Hotel De Draak Front Office/Back office stage bij Grand Hotel De Draak!
Grand hotel de Draak is het oudste bedrijf van Nederland en tevens de oudste onderneming. Wij zijn dan ook al 625 jaar gastvrij, al onze medewerkers zorgen er samen voor een voortreffelijke, authentieke service en ervaring voor elke gast. Om dit te realiseren zijn wij opzoek naar enthousiaste stagiaires. Hou jij van een uitdaging, ben jij gastvrij en heb je een passie voor high-end hospitality en heb je sterke communicatieve vaardigheden? Dan is deze stage echt wat voor jou! Het Front Office team is verantwoordelijk voor het verwelkomen van onze gasten, in- en uitcheck procedures en het verstrekken van informatie en service. Als receptionist(e) zorg je ervoor dat gasten zich welkom voelen en maak je ze vertrouwt met het hotel. Jouw taken bestaan uit het inchecken en uitchecken van hotelgasten, het beantwoorden van interne en externe telefoontjes op een efficiënte en beleefde manier en het assisteren in het verwerken van de administratie.
Naar wie zijn wij op zoek?
Wie ben jij: · Je bent bezig met een opleiding in hospitality · Je kan goed multitasken · Heb je horeca-ervaring? Top. Wil je ontdekken of de horeca bij jou past en ben je leergierig? Welkom · Je bent representatief, werkt graag met mensen en je kunt je goed uitdrukken in het Nederlands en Engels · Werktijden mogen voor jou flexibel zijn, in de avond, weekenden en op feestdagen werken vind je niet erg
Wat biedt het bedrijf?
Wat bieden we jou? · Wij hechten veel waarde aan jouw zelfontwikkeling en geven jou onder begeleiding alle kansen voor professionele en persoonlijke groei. Onze leermeesters helpen jou daarbij! · Afhankelijk van wat er in je stagecontract staat een stagevergoeding. · Reiskostenvergoeding als je buiten Bergen op Zoom woont. (verder dan 10km) · Gratis maaltijden tijdens je shift. · één keer tijdens je stage met 50% korting lunchen of dineren in restaurant 1397 (maximaal 4 personen)
Wat ga je leren?
- Onderneemt
- B1-K1-W1 Ontwikkelt een ondernemingsplan
- B1-K1-W2 Treft voorbereidingen voor het starten van een onderneming
- B1-K1-W3 Implementeert het ondernemingsplan
- B1-K1-W4 Maakt marktanalyse
- B1-K1-W5 Voert commerciële activiteiten uit
- B1-K1-W6 Stelt financieel beleid vast en bepaalt de verkoopprijs
- B1-K1-W7 Bepaalt inkoop- en voorraadbeleid
- Geeft leiding en voert beheerstaken uit
- B1-K2-W1 Maakt een operationeel plan
- B1-K2-W2 Plant en verdeelt de werkzaamheden
- B1-K2-W3 Begroot financiën
- B1-K2-W4 Bewaakt financiën
- B1-K2-W5 Stuurt medewerkers aan
- B1-K2-W6 Voert intern formele gesprekken
- Werkt mee in drank- en spijsverstrekkende bedrijven
- P2-K1-W1 Verricht voorbereidende werkzaamheden in het horecabedrijf
- P2-K1-W2 Werkt mee in de bediening
- P2-K1-W3 Werkt mee in de keuken
- P2-K1-W4 Voert afrondende werkzaamheden uit in het horecabedrijf
- P2-K1-W5 Creëert en bewaakt sfeer
- Werkt mee in logiesverstrekkende bedrijven
- P2-K2-W1 Neemt reserveringen aan voor kamers en/of zalen en arrangementen
- P2-K2-W2 Checkt de gast in
- P2-K2-W3 Verleent service aan gasten tijdens hun verblijf
- P2-K2-W4 Bewaakt de veiligheid
- P2-K2-W5 Checkt de gast uit
- P2-K2-W6 Maakt night audit rapportages van de omzet
- P2-K2-W7 Ontwikkelt arrangementen en speciale activiteiten
Kenmerken
- Mogelijkheden voor begeleiding op maat