Open Circle Solutions B.V. Enthousiaste Stagiair(e) Junior Accountmanager bij Open Circle Solutions!
Als Junior Accountmanager ondersteun je ons sales team en werk je direct mee aan het beheren en uitbreiden van klantrelaties. Je krijgt de kans om ervaring op te doen in een dynamische omgeving waar geen dag hetzelfde is. Je taken bestaan onder andere uit: • Klantbeheer en relatiemanagement: Je bent een aanspreekpunt voor bestaande klanten, ondersteunt in het onderhouden van klantrelaties en helpt actief mee om klanttevredenheid te waarborgen. • Data-analyse en CRM-beheer: Je gaat aan de slag met ons CRM-systeem, waar je klantdata analyseert, up-to-date houdt en klantinformatie verrijkt. Zo zorg je ervoor dat we altijd inzicht hebben in de behoeften van onze klanten. • Ondersteunen in salesprocessen: Je denkt mee over manieren om ons salesproces te verbeteren. Dit kan gaan over klantbenadering, nieuwe kansen signaleren en verkoopcijfers analyseren. • Opstellen van offertes en voorstellen: Je werkt mee aan het opstellen en opvolgen van offertes en voorstellen om klantvragen te beant
Naar wie zijn wij op zoek?
• Je volgt een MBO- of HBO-opleiding (bijvoorbeeld Accountmanager, Commercile Economie, Bedrijfskunde). • Je hebt affiniteit met sales en relatiemanagement. • Je bent klantgericht en communicatief sterk. • Je kunt goed overweg met data en hebt oog voor detail. • Ervaring met CRM-systemen en e-mailmarketing tools is een pre, maar geen vereiste. • Je bent proactief, leergierig en weet van aanpakken. • Goede beheersing van zowel de Nederlandse als de Engelse taal, zowel in woord als geschrift.
Wat biedt het bedrijf?
Hard werken is natuurlijk belangrijk, maar we wisselen dit af met gezamenlijk lunchen, spelen van een potje tafeltennis of game, op de laatste vrijdag van de maand sluiten we de maand af met een vrijmibo en tussendoor worden leuke activiteiten georganiseerd met eten! • Een uitdagende stageplek waar je volop de kans krijgt om je kennis en vaardigheden te ontwikkelen. • Begeleiding en ondersteuning van een ervaren team. • De mogelijkheid om eigen ideen in te brengen en deze te realiseren. • Flexibele werktijden en een fijne werksfeer. • Gezamenlijke lunch op kantoor. • Een inspirerende werkomgeving met een hecht en deskundig team.
Wat ga je leren?
- Onderzoekt de customer journey
- B1-K1-W1 Brengt de marktpositie van de onderneming in kaart
- B1-K1-W2 Analyseert de customer journey
- B1-K1-W3 Vertaalt trends en ontwikkelingen naar commerciële kansen
- B1-K1-W4 Brengt het commerciële aanbod van de onderneming in kaart
- B1-K1-W5 Doet verbetervoorstellen voor verkoop, marketing en/of marktbewerking
- Verzorgt marketing- en communicatie-activiteiten
- B1-K2-W1 Inventariseert wensen en behoeften
- B1-K2-W2 Voert marketing- en communicatie-activiteiten uit
- B1-K2-W3 Voert webcare uit
- Voert het accountmanagement uit en beheert relaties
- P4-K1-W1 Voert accountanalyses uit
- P4-K1-W2 Stelt een accountplan op
- P4-K1-W3 Coördineert het uitvoeren van een accountplan
- P4-K1-W4 Evalueert een accountplan
- P4-K1-W5 Bouwt en onderhoudt een relatienetwerk
- Voert een commercieel traject uit
- P4-K2-W1 Bereidt een commercieel traject voor
- P4-K2-W2 Acquireert klanten en/of opdrachten
- P4-K2-W3 Voert een verkoopgesprek
- P4-K2-W4 Doet klanten een commercieel aanbod
- P4-K2-W5 Verzorgt het interne ordertraject
- P4-K2-W6 Voert aftersales uit