K2-W1 Inventariseert wensen en behoeften
- B1-K2-W2 Voert marketing- en communicatie-activiteiten uit
- B1-K2-W3 Voert webcare uit
- Voert het accountmanagement uit en beheert relaties
- P4-K1-W1 Voert accountanalyses uit
- P4-K1-W2 Stelt een accountplan op
- P4-K1-W3 Coördineert het uitvoeren van een accountplan
- P4-K1-W4 Evalueert een accountplan
- P4-K1-W5 Bouwt en onderhoudt een relatienetwerk
- Voert een commercieel traject uit
- P4-K2-W1 Bereidt een commercieel traject voor
- P4-K2-W2 Acquireert klanten en/of opdrachten
- P4-K2-W3 Voert een verkoopgesprek
- P4-K2-W4 Doet klanten een commercieel aanbod
- P4-K2-W5 Verzorgt het interne ordertraject
- P4-K2-W6 Voert aftersales uit