Grand Hotel Amstelveen Front Office medewerker/ receptiemedewerker
De student gaat in de eerste 2 weken van de stage meekijken bij alle afdelingen binnen het hotel. Daarna meekijken bij de Ochtend- en Avonddienst. Vervolgens gaat de student meelopen met de collega's van de Front Office. Pas daarna gaat de student meewerken, volgens een wisselend rooster met de Ochtend-, Middag- en Avonddienst. Bij aanvang van alle diensten zal de financiƫle overdracht gedaan worden en de gegevens overdracht. Tijdens de Ochtenddienst zal je: - Uitchecken - Afrekenen - Bij verkoop verzorgen (ov-kaarten, fietsverhuur, tickets etc.) - Telefonische reserveringen en reserveringen per e-mail afhandelen - Offertes opstellen - Klachten afhandelen (liefst zo min mogelijk:-) - Contact onderhouden met andere afdelingen Middagdienst: zie hierboven en hier beneden Avonddienst: - Inchecken - Gastgegevens verwerken - Reserveringen afhandelen - Offertes opstellen - Klachten afhandelen (liefst zo min mogelijk:-) - Contact onderhouden met andere afdelingen
Naar wie zijn wij op zoek?
Wij verwachten dat jij (de student dus) - Vrolijk bent op je werk naar gasten en collega's. Ook al voel je je niet altijd vrolijk. Maar als je werkt in een hotel speel je af en toe toneel - Precies kan werken. Je gaat reserveringen maken, dus het is belangrijk dat dan wel de prijs en de datum kloppen - Je gastvrij en behulpzaam bent. Je net iets meer voor de gasten doet, dan dan ze verwachten. Bijv. als gasten vragen naar de route naar Amsterdam, jij ze dit uitlegt maar ook gelijk uitlegt dat ze een ov-kaartje bij je kunnen kopen - Commercieel denkt. Dat je probeert extra omzet te maken, door bijv. een duurdere kamer te verhuren/ fietsen te verhuren
Wat biedt het bedrijf?
Het leerbedrijf, Grand Hotel Amstelveen, biedt een stage binnen een fijn team. Dit team bestaat uit jonge en wat oudere collega's. Het zijn ervaren collega's die vaker met stagiaires hebben gewerkt. Het is de bedoeling dat je echt mee gaat werken als collega en niet alleen de 'rot'klusjes krijgt. Na afloop van de stage, zien wij dat de meeste stagiaires/ studenten zelfstandig bij de Front Office kunnen werken. Meerdere stagiaires zijn na hun stage in dienst gekomen als oproepkracht of vaste kracht.
Wat ga je leren?
- Treedt op als aanspreekpunt voor klanten/gasten
- B1-K1-W1 Ontvangt de klant/gast
- B1-K1-W2 Informeert en adviseert de klant/gast
- B1-K1-W3 Verkoopt en/of verhuurt producten en/of diensten
- B1-K1-W4 Signaleert en behandelt klachten
- B1-K1-W5 Onderhoudt in- en/of externe contacten
- B1-K1-W6 Werft klanten/gasten en opdrachten
- Voert administratieve en financiële processen uit
- B1-K2-W1 Stelt informatiemateriaal samen
- B1-K2-W2 Houdt financiële administratie bij en handelt transacties af
- B1-K2-W3 Houdt de administratie bij
- B1-K2-W4 Doet voorstellen voor aftersales of aanpassing van de dienstverlening
- Organiseert activiteiten en ondersteunt bij voorkomende werkzaamheden
- Behoort niet tot het takenpakket: P1-K1-W1 Maakt een planning voor de organisatie van activiteiten
- Behoort niet tot het takenpakket: P1-K1-W2 Bereidt de uitvoering van activiteiten voor
- Behoort niet tot het takenpakket: P1-K1-W3 Begeleidt activiteiten
- Behoort niet tot het takenpakket: P1-K1-W4 Rondt de activiteit af
- Behoort niet tot het takenpakket: P1-K1-W5 Draagt bij aan een veilig en aangenaam verblijf op een recreatiebedrijf/op locatie
- Behoort niet tot het takenpakket: P1-K1-W6 Ondersteunt bij voorkomende werkzaamheden op een recreatiebedrijf/op locatie