Gezinshuis de Glimlach Deel je GLIMLACH, dat werkt aanstekelijk
De leerling gaat binding aan met kinderen welke in het gezinshuis perspectief zijn geplaatst. Er zijn geen vluchtige wisselende contacten maar diepe vertrouwensrelatie met de inwonende kinderen. Er zijn alle daagse zaken welke gedaan worden zoals school en hobby's maar ook verzorging, planning, begeleiding van de lastige momenten en samen werken aan mogelijkheden en vertrouwen. Wij hebben geen afdelingen en de student komt direct werken in het gezinshuis wat ook ons thuis en priv is wat soms een lastige scheiding is tussen werken en leren. Er moet vertrouwen zijn hierdoor en natuurlijk de bekende klik
Naar wie zijn wij op zoek?
Rustig persoon welke moet beschikken over inzicht en het duidelijk kunnen zien tussen ons werk en ons priv en die van de kinderen. Men moet hier wel kunnen leren zelfstandig te kunnen worden in deze speciale situatie want gezien het leeftijds verschil met onze oudste moet de leerling wel duidelijk kunnen merken dat hij/zij zelf in deze situatie niet het kind is maar een professional
Wat biedt het bedrijf?
Wij zijn gezinshuis de Glimlach in Helmond en buiten het feit dat we een van de weinige gezinshuizen in de regio zijn bestaan we al bijna 5 jaar. Wij zorgen voor kinderen welke door vervelende omstandigheden niet meer thuis kunnen wonen en dat doen we in een 24/7 setting. Dus geen wisselend personeel voor de kinderen en voor ons. Van 's morgens vroeg tot in de avond een normaal mogelijk leven geven aan deze kinderen en ze laten opgroeien tot evenwichtige volwassen mensen. Geen saai kantoorpand maar in een gewoon woonhuis in de wijk en als je onze kinderen vraagt waar ze wonen zullen ze glimlachen en zeggen dat ze bij Stephan en Bianca wonen. Dit is een mogelijkheid voor jou om jezelf te leren kennen en jezelf te ontwikkelen op het gebied van hechting.
Wat ga je leren?
- Begeleiden van kinderen bij hun ontwikkeling
- B1-K1-W1 Zorgt voor een veilig pedagogisch klimaat
- B1-K1-W2 Inventariseert behoeften en wensen van het kind
- B1-K1-W3 Bereidt de uitvoering van activiteiten voor
- B1-K1-W4 Creëert een verantwoorde en stimulerende speel-/leeromgeving
- B1-K1-W5 Werkt samen met andere betrokkenen in de omgeving van het kind
- B1-K1-W6 Volgt en stimuleert de ontwikkeling en leren van het kind
- B1-K1-W7 Evalueert haar eigen werkzaamheden
- Werken aan kwaliteit en deskundigheid
- B1-K2-W1 Werkt aan de eigen professionele ontwikkeling
- B1-K2-W2 Werkt aan het bewaken en bevorderen van kwaliteitszorg
- Opvoeden en ontwikkelen van kinderen/jongeren
- P2-K1-W1 Communiceert met de ouders/vervangende opvoeders en deelt haar kennis en inzichten
- P2-K1-W2 Stelt een (gespecialiseerd) activiteitenprogramma op
- P2-K1-W3 Maakt een ontwikkelplan
- P2-K1-W4 Voert het ontwikkelplan uit
- P2-K1-W5 Biedt persoonlijke verzorging bij specifieke zorgbehoeftes
- P2-K1-W6 Schept voorwaarden voor een hygiënische en gezonde omgeving
- P2-K1-W7 Biedt (specifieke) ontwikkelingsgerichte activiteiten aan
- Organiseren van de werkzaamheden
- P2-K2-W1 Voert coördinerende taken uit
- P2-K2-W2 Voert beleidsondersteunende taken uit
- P2-K2-W3 Voert beheertaken uit