Commercieel medewerker

Stichting Sail Amsterdam Stage Hospitality - Sales & Accountmanagement bij SAIL Amsterdam 2025

Het hospitality team is verantwoordelijk voor inkoop (schepen/catering), verkoop van arrangementen met add-ons, klantcontact (B2B en B2C), opzetten van zakelijke side-events, de productie van de vaartochten, contractmanagement en debiteurenbeheer. Alle teamleden zijn harde werkers die van gezelligheid houden, maar ook weten wanneer er geknald moet worden. Ons uiteindelijke doel is om ervoor te zorgen dat zoveel mogelijk schepen kunnen gaan varen tijdens SAIL en dat de gasten op die schepen natuurlijk tevreden zijn. Hiervoor is een goede verkoop, maar ook een strakke planning van catering, schepen en goed contact met gasten van belang. Jouw werkzaamheden: - klantcontact via mail, telefoon en chat (B2B en B2C); - klanten adviseren bij de verschillende arrangementen en offertes opstellen; - contacten van potentile klanten (warme en koude leads); - bijwonen van interne en externe vergaderingen; - meedenken over de puntjes op de i de laatste maanden voor het evenement.

Naar wie zijn wij op zoek?

Wat voor iemand ben jij? - jij bent een doorpakker en durft initiatief te nemen; - jij houdt ervan om onderdeel van een team te worden, maar durft ook verantwoordelijkheid te nemen; - jij bent communicatief sterk in zowel Nederlands als Engels; - jij bent niet bang om de telefoon op te pakken en klanten te adviseren; - jij vindt gastvrijheid belangrijk en zet graag dat extra stapje voor je klanten. Wat verwachten we van jou? - jij bent minimaal 3 dagen in de week beschikbaar om mee te werken op ons kantoor; - jij hebt al enige ervaring opgedaan in de horeca/hospitality; - jij staat ervoor open om na je stage door te werken om SAIL mee te maken in augustus en al jouw werk in uitvoering te zien.

Wat biedt het bedrijf?

Wat bieden wij jou? - een gezellig team met verschillende achtergronden in de hospitality en event industrie; - de mogelijkheid om al jouw talenten, leergierigheid en ambitie in te zetten bij het uitvoeren van de geschetste werkzaamheden; - een jonge, dynamische omgeving; - afwisselende, uitdagende werkzaamheden; - dagelijks een gratis, gezamenlijke lunch; - een leuke werkplek met uitzicht op het water; - stagevergoeding.

Wat ga je leren?

  • Onderzoekt de customer journey
  • B1-K1-W1 Brengt de marktpositie van de onderneming in kaart
  • B1-K1-W2 Analyseert de customer journey
  • B1-K1-W3 Vertaalt trends en ontwikkelingen naar commerciële kansen
  • B1-K1-W4 Brengt het commerciële aanbod van de onderneming in kaart
  • B1-K1-W5 Doet verbetervoorstellen voor verkoop, marketing en/of marktbewerking
  • Verzorgt marketing- en communicatie-activiteiten
  • B1-K2-W1 Inventariseert wensen en behoeften
  • B1-K2-W2 Voert marketing- en communicatie-activiteiten uit
  • B1-K2-W3 Voert webcare uit
  • Voert een commercieel traject uit
  • P1-K1-W1 Bereidt een commercieel traject voor
  • P1-K1-W2 Acquireert klanten en/of opdrachten
  • P1-K1-W3 Presenteert en profileert het commerciële aanbod van de onderneming
  • P1-K1-W4 Voert een verkoopgesprek
  • P1-K1-W5 Doet klanten een commercieel aanbod
  • P1-K1-W6 Verzorgt het interne ordertraject
  • P1-K1-W7 Voert aftersales uit

lees verder