E-commerce specialist

Duurzame Dealtjes Gezocht: e-commerce specialist die impact wil maken!

Als stagiair e-commerce specialist bij Duurzame Dealtjes werk je mee aan de optimalisatie en groei van onze online verkoopkanalen. Je krijgt de kans om hands-on ervaring op te doen met e-commerce strategieën, online marketing en het verbeteren van de klantreis op onze webshop en andere verkoopplatformen. Jouw taken: Optimaliseren en beheren van productpagina’s en content op onze webshop Meedenken over en uitvoeren van online marketingstrategieën (SEO, SEA, social media, e-mailmarketing). Analyseren van data en klantgedrag om verbeteringen door te voeren. Ondersteunen bij campagnes en promoties, inclusief het opstellen van banners en nieuwsbrieven. Testen en verbeteren van de user experience en conversieratio van de webshop. Onderzoek doen naar trends en innovaties binnen e-commerce.

Naar wie zijn wij op zoek?

Je bent enthousiast en leergierig op het gebied van e-commerce en online marketing. Je hebt een analytische blik en bent niet bang om met data te werken. Je kunt goed zelfstandig werken, maar functioneert ook goed in teamverband. Je hebt affiniteit met duurzaamheid en circulaire economie. Basiskennis van tools zoals Google Analytics, SEO-software en e-commerce platforms is mooi meegenomen.

Wat biedt het bedrijf?

Een uitdagende en leerzame stageplek binnen een jong (gemiddelde leeftijd is 23 jaar) en snelgroeiend bedrijf. Begeleiding en de kans om veel praktijkervaring op te doen. Een informele werksfeer met veel ruimte voor eigen initiatief. Een stagevergoeding in overleg.

Wat ga je leren?

  • Onderzoekt de customer journey
  • B1-K1-W1 Brengt de marktpositie van de onderneming in kaart
  • B1-K1-W2 Analyseert de customer journey
  • B1-K1-W3 Vertaalt trends en ontwikkelingen naar commerciële kansen
  • B1-K1-W4 Brengt het commerciële aanbod van de onderneming in kaart
  • B1-K1-W5 Doet verbetervoorstellen voor verkoop, marketing en/of marktbewerking
  • Verzorgt marketing- en communicatie-activiteiten
  • B1-K2-W1 Inventariseert wensen en behoeften
  • B1-K2-W2 Voert marketing- en communicatie-activiteiten uit
  • B1-K2-W3 Voert webcare uit
  • Evalueert data en doet verbetervoorstellen voor de digitale customer journey
  • P3-K1-W1 Test en monitort online kanalen
  • P3-K1-W2 Verzamelt commerciële data en geeft er betekenis aan
  • P3-K1-W3 Adviseert over het verhogen van de conversie
  • P3-K1-W4 Geeft vorm aan inhoudelijke verbetervoorstellen voor online kanalen
  • P3-K1-W5 Participeert in netwerken
  • Voert digitale operationele activiteiten uit
  • P3-K2-W1 Plant en bewaakt uit te voeren digitale werkzaamheden
  • P3-K2-W2 Ontwikkelt online content
  • P3-K2-W3 Plaatst en beheert content
  • P3-K2-W4 Evalueert webcare-activiteiten en doet verbetervoorstellen

lees verder