Grand Hotel Opduin
Je komt het hotel binnen lopen en dan staat daar gelukkig een grote glimlach en een warme blik achter de receptiebalie. Die geeft je meteen het gevoel dat je welkom bent, regelt de check in soepel en professioneel, helpt je met de fietsen en de uitstapjes en weet alles van het hotel en bijna alles van het eiland. Maar receptionist zijn betekent ook financile taken, het hotel vol krijgen met reserveringen, zorgvuldig werken met veel informatie, een klacht oplossen, de telefoon niet laten rinkelen en de keuken in rennen om nog even snel een roomservice te regelen terwijl de koks al hartstikke druk zijn. En dat maakt het allemaal ook tot een geweldige job. Hou je van een rol in het middelpunt met veel verantwoordelijkheid en zelfstandigheid en kan je de druk aan, dan wordt je in de receptie helemaal gelukkig. De receptie werkt met drie diensten. Van 7 tot 15, van 15 tot 23 en een tussendienst overdag.
Wat biedt het bedrijf?
Werken op een eiland, met het strand op 200 meter afstand. ’s Avonds het nachtleven van de Koog verkennen met de overige stagiar(e)s. En uiteraard goede een-op-een begeleiding door ervaren professionals. Je woont in onze Opduin villa. Een ruime woning voor het hotel met diverse slaapkamers, gezamenlijke woonruimte en een gezamenlijke badkamer. Afhankelijk van het aantal stagiair(e)s dat tegelijk werkzaam is heb je een eigen kamer of deel je deze. De vergoeding is vastgesteld door je opleiding. Ontbijt, lunch en diner wordt door ons verzorgd. Ook op je vrije dagen. Zwemmen en fitnessen in het hotel is kosteloos. Op de rest krijg je korting, zoals sauna, solarium en massagestoel.
Wat ga je leren?
- Werkt mee in drank- en spijsverstrekkende bedrijven
- B1-K1-W1 Ontvangt en informeert/adviseert de gast/klant/reiziger/bezoeker
- B1-K1-W2 Neemt bestelling op en serveert deze
- B1-K1-W3 Maakt de rekening op en neemt afscheid van de gast/klant/reiziger/bezoeker
- B1-K1-W4 Creëert en bewaakt sfeer
- B1-K1-W5 Neemt speciale arrangementen, partijen of bestellingen aan
- Werkt mee in logiesverstrekkende bedrijven
- B1-K2-W1 Neemt reserveringen aan voor kamers en/of zalen en arrangementen
- B1-K2-W2 Checkt de gast/klant/reiziger/bezoeker in
- B1-K2-W3 Verleent service aan gasten/klanten/reizigers/bezoekers tijdens hun verblijf
- B1-K2-W4 Bewaakt de veiligheid
- B1-K2-W5 Checkt de gast/klant/reiziger/bezoeker uit
- Treedt op als aanspreekpunt voor gasten/klanten/reizigers/bezoekers
- B1-K3-W1 Informeert en adviseert de gast/klant/reiziger/bezoeker
- B1-K3-W2 Verkoopt en/of verhuurt producten en/of diensten
- B1-K3-W3 Signaleert en behandelt klachten
- B1-K3-W4 Onderhoudt in- en/of externe contacten
- Realiseert commercieel aanbod
- B1-K4-W1 Werft gasten/klanten/reizigers/bezoekers en opdrachten
- B1-K4-W2 Promoot producten en diensten
- B1-K4-W3 Stelt een passend aanbod op
- B1-K4-W4 Maakt een prijsberekening bij het aanbod
- Geeft leiding en voert beheerstaken uit
- B1-K5-W1 Maakt een operationeel plan
- B1-K5-W2 Plant en verdeelt werkzaamheden
- B1-K5-W3 Begroot financiën
- B1-K5-W4 Bewaakt financiën
- B1-K5-W5 Begeleidt en stuurt medewerkers aan
- B1-K5-W6 Voert intern formele gesprekken
Kenmerken
- Mogelijkheden voor begeleiding op maat