TéGéTel ICT (Junior) accountmanager : Spil in het web van de afdeling commercie
Als junior account manager werk je op de binnendienst van de sales afdeling. Je ondersteunt de accountmanager in het uitwerken van offertes en bent belangrijk in het onderhouden van de klantrelatie. Door samen te werken met onze backoffice creëer je mooie aanbiedingen voor onze ( potentiële ) klanten. We leren je jezelf te ontwikkelen in je communicatie skills, verkoopsignalen te herkennen en daarop in te springen. Door de intensieve samenwerking met de Marketing en Communicatie afdeling ontwikkel je ook een 6e zintuig voor het opzetten van mooie initiatieven. Hierdoor blijft je functie veelzijdig en uitdagend. Binnen de afdeling commercie zal je gezien worden als het kloppend hart.
Naar wie zijn wij op zoek?
Je bent representatief en kan jezelf goed uitdrukken, zowel via schrift ( mail ) als face tot face. Hiervoor beschikt je over een goede beheersing van de Nederlandse taal. Je bent positief ingesteld en denkt graag mee met de klant én je team. Door een proactieve houding durf je initiatieven te nemen en zie je iets niet als falen maar als leermoment. Je bent gemotiveerd om te werken en hebt een goede arbeidsethos. Daarnaast kan je goed in een team werken, maar is zelfstandig werken voor jou ook geen probleem.
Wat biedt het bedrijf?
Wij bieden een fijne ontspannen werksfeer waarbij wij het belangrijk vinden dat jezelf kan ontwikkelen en kan ontplooien. Om deze positieve werksfeer in stand te houden wordt de dagelijkse lunch vanuit ons geregeld. Binnen het bedrijf zijn er meerdere mogelijkheden om door te groeien of je functie dusdanig in te vullen dat je binnen je eigen mogelijkheden jezelf genoeg uitgedaagd. Ook onze PV zorgt voor leuke uitjes waardoor het werken met plezier gewaarborgd blijft.
Wat ga je leren?
- Onderzoekt de customer journey
- B1-K1-W1 Brengt de marktpositie van de onderneming in kaart
- B1-K1-W2 Analyseert de customer journey
- B1-K1-W3 Vertaalt trends en ontwikkelingen naar commerciële kansen
- B1-K1-W4 Brengt het commerciële aanbod van de onderneming in kaart
- B1-K1-W5 Doet verbetervoorstellen voor verkoop, marketing en/of marktbewerking
- Verzorgt marketing- en communicatie-activiteiten
- B1-K2-W1 Inventariseert wensen en behoeften
- B1-K2-W2 Voert marketing- en communicatie-activiteiten uit
- B1-K2-W3 Voert webcare uit
- Voert het accountmanagement uit en beheert relaties
- P4-K1-W1 Voert accountanalyses uit
- P4-K1-W2 Stelt een accountplan op
- P4-K1-W3 Coördineert het uitvoeren van een accountplan
- P4-K1-W4 Evalueert een accountplan
- P4-K1-W5 Bouwt en onderhoudt een relatienetwerk
- Voert een commercieel traject uit
- P4-K2-W1 Bereidt een commercieel traject voor
- P4-K2-W2 Acquireert klanten en/of opdrachten
- P4-K2-W3 Voert een verkoopgesprek
- P4-K2-W4 Doet klanten een commercieel aanbod
- P4-K2-W5 Verzorgt het interne ordertraject
- P4-K2-W6 Voert aftersales uit
Kenmerken
- Opleiden voor een mbo-certificaat
- Met uitzicht op een vaste baan