Zelfstandig werkend gastheer / -vrouw

De Klok Horeca Gendt Restaurantmanager in nieuw restaurant

De student gaat ons nieuwe restaurant managen. Hij / zij krijgt de verantwoordelijkheid over het restaurant en verzorgt de gasten van ontvangst tot aan het afrekenen. Dit zal in nauwe samenwerking met een collega in de bediening en de keuken gebeuren. De openingstijden van het restaurant zijn van donderdag t/m vrijdag van 17u t/m 23u, voorbereidende en afrondende activiteiten zijn hierin niet meegerekend. Dit zal in overleg gepland worden.

Naar wie zijn wij op zoek?

De student moet over sociale vaardigheden beschikken en mensen op hun gemak laten voelen, een leuk en vlot voorkomen, daarnaast moet hij / zij ordelijk en georganiseerd te werk kunnen gaan en optimaal kunnen functioneren in een team. Daarnaast moet de student de basis vaardigheden en etiketten in de horeca kennen en toe kunnen passen.

Wat biedt het bedrijf?

Het leerbedrijf biedt uiteindelijk kans op een (vaste) aanstelling, werken in een gezellig team binnen een bedrijf waar nagenoeg alle facetten van de horeca aan bod komen.

Wat ga je leren?

  • Werkt in de bediening
  • B1-K1-W1 Voert voorbereidende werkzaamheden uit
  • B1-K1-W10 Werkt met de kassa
  • B1-K1-W2 Neemt reserveringen aan
  • B1-K1-W3 Ontvangt gasten
  • B1-K1-W4 Adviseert gasten en neemt de bestelling op
  • B1-K1-W5 Maakt dranken serveergereed
  • B1-K1-W6 Serveert de bestelling en ruimt af
  • B1-K1-W7 Creëert en onderhoudt de sfeer
  • B1-K1-W8 Rekent de bestelling(en) af en neemt afscheid
  • B1-K1-W9 Voert afrondende werkzaamheden uit
  • Bewaakt de voorraad
  • B1-K2-W1 Controleert de voorraad
  • B1-K2-W2 Ontvangt en controleert de bestelling
  • B1-K2-W3 Pakt de bestelling uit en slaat deze op
  • Bestelt en beheert de voorraad
  • P2-K1-W1 Bestelt de voorraad
  • P2-K1-W2 Reclameert foute levering bij de leverancier
  • P2-K1-W3 Beheert de opslag van de voorraad
  • Doet voorstellen voor de samenstelling van de menu- en drankenkaart
  • P2-K2-W1 Verzamelt informatie
  • P2-K2-W2 Doet voorstellen voor de menukaart
  • Geeft leiding en voert beheerstaken uit
  • P2-K3-W1 Bewaakt het sociaal-hygiënisch beleid
  • P2-K3-W2 Instrueert en begeleidt lerende medewerkers
  • P2-K3-W3 Voert informele en ondersteunt bij formele gesprekken met lerende medewerkers

lees verder