Junior accountmanager

Dragon E-commerce Management Commerciële stage in e-commerce: word de schakel tussen klant en webshop

Als stagiair Junior Accountmanager bij Dragon Ecommerce werk je op de commerciële afdeling en leer je alles over klantbeheer in een e-commerce omgeving. Je ondersteunt bij het opstellen van offertes, houdt contact met bestaande klanten en denkt mee over nieuwe samenwerkingen. Je werkdag begint vaak met klantupdates, daarna help je bij salesgesprekken of analyseer je klantdata. Je leert klantgericht communiceren, verkoopgesprekken voeren, kansen signaleren en werken met CRM-systemen. Je werkt nauw samen met marketing en fulfilment om klantvragen en processen soepel te laten verlopen. Een stage met veel afwisseling, verantwoordelijkheid en ruimte om te groeien.

Naar wie zijn wij op zoek?

Wij zoeken een gemotiveerde en leergierige student die graag commercieel en klantgericht werkt. Je volgt de opleiding Junior Accountmanager en hebt affiniteit met e-commerce en online verkoop. Je bent communicatief sterk, durft initiatief te nemen en weet klantbehoeften snel te signaleren. Je werkt gestructureerd, bent resultaatgericht en vindt het leuk om relaties op te bouwen én te onderhouden. Je voelt je verantwoordelijk voor je werk en denkt actief mee over verbeterkansen. Ervaring is niet vereist, wél een professionele houding en de wil om te leren in een dynamische werkomgeving waar geen dag hetzelfde is.

Wat biedt het bedrijf?

Je krijgt een leerzame stage binnen een snelgroeiende e-commerce onderneming, waarin je actief meedraait in het team en veel verantwoordelijkheid krijgt. Je leert van ervaren professionals en krijgt de kans om jezelf te ontwikkelen binnen sales en klantbeheer. De werksfeer is informeel en ondernemend, met ruimte voor jouw ideeën en initiatief. Je krijgt inzicht in het volledige klantproces en maakt kennis met de dynamiek van een omnichannel organisatie. Bij goed functioneren is er uitzicht op een (bij)baan na je stage.

Wat ga je leren?

  • Onderzoekt de customer journey
  • B1-K1-W1 Brengt de marktpositie van de onderneming in kaart
  • B1-K1-W2 Analyseert de customer journey
  • B1-K1-W3 Vertaalt trends en ontwikkelingen naar commerciële kansen
  • B1-K1-W4 Brengt het commerciële aanbod van de onderneming in kaart
  • B1-K1-W5 Doet verbetervoorstellen voor verkoop, marketing en/of marktbewerking
  • Verzorgt marketing- en communicatie-activiteiten
  • B1-K2-W1 Inventariseert wensen en behoeften
  • B1-K2-W2 Voert marketing- en communicatie-activiteiten uit
  • B1-K2-W3 Voert webcare uit
  • Voert het accountmanagement uit en beheert relaties
  • P4-K1-W1 Voert accountanalyses uit
  • P4-K1-W2 Stelt een accountplan op
  • P4-K1-W3 Coördineert het uitvoeren van een accountplan
  • P4-K1-W4 Evalueert een accountplan
  • P4-K1-W5 Bouwt en onderhoudt een relatienetwerk
  • Voert een commercieel traject uit
  • P4-K2-W1 Bereidt een commercieel traject voor
  • P4-K2-W2 Acquireert klanten en/of opdrachten
  • P4-K2-W3 Voert een verkoopgesprek
  • P4-K2-W4 Doet klanten een commercieel aanbod
  • P4-K2-W5 Verzorgt het interne ordertraject
  • P4-K2-W6 Voert aftersales uit

Kenmerken

  • Opleiden voor een mbo-certificaat
  • Opleiden voor een Praktijkverklaring
  • Met uitzicht op een vaste baan

lees verder