Mediavormgever

Don't Waste Culture Mediavormgever

Wil jij werken bij het snelst groeiende luxury streetwear merk van Nederland? Ben jij intrinsiek gemotiveerd om verhalen te vertellen met media waarmee je mensen in beweging brengt? Weet jij als geen ander tekst, beeld, video en andere technieken te combineren om het verhaal van een collectie in beeld te brengen? Kan jij niet wachten om in de fashion industrie aan de slag te gaan? Dan zijn wij op zoek naar jou! Jouw taken en werkzaamheden - Conceptueel denken over het verbeteren van onze visuele branding; - Bedenken en maken van verschillende content en copywriting; - Conceptontwikkeling van (nieuwe) visuele social media campagnes; - Bedenken, creëren en verder ontwikkelen van (nieuwe) visuele stijlen en ideeën voor (e-mail)campagnes/nieuwsbrieven; - Het onderzoeken van trends in de markt; - Ondersteunen bij de voorbereiding van campagne shoots; - Ontwikkelen van eigen creatieve projecten die passen binnen de strategie en missie van het bedrijf.

Naar wie zijn wij op zoek?

Wat verwachten wij van jou? - Je hebt kennis van Adobe programma's zoals Illustrator, Photoshop, InDesign en/of Première Pro; - Je bent creatief en denkt in design; - Je spreekt en schrijft makkelijk en goed in het Nederlands en Engels; - Je hebt ervaring met social media kanalen zoals Instagram, Snapchat en TikTok; - Je bent creatief, intrinsiek gemotiveerd, assertief en wilt je carrière een boost geven; - Pré: Je hebt affiniteit met streetwear mode.

Wat biedt het bedrijf?

Don’t Waste Culture is één van de snelstgroeiende streetwear merken van Nederland en inmiddels uitgegroeid tot een internationaal veelgevraagd exclusief kledingmerk. Een jong informeel team van enthousiaste ondernemers, creatievelingen en marketeers werkt dagelijks aan het neerzetten van een onderscheidend merk en producten. Als Stagiair Mediavormgever krijg je binnen het bedrijf alle mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen. We vragen je actief mee te denken in het doorontwikkelen van een heldere, overkoepelende visuele stijl. Samen met het creatieve team onderzoek je trends en ontwerp je diverse media-uitingen. Je helpt het marketing team met het creëren van een totaalbeleving en maakt deze visueel passend. Natuurlijk zijn we altijd nieuwsgierig naar nieuwe inzichten, dus we staan open voor jouw creatieve ideeën

Wat ga je leren?

  • Ontwikkelt crossmediale (vormgeef)oplossingen
  • B1-K1-W1 Onderzoekt data/gegevens en vormt zich gaandeweg een beeld van de context
  • B1-K1-W2 Formuleert de voorlopige en definitieve mediavraag van de klant
  • B1-K1-W3 Voert de dialoog over duiding en vertaling van de input
  • B1-K1-W4 Informeert en betrekt belanghebbenden op verschillende momenten in het crossmediale ontwikkeltraject
  • B1-K1-W5 Maakt prototypes voor de vormgeving van crossmediale toepassingen in verschillende fasen van het ontwikkelproces
  • B1-K1-W6 Realiseert de vormgeving voor crossmediale toepassingen
  • B1-K1-W7 Voert projectmatige werkzaamheden uit
  • Positioneert en profileert zich in de markt
  • B1-K2-W1 Maakt een persoonlijk portfolio
  • B1-K2-W2 Participeert in relevant netwerk (communicatief en commercieel)

lees verder