Onderwijsassistent

Mozarthof school voor ZML Enthousiaste studenten onderwijsassistent gezocht!

Het assisteren van de leerkracht, In de meest brede zin van het woord Het begeleiden van zowel individuele leerlingen als groepjes leerlingen. Natuurlijk is er ook tijd om aan de opdrachten van de opleiding te werken. Leerlingen in de leeftijd van 4 – 20 jaar Wat kun je bij ons leren? Werken met leerlingen die intensieve ondersteuning nodig hebben in hun leer- en ontwikkelingsproces. Samenwerken met én leren van een multidisciplinair team van leerkrachten, onderwijsassistenten, zorgmedewerkers en specialisten. Aanbieden van onderwijs op maat en passend bij de leerling. O.a. groepsdoorbrekend werken. Bieden van structuur, veiligheid en voorspelbaarheid door o.a. Positive Behavior Support (PBS). Totale communicatie: aanbod van ondersteunende gebaren en pictogrammen. Ouders als samenwerkingspartner.

Naar wie zijn wij op zoek?

Van de studenten verwachten wij de volgende vaardigheden: Betrokkenheid, enthousiasme, interesse in onze leerlingen, gemotiveerdheid, inzet, initiatief tonen, deelname aan schoolactiviteiten, verantwoordelijkheid dragen voor het eigen leerproces.

Wat biedt het bedrijf?

Wat hebben wij jou te bieden? Een gezellig bevlogen team dat studenten ondersteunt en begeleidt bij de praktijkopleiding. Een leerzame en uitdagende leerwerkplek met ruime mogelijkheden tot het uitvoeren van opdrachten. Een team dat open staat voor nieuwe ideeën en theorieën vanuit verschillende opleidingen. Een praktijkopleider die op de hoogte is van je competenties en leerdoelen. Elke praktijkopleider reserveert tijd voor structureel overleg, nabesprekingen en evaluaties met de student in. Studenten denken mee over de ontwikkeling van ons schoolproces, o.a. door het bijwonen van vergaderingen en studiedagen. Alle studentenkrijgen een persoonlijk intakegesprek met de schoolopleider. Stagevergoeding voor 3e en 4e jaars studenten.

Wat ga je leren?

  • Begeleiden van kinderen bij hun ontwikkeling
  • B1-K1-W1 Zorgt voor een veilig pedagogisch klimaat
  • B1-K1-W2 Inventariseert behoeften en wensen van het kind
  • B1-K1-W3 Bereidt de uitvoering van activiteiten voor
  • B1-K1-W4 Creëert een verantwoorde en stimulerende speel-/leeromgeving
  • B1-K1-W5 Werkt samen met andere betrokkenen in de omgeving van het kind
  • B1-K1-W6 Volgt en stimuleert de ontwikkeling en leren van het kind
  • B1-K1-W7 Evalueert haar eigen werkzaamheden
  • Werken aan kwaliteit en deskundigheid
  • B1-K2-W1 Werkt aan de eigen professionele ontwikkeling
  • B1-K2-W2 Werkt aan het bewaken en bevorderen van kwaliteitszorg
  • Uitvoeren van leeractiviteiten in overleg met de leraar
  • P3-K1-W1 Levert een bijdrage aan het ontwikkelen van een plan voor de begeleiding
  • P3-K1-W2 Bereidt de uitvoering van leeractiviteiten voor
  • P3-K1-W3 Voert leeractiviteiten uit
  • P3-K1-W4 Biedt (specifieke) ontwikkelingsgerichte leeractiviteiten aan
  • P3-K1-W5 Biedt ondersteuning gericht op zelfredzaamheid
  • P3-K1-W6 Voert praktische werkzaamheden uit
  • Uitvoeren van taken rondom de lessen
  • P3-K2-W1 Houdt toezicht en begeleidt buiten de lessen
  • P3-K2-W2 Organiseert (mede) organisatiebrede activiteiten

lees verder