Blyde B.V. Impactgedreven PR en communicatie stagiair gezocht
Bij Blyde ben je als PR stagiair part of the team. Je maakt deel uit van een groep collega’s met wie je samen aan missiegedreven projecten werkt voor klanten als Vandebron, Alpro, Ecover, Intratuin en Too Good To Go! Volop meedraaien dus. En ja, op een toffe en inspirerende locatie in Amsterdam West (en af en toe op ons kantoor in Antwerpen!). Wij geloven in de kracht van het verhaal achter een organisatie en het is dan ook onze missie om de betere keuzes onder de aandacht te brengen via PR, campagnes, content en strategie. Je gaat: - inhoudelijke research doen, wat zijn de insights, wat speelt er? - mee denken tijdens brainstormsessies en creatieve ideeën uitwerken tot presentaties - meedraaien op klanten accounts: van medialijsten opstellen, met pers overleggen, tot events bijwonen en publiciteit bijhouden. - meedraaien in het marketing&communicatie team van Blyde om content te maken voor de socials, website en nieuwsbrief
Naar wie zijn wij op zoek?
Je geeft graag je mening en bent niet bang initiatief te tonen. Je houdt van lol trappen, maar neemt je werkzaamheden serieus. Je weet wanneer iets met een t of met een d wordt geschreven en je houdt ervan om de spreekwoordelijke handen uit de mouwen te steken.?We verwelkomen en koesteren talent van overal, ongeacht achtergrond, identiteit, of gemeenschap, inclusief en niet beperkt tot de LHBTQIA+ gemeenschap. We geloven dat meer diverse teams creatiever zijn, innovatiever denken en dat we meer leren van elkaar. Vloeiend Nederlands is in ons vak een moet en vloeiend Engels is een must. O ja, en onderstaande natuurlijk: - Studie die het PR/media vak raakt, maar dit is geen vereiste. - Schrijftalent en uitstekende beheersing van de Nederlandse taal - Accuraat en stressbestendig - Affiniteit met (nieuws)media - Proactief en creatief - Beschikbaar voor minimaal vijf maanden (start augustus/september 2025)
Wat biedt het bedrijf?
Dit vertel je jouw vrienden: “Ik heb nu echt een toffe stage gevonden. Bij een ondernemend en 100% impact gedreven bureau. Het is een rol die ik naar eigen hand kan zetten, met ruimte voor nieuwe ideeën en creativiteit. We werken voor klanten die ervoor kiezen om business as a force for good in te zetten en ondersteunen ze op gebied van strategie, campagnes en content. Oh ja we hebben ook een eigen?stichting?bBlyde Foundation en samen met mede B Corps het spel?Let’s Play Equal?gelanceerd. We werken op toffe locaties in Amsterdam en in Antwerpen met een heel gezellig team en een goed gevoel voor humor.”
Wat ga je leren?
- Verricht voorbereidende werkzaamheden voor de media-uiting
- B1-K1-W1 Bespreekt de opdracht voor de media-uiting
- B1-K1-W2 Organiseert de werkzaamheden voor de media-uiting
- B1-K1-W3 Maakt een voorstel voor de realisatie van de media-uiting
- Realiseert de media-uiting
- B1-K2-W1 Verzamelt en bewerkt content voor de media-uiting
- B1-K2-W2 Maakt de media-uiting op, inclusief technische specificaties
- B1-K2-W3 Rondt de opdracht voor de media-uiting af
Kenmerken
- Bereid om te werken aan fysieke toegankelijkheid
- Mogelijkheden voor begeleiding op maat