Junior manager groothandel

Jobo Schoonmaak- en Koffie Groothandel Jouw eerste stap naar een glansrijke carrière? Deze stageplek wacht op jou

De student zal starten op afdeling logistiek en zo leren wat er binnen komt en de vervolgstappen zoals inboeken en opruimen. Vaak na een week is er al enige kennis van het assortiment en zullen er ook bestellingen worden verwerkt tot pakbon en nog verder het gereed maken van de bestellingen. Ook bestellingen welke moeten worden verstuurd gaan we aanleren hoe dit werkt. t.z.t. kun je meehelpen aan de afhaalbalie waar klanten vragen hebben of een bestelling komen halen. Verdere zaken zoals inkoop/verkoop/offertetraject/website zullen tijdens de stage verder worden uitgewerkt.

Naar wie zijn wij op zoek?

De student moet het leuk vinden om te gaan stagelopen, je komt in een klein team terecht waar een boel mogelijk is. Gewoon jezelf kunnen zijn vinden wij belangrijk echter het is wel een stage waar iets voor gedaan moet worden, dus iemand die een goede werkhouding heeft, vooruit kan kijken en vriendelijk en sociaal is heeft de voorkeur :-)

Wat biedt het bedrijf?

1. Breed inzicht in logistiek en distributie Stagiairs leren hoe goederenstromen werken, van ontvangst en opslag tot levering aan klanten. Dat is waardevolle praktijkervaring voor logistiek-, supply chain- of commerciële opleidingen. 2. Hands-on commerciële ervaring Van klantcontact tot het leren over productpresentatie en verkooptechnieken—de stage kan bijdragen aan sterke commerciële vaardigheden. 3. Een unieke combinatie van sectoren Schoonmaak én koffie zijn alomtegenwoordig. Jullie bieden een kijkje in twee essentiële, maar vaak onderschatte sectoren, wat zorgt voor afwisseling en brede ervaring. 4. Kans om mee te denken en bij te dragen Stagiairs kunnen bijvoorbeeld meewerken aan marketingacties, voorraadbeheer of klantenonderzoek, afhankelijk van hun studie en interesses. 5. Persoonlijke begeleiding en leeromgeving In een groothandel is de sfeer vaak informeel en zijn de lijnen kort. Dat betekent ruimte voor begeleiding, vragen en ontwikkeling op maat.

Wat ga je leren?

  • Onderzoekt de customer journey
  • B1-K1-W1 Brengt de marktpositie van de onderneming in kaart
  • B1-K1-W2 Analyseert de customer journey
  • B1-K1-W3 Vertaalt trends en ontwikkelingen naar commerciële kansen
  • B1-K1-W4 Brengt het commerciële aanbod van de onderneming in kaart
  • B1-K1-W5 Doet verbetervoorstellen voor verkoop, marketing en/of marktbewerking
  • Verzorgt marketing- en communicatie-activiteiten
  • B1-K2-W1 Inventariseert wensen en behoeften
  • B1-K2-W2 Voert marketing- en communicatie-activiteiten uit
  • B1-K2-W3 Voert webcare uit
  • Geeft tactische input voor het vestigingsbeleid
  • P5-K1-W1 Vertaalt trends en ontwikkelingen naar groeimogelijkheden voor de vestiging
  • P5-K1-W2 Levert input voor een vestigingsplan
  • P5-K1-W3 Bewaakt een omzet- en kostenplan
  • P5-K1-W4 Presenteert en profileert de vestiging in netwerken
  • Coördineert operationele processen en werkzaamheden
  • P5-K2-W1 Draagt bij aan het evalueren van het uitgevoerde vestigingsbeleid
  • P5-K2-W2 Informeert collega's over trends, bedrijfsvoering en visie
  • P5-K2-W3 Adviseert over de personeelsbehoefte
  • P5-K2-W4 Plant en verdeelt de werkzaamheden
  • P5-K2-W5 Coördineert de goederenstroom
  • P5-K2-W6 Coacht en ondersteunt collega's bij werkzaamheden
  • Voert een commercieel traject uit
  • P5-K3-W1 Bereidt een commercieel traject voor
  • P5-K3-W2 Acquireert klanten en/of opdrachten
  • P5-K3-W3 Voert een verkoopgesprek
  • P5-K3-W4 Doet klanten een commercieel aanbod
  • P5-K3-W5 Verzorgt het interne ordertraject
  • P5-K3-W6 Bereidt de inkoop voor
  • P5-K3-W7 Voert aftersales uit

lees verder