Ipse de Bruggen, Kinderdagverblijf Prisma Door stage te lopen bij Ipse de Bruggen maak je altijd meer mogelijk!
Wij zijn Kinderdiensten centrum Prisma, in Alphen aan de Rijn. Dagelijks komen er bij ons 60 kinderen die dagbehandeling aangeboden krijgen. Op groep "Bikkels" is de leeftijd 8 t/m 13 jaar. Sociaal emotioneel is dat wel een ander verhaal. Door de verstandelijke beperking en de achterstand in de ontwikkeling functioneren de kinderen tussen de 6 en 36 maanden. Als stagiair sta je altijd samen met een begeleider op de groep. Als stagiair krijg je een vaste werkbegeleider. Hij of zij coördineert de stagebegeleiding, ondersteunt je met begeleidingsgesprekken en geeft je feedback. Aan het einde van de periode geeft de werkbegeleider een beoordelingsadvies.
Naar wie zijn wij op zoek?
Je hebt sociale vaardigheden. Je kunt je inleven in de ander. Je kunt initiatief nemen. (Of je wilt dit graag leren). Je hebt verantwoordelijkheidsgevoel. (Of je wilt dit graag ontwikkelen). Je bent geduldig. (Of je wilt dit graag ontwikkelen).
Wat biedt het bedrijf?
Ipse de Bruggen biedt stagiairs de gelegenheid om tijdens hun opleiding praktische leerervaringen op te doen en op deze manier hun leerdoelen voor de beroepspraktijkvorming te behalen. Als stagiair krijg je een vergoeding volgens de cao Gehandicaptenzorg, berekend aan de hand van het gemiddeld aantal uren per week dat je stage bij ons loopt. Met elke stagiair wordt een stageovereenkomst afgesloten (overeenkomst tussen twee partijen: stagiair en Ipse de Bruggen). In de stageovereenkomst wordt met de stagiair het totale aantal stage-uren afgesproken. Voor het uitbetalen van de stagevergoeding wordt vervolgens uitgegaan van het gemiddeld aantal stage-uren per week gedurende de looptijd van de stage. Daarnaast wordt met elke stagiair en de onderwijsinstelling een beroepspraktijkvormingsovereenkomst (BPVO) afgesloten. (overeenkomst tussen drie partijen). Na positief afronden van jouw stageperiode zijn er mogelijkheden om (inval)werk te doen bij Ipse de Bruggen.
Wat ga je leren?
- Begeleiden van kinderen bij hun ontwikkeling
- B1-K1-W1 Zorgt voor een veilig pedagogisch klimaat
- B1-K1-W2 Inventariseert behoeften en wensen van het kind
- B1-K1-W3 Bereidt de uitvoering van activiteiten voor
- B1-K1-W4 Creëert een verantwoorde en stimulerende speel-/leeromgeving
- B1-K1-W5 Werkt samen met andere betrokkenen in de omgeving van het kind
- B1-K1-W6 Volgt en stimuleert de ontwikkeling en leren van het kind
- B1-K1-W7 Evalueert haar eigen werkzaamheden
- Werken aan kwaliteit en deskundigheid
- B1-K2-W1 Werkt aan de eigen professionele ontwikkeling
- B1-K2-W2 Werkt aan het bewaken en bevorderen van kwaliteitszorg
- Opvoeden en ontwikkelen van kinderen/jongeren
- P2-K1-W1 Communiceert met de ouders/vervangende opvoeders en deelt haar kennis en inzichten
- P2-K1-W2 Stelt een (gespecialiseerd) activiteitenprogramma op
- P2-K1-W3 Maakt een ontwikkelplan
- P2-K1-W4 Voert het ontwikkelplan uit
- P2-K1-W5 Biedt persoonlijke verzorging bij specifieke zorgbehoeftes
- P2-K1-W6 Schept voorwaarden voor een hygiënische en gezonde omgeving
- P2-K1-W7 Biedt (specifieke) ontwikkelingsgerichte activiteiten aan
- Organiseren van de werkzaamheden
- P2-K2-W1 Voert coördinerende taken uit
- P2-K2-W2 Voert beleidsondersteunende taken uit
- P2-K2-W3 Voert beheertaken uit