Gespecialiseerd pedagogisch medewerker

Stichting Young Amsterdam Young Amsterdam zoekt nieuw talent

Je wordt stagiaire jongerenparticipatie-coach Dit betekent dat je ook met vrijwilligers gaat samenwerken. Je gaat samen met het team kijken naar de behoeftes van jongeren uit de wijk/stad. Onze programma’s sluiten aan op vragen of ideeën die jongeren hebben. Je speelt hierop in en verzorgt leuke programma’s waar de ontmoeting centraal staat. Zo ga jij met het team opzoek naar een oplossing of het organiseren van bijvoorbeeld een activiteit. Young Amsterdam is een organisatie met veel maatschappelijke partners, er zijn dus veel mogelijkheden om samen met hen samen te werken en zo ook jouw netwerk uit te breiden.

Naar wie zijn wij op zoek?

Je bent beschikbaar voor minimaal 6 maanden. Je houdt van werken met de doelgroep jongeren Je bent creatief, nieuwsgierig en zelfstandig Je ziet talenten, ontwikkelingen en kansen Je hebt affiniteit met jongeren en je kan inspelen op de trends bij jongeren Je vindt het leuk om jongeren één op één te begeleiden Je bent ondernemend, initiatiefrijk en durft je handen uit de mouwen te steken Je bent in staat om plannen te ontwikkelen en uit te schrijven Je maakt gemakkelijk contact zowel met de doelgroep als met de samenwerkingspartners en je bent een bruggenbouwer.

Wat biedt het bedrijf?

Een gezellige werksfeer +++++ • Unieke mogelijkheid om ervaring op te doen op gebied van jongerenparticipatie • De mogelijkheid om kennis te maken met het sociaal netwerk • De mogelijkheid om verschillende vaardigheden te ontwikkelen, je netwerk uitbreiden, leren coachen, programmeren en natuurlijk jouw horizon verbreden • Je krijgt de vrijheid en ruimte om de organisatie eigen te maken. Zo krijg je de ruimte om jouw eigen ideeën te realiseren, je talent en passie ontdekken of juist deze verder ontwikkelen. • Ervaring opdoen met het leiden van projecten • Workshops en trainingen • Je krijgt van ons de vrijheid en mogelijkheid om met verantwoordelijkheden om te gaan.

Wat ga je leren?

  • Begeleiden van kinderen bij hun ontwikkeling
  • B1-K1-W1 Zorgt voor een veilig pedagogisch klimaat
  • B1-K1-W2 Inventariseert behoeften en wensen van het kind
  • B1-K1-W3 Bereidt de uitvoering van activiteiten voor
  • B1-K1-W4 Creëert een verantwoorde en stimulerende speel-/leeromgeving
  • B1-K1-W5 Werkt samen met andere betrokkenen in de omgeving van het kind
  • B1-K1-W6 Volgt en stimuleert de ontwikkeling en leren van het kind
  • B1-K1-W7 Evalueert haar eigen werkzaamheden
  • Werken aan kwaliteit en deskundigheid
  • B1-K2-W1 Werkt aan de eigen professionele ontwikkeling
  • B1-K2-W2 Werkt aan het bewaken en bevorderen van kwaliteitszorg
  • Opvoeden en ontwikkelen van kinderen/jongeren
  • P2-K1-W1 Communiceert met de ouders/vervangende opvoeders en deelt haar kennis en inzichten
  • P2-K1-W2 Stelt een (gespecialiseerd) activiteitenprogramma op
  • P2-K1-W3 Maakt een ontwikkelplan
  • P2-K1-W4 Voert het ontwikkelplan uit
  • P2-K1-W5 Biedt persoonlijke verzorging bij specifieke zorgbehoeftes
  • P2-K1-W6 Schept voorwaarden voor een hygiënische en gezonde omgeving
  • P2-K1-W7 Biedt (specifieke) ontwikkelingsgerichte activiteiten aan
  • Organiseren van de werkzaamheden
  • P2-K2-W1 Voert coördinerende taken uit
  • P2-K2-W2 Voert beleidsondersteunende taken uit
  • P2-K2-W3 Voert beheertaken uit

Kenmerken

  • Bereid om te werken aan fysieke toegankelijkheid
  • Mogelijkheden voor begeleiding op maat

lees verder