Onderwijsassistent

De Ontdekkingsreis Een plek waar je samen leert en oefent om nog meer te worden wie je al bent en kinderen de ruimte geeft zichzelf en de ander te leren kennen en waarderen.

Stage lopen op De Ontdekkingsreis is een prachtige uitdaging. Samen met je mentor kijk je elke dag opnieuw met een frisse blik naar de groep en de kinderen en stem je af op wat ze nodig hebben om ze verder te helpen in hun ontwikkeling. Wij werken vanuit de leerlijnen en hebben veel ruimte en aandacht voor de sociaal emotionele ontwikkeling van de kinderen en het pedagogisch klimaat. Elke dag leren we meer over onszelf, de kinderen en het vak. Vind je het leuk om met ons deze uitdaging aan te gaan dan nodigen we je uit om te solliciteren door middel van een motivatiebrief. Daarna nodigen we je uit om in een gesprek te onderzoeken of we elkaar passen.

Naar wie zijn wij op zoek?

Als je bij ons komt leren, dan vragen we je vooral jezelf mee te nemen. We leren het meest van elkaar door elkaar te bevragen en door ruimte te krijgen en te nemen om te oefenen. Wij hebben een rol, maar spelen geen rol. Als je meer over jezelf in je rol als onderwijsassistent wilt leren en open staat voor feedback en deze ook durft te geven, gaan we graag met je op pad. Het onderwijs is een prachtige plek om jezelf en kinderen te ontwikkelen en dat doen we elke dag samen.

Wat biedt het bedrijf?

Een plek waar je mag leren en oefenen, waar je steeds meer jezelf bent, omdat kinderen dat van je vragen en nodig hebben voor hun eigen ontwikkeling. We zijn een klein en gezellig team waar we elke bijdrage van collega's in opleiding heel erg waarderen. Meerdere studenten groeiden bij ons door via de functie van onderwijsassistent naar leerkrachtondersteuner toen ze de PABO gingen doen. Geen ambitie om de PABO te doen dan kan de opleiding tot leerkrachtondersteuner misschien een mooie volgende stap zijn. Wij kijken graag met je mee.

Wat ga je leren?

  • Begeleiden van kinderen bij hun ontwikkeling
  • B1-K1-W1 Zorgt voor een veilig pedagogisch klimaat
  • B1-K1-W2 Inventariseert behoeften en wensen van het kind
  • B1-K1-W3 Bereidt de uitvoering van activiteiten voor
  • B1-K1-W4 Creëert een verantwoorde en stimulerende speel-/leeromgeving
  • B1-K1-W5 Werkt samen met andere betrokkenen in de omgeving van het kind
  • B1-K1-W6 Volgt en stimuleert de ontwikkeling en leren van het kind
  • B1-K1-W7 Evalueert haar eigen werkzaamheden
  • Werken aan kwaliteit en deskundigheid
  • B1-K2-W1 Werkt aan de eigen professionele ontwikkeling
  • B1-K2-W2 Werkt aan het bewaken en bevorderen van kwaliteitszorg
  • Uitvoeren van leeractiviteiten in overleg met de leraar
  • Behoort niet tot het takenpakket Behoort niet tot het takenpakket: P3-K1-W1 Levert een bijdrage aan het ontwikkelen van een plan voor de begeleiding
  • P3-K1-W2 Bereidt de uitvoering van leeractiviteiten voor
  • P3-K1-W3 Voert leeractiviteiten uit
  • P3-K1-W4 Biedt (specifieke) ontwikkelingsgerichte leeractiviteiten aan
  • Behoort niet tot het takenpakket Behoort niet tot het takenpakket: P3-K1-W5 Biedt ondersteuning gericht op zelfredzaamheid
  • Behoort niet tot het takenpakket Behoort niet tot het takenpakket: P3-K1-W6 Voert praktische werkzaamheden uit
  • Uitvoeren van taken rondom de lessen
  • P3-K2-W1 Houdt toezicht en begeleidt buiten de lessen
  • P3-K2-W2 Organiseert (mede) organisatiebrede activiteiten

Kenmerken

  • Bereid om te werken aan fysieke toegankelijkheid
  • Mogelijkheden voor begeleiding op maat

lees verder