Mediaredactiemedewerker

Stichting Re-Boost Bouw mee aan maatschappelijke impact!

Als stagiair Marketing & Communicatie werk je aan een mini-campagne om structureel geld binnen te halen voor Re-Boost. Je ontwikkelt een krachtige boodschap en vertaalt die naar aansprekende content zoals social media post, flyers of een nieuwsbrief. Je doet doelgroep analyse, bedenkt een strategie en zet concrete communicatie-acties op. Zo leer je hoe je marketing inzet voor maatschappelijke impact. Je campagne kan gericht zijn op donateurs, sponsoren of het aantrekken van deelnemers aan betaalde workshops. Dit biedt jou de kans om jouw creatieve en strategische skills te ontwikkelen, terwijl je een zichtbare bijdrage levert aan onze missie. Je werkt deels zelfstandig, maar krijgt begeleiding vanuit het communicatieteam. Een waardevolle ervaring waarin je leert hoe communicatie bijdraagt aan duurzame groei van een maatschappelijke organisatie.

Naar wie zijn wij op zoek?

Concrete taak voor stagiair Marketing & Communicatie Ontwikkelen en uitvoeren van een mini-campagne gericht op fondsenwerving Als stagiair werk je aan het opzetten van een campagne met als doel structurele financiële steun te werven voor Re-Boost. Je leert hoe je communicatie strategisch inzet om impact te maken. Hierbij kun je denken aan: Het ontwikkelen van een sterke campagneboodschap die Re-Boost en haar projecten helder en krachtig overbrengt. Doelgroep analyse: wie zijn potentiële donateurs, sponsoren of partners, en hoe bereik je ze? Het maken van promotiemateriaal (social media posts, flyers, een nieuwsbrief, korte video’s). Opzetten van een social media-strategie rondom de campagne en actief beheren van content. Meehelpen aan het schrijven van fondsenwervende teksten zoals sponsorbrieven of projectvoorstellen. Je werkt zelfstandig aan een tastbaar communicatie product dat direct bijdraagt aan onze missie én tegelijkertijd je skills in marketing, branding storytelling

Wat biedt het bedrijf?

Wat leer je? Praktische ervaring met begeleiding van jongeren Organiseren van projecten en activiteiten Communicatieve vaardigheden binnen professionele settings Werken in een maatschappelijk betrokken organisatie Meedenken op strategisch niveau over impact en financiering Samenwerken met andere disciplines en doelgroepen

Wat ga je leren?

  • Bereidt de mediaopdracht voor
  • B1-K1-W1 Bespreekt mediaopdracht met opdrachtgever
  • B1-K1-W2 Bepaalt doel, doelgroep en mediamogelijkheden
  • B1-K1-W3 Doet research naar onderwerp/thema
  • B1-K1-W4 Maakt een plan en organiseert de werkzaamheden
  • B1-K1-W5 Bereidt interviews voor
  • B1-K1-W6 Bereidt opnames voor
  • Maakt, verzamelt en bewerkt content
  • B1-K2-W1 Schrijft en controleert tekstberichten
  • B1-K2-W2 Neemt interviews af
  • B1-K2-W3 Maakt opnames
  • B1-K2-W4 Bewerkt opnames
  • B1-K2-W5 Verzamelt alle content en voegt onderdelen samen tot een (crossmediale) productie
  • Publiceert en beheert content
  • B1-K3-W1 Publiceert content
  • B1-K3-W2 Beheert content
  • B1-K3-W3 Analyseert bereik en effect van content

lees verder