Junior accountmanager

WAT Groep Aan de slag als Junior Accountmanager in Apeldoorn – en nee, je haalt niet alleen koffie!

Heb je affiniteit met ICT en wil je je verkooptalent ontwikkelen in een dynamisch IT-bedrijf? Bij WAT Groep, actief in de MKB-markt in de regio Apeldoorn, krijg je de kans om écht mee te draaien. Je begint de dag met een kort overleg, bekijkt welke leads er openstaan en gaat aan de slag met het benaderen van potentiële klanten. Je staat aan de basis van het eerste klantcontact en leert hoe je via koude acquisitie interesse wekt en een gesprek opstart. En nee, je bent hier niet om alleen koffie te halen. Je leert hoe je commerciële kansen herkent en klanten helpt met slimme IT-oplossingen. Ook werk je met ons CRM-systeem en krijgt inzicht in het volledige salesproces. Tijdens je stage werk je aan klantgericht communiceren, vertrouwen opbouwen en het herkennen van commerciële kansen. Je krijgt goede begeleiding, maar ook de ruimte om initiatief te nemen. Geen fictieve opdrachten, maar echt meedraaien in het team.

Naar wie zijn wij op zoek?

We zoeken iemand die het leuk vindt om met mensen te praten, niet bang is om de telefoon op te pakken en zin heeft om te leren hoe sales in de praktijk werkt. Je hoeft echt nog niet alles te kunnen – als je maar nieuwsgierig bent en lef hebt, dan komt de rest vanzelf. Ben jij iemand die: Sociaal is en makkelijk kletst met mensen? ICT best interessant vindt (je hoeft geen techneut te zijn)? Niet in een hoekje gaat zitten wachten, maar gewoon aan de slag wil? Soms fouten maakt en daar dan hard om kan lachen én van leert? Gewoon lekker jezelf blijft? Dan pas je perfect in ons team. We leren je de rest wel!

Wat biedt het bedrijf?

Een leeromgeving waar je echt wat oppikt – geen saaie theorie, maar leren door te doen! Begeleiding van ervaren professionals die je graag alles leren over sales in de IT Veel ruimte voor initiatief, zodat je je eigen ideeën kunt inbrengen Leuke collega's die altijd in zijn voor een gezellig praatje. Kortom: een supergezellige plek om veel te leren en meteen mee te draaien in het team!

Wat ga je leren?

  • Onderzoekt de customer journey
  • B1-K1-W1 Brengt de marktpositie van de onderneming in kaart
  • B1-K1-W2 Analyseert de customer journey
  • B1-K1-W3 Vertaalt trends en ontwikkelingen naar commerciële kansen
  • B1-K1-W4 Brengt het commerciële aanbod van de onderneming in kaart
  • B1-K1-W5 Doet verbetervoorstellen voor verkoop, marketing en/of marktbewerking
  • Verzorgt marketing- en communicatie-activiteiten
  • B1-K2-W1 Inventariseert wensen en behoeften
  • B1-K2-W2 Voert marketing- en communicatie-activiteiten uit
  • B1-K2-W3 Voert webcare uit
  • Voert het accountmanagement uit en beheert relaties
  • P4-K1-W1 Voert accountanalyses uit
  • P4-K1-W2 Stelt een accountplan op
  • P4-K1-W3 Coördineert het uitvoeren van een accountplan
  • P4-K1-W4 Evalueert een accountplan
  • P4-K1-W5 Bouwt en onderhoudt een relatienetwerk
  • Voert een commercieel traject uit
  • P4-K2-W1 Bereidt een commercieel traject voor
  • P4-K2-W2 Acquireert klanten en/of opdrachten
  • P4-K2-W3 Voert een verkoopgesprek
  • P4-K2-W4 Doet klanten een commercieel aanbod
  • P4-K2-W5 Verzorgt het interne ordertraject
  • P4-K2-W6 Voert aftersales uit

lees verder