Luchtvaartdienstverlener

Grand Hotel Amstelveen Front Office medewerker/ receptiemedewerker

De student gaat in de eerste 2 weken van de stage meekijken bij alle afdelingen binnen het hotel. Daarna meekijken bij de Ochtend- en Avonddienst. Vervolgens gaat de student meelopen met de collega's van de Front Office. Pas daarna gaat de student meewerken, volgens een wisselend rooster met de Ochtend-, Middag- en Avonddienst. Bij aanvang van alle diensten zal de financiƫle overdracht gedaan worden en de gegevens overdracht. Tijdens de Ochtenddienst zal je: - Uitchecken - Afrekenen - Bij verkoop verzorgen (ov-kaarten, fietsverhuur, tickets etc.) - Telefonische reserveringen en reserveringen per e-mail afhandelen - Offertes opstellen - Klachten afhandelen (liefst zo min mogelijk:-) - Contact onderhouden met andere afdelingen Middagdienst: zie hierboven en hier beneden Avonddienst: - Inchecken - Gastgegevens verwerken - Reserveringen afhandelen - Offertes opstellen - Klachten afhandelen (liefst zo min mogelijk:-) - Contact onderhouden met andere afdelingen

Naar wie zijn wij op zoek?

Wij verwachten dat jij (de student dus) - Vrolijk bent op je werk naar gasten en collega's. Ook al voel je je niet altijd vrolijk. Maar als je werkt in een hotel speel je af en toe toneel - Precies kan werken. Je gaat reserveringen maken, dus het is belangrijk dat dan wel de prijs en de datum kloppen - Je gastvrij en behulpzaam bent. Je net iets meer voor de gasten doet, dan dan ze verwachten. Bijv. als gasten vragen naar de route naar Amsterdam, jij ze dit uitlegt maar ook gelijk uitlegt dat ze een ov-kaartje bij je kunnen kopen - Commercieel denkt. Dat je probeert extra omzet te maken, door bijv. een duurdere kamer te verhuren/ fietsen te verhuren

Wat biedt het bedrijf?

Het leerbedrijf, Grand Hotel Amstelveen, biedt een stage binnen een fijn team. Dit team bestaat uit jonge en wat oudere collega's. Het zijn ervaren collega's die vaker met stagiaires hebben gewerkt. Het is de bedoeling dat je echt mee gaat werken als collega en niet alleen de 'rot'klusjes krijgt. Na afloop van de stage, zien wij dat de meeste stagiaires/ studenten zelfstandig bij de Front Office kunnen werken. Meerdere stagiaires zijn na hun stage in dienst gekomen als oproepkracht of vaste kracht.

Wat ga je leren?

  • Verleent service aan (internationale) passagiers/gasten
  • B1-K1-W1 Informeert en assisteert passagiers/gasten
  • B1-K1-W2 Zorgt voor veiligheid en naleving van regels
  • B1-K1-W3 Werkt samen in een (internationaal) team
  • Begeleidt (internationale) passagiers op de luchthaven
  • Behoort niet tot het takenpakket Behoort niet tot het takenpakket: B1-K2-W1 Handelt passagiers en bagage af
  • Behoort niet tot het takenpakket Behoort niet tot het takenpakket: B1-K2-W2 Begeleidt instappen en uitstappen van passagiers vanaf de grond
  • Behoort niet tot het takenpakket Behoort niet tot het takenpakket: B1-K2-W3 Handelt bijzondere bagage af
  • Begeleidt (internationale) passagiers in het vliegtuig
  • Behoort niet tot het takenpakket Behoort niet tot het takenpakket: B1-K3-W1 Bereidt de vlucht voor
  • Behoort niet tot het takenpakket Behoort niet tot het takenpakket: B1-K3-W2 Begeleidt instappen en uitstappen van passagiers vanuit het vliegtuig
  • Behoort niet tot het takenpakket Behoort niet tot het takenpakket: B1-K3-W3 Begeleidt en verzorgt passagiers tijdens de vlucht
  • Behoort niet tot het takenpakket Behoort niet tot het takenpakket: B1-K3-W4 Rondt cabinewerkzaamheden af

lees verder