JimpyPlay Bij JimpyPlay ontdek je hoe leuk leren in de praktijk écht kan zijn – spelend groeien, net als de kinderen.
Het takenpakket van de stagiaire is grotendeels afhankelijk van wat er vanuit de opleiding verwacht wordt. Bij JimpyPlay begeleiden wij de stagiair geleidelijk naar een zelfsturend en zelfstandig werkende professional. Afhankelijk van de opleiding en het opleidingsjaar passen wij daar de werkervaringsmogelijkheden daarop aan. Zo is het voor een eerstejaars leerling niet passend om het overdrachtsschrift te lezen maar is dit wel zinvol voor een laatstejaars leerling. We verwachten van de stagiaire dat deze zorg draagt voor eigen hygiëne en professionele uitstraling.
Naar wie zijn wij op zoek?
- Wij verwachten betrokkenheid, inzet, enthousiasme, behulpzaamheid, loyaliteit, collegialiteit, eerlijkheid, doorzettingsvermogen, initiatief en een positieve instelling; - Openstaan voor feedback en hier om vragen, ook bij collega’s; - Initiatief nemen in de vorm/input voor de voortgangsgesprekken; - Er wordt verwacht van de stagiair dat hij/zij zijn/haar eigen leerproces bewaakt en dat hij/zij bij problemen tijdig zijn/haar stagebegeleider inschakelt; - Vragen stellen; - Respectvolle omgang met kinderen, ouders en collega’s. Hierbij is een juiste houding van belang; - De stagiair dient de afspraken en regels binnen JimpyPlay te respecteren en in acht te nemen. Dit betekent dat er van de stagiair wordt verwacht dat hij/zij handelt volgens de door JimpyPlay gestelde visie; - Wij verwachten van de stagiair dat hij/zij zijn/haar telefoon niet gebruikt tijdens stagetijden. Mits in overleg anders is afgesproken.
Wat biedt het bedrijf?
Stagiaires zijn belangrijk voor ons bedrijf; het zijn immers onze eventuele toekomstige collega’s. JimpyPlay staat voor een optimale wisselwerking tussen theorie en praktijk, zodat deze goed op elkaar afgestemd kunnen worden. Daarnaast zijn wij van mening dat studenten voor een ‘frisse wind’ binnen de organisatie zorgen. JimpyPlay biedt leerlingen de mogelijkheid praktische werkervaring op te doen door middel van een stageplaats. Wij streven ernaar een omgeving te creëren waarin de stagiaire zich kan ontwikkelen tot een goede beroepskracht. Om voldoende begeleiding en werkervaring aan te kunnen bieden, houden wij een richtlijn van maximaal 1 stagiaire per groep per dag aan. Een uitzondering kan gemaakt worden bij een snuffelstage of wanneer er minder kinderen dan verwacht aanwezig zijn.
Wat ga je leren?
- Begeleiden van kinderen bij hun ontwikkeling
- B1-K1-W1 Zorgt voor een veilig pedagogisch klimaat
- B1-K1-W2 Inventariseert behoeften en wensen van het kind
- B1-K1-W3 Bereidt de uitvoering van activiteiten voor
- B1-K1-W4 Creëert een verantwoorde en stimulerende speel-/leeromgeving
- B1-K1-W5 Werkt samen met andere betrokkenen in de omgeving van het kind
- B1-K1-W6 Volgt en stimuleert de ontwikkeling en leren van het kind
- B1-K1-W7 Evalueert haar eigen werkzaamheden
- Werken aan kwaliteit en deskundigheid
- B1-K2-W1 Werkt aan de eigen professionele ontwikkeling
- B1-K2-W2 Werkt aan het bewaken en bevorderen van kwaliteitszorg
- Opvoeden en ontwikkelen van kinderen/jongeren
- P2-K1-W1 Communiceert met de ouders/vervangende opvoeders en deelt haar kennis en inzichten
- P2-K1-W2 Stelt een (gespecialiseerd) activiteitenprogramma op
- P2-K1-W3 Maakt een ontwikkelplan
- P2-K1-W4 Voert het ontwikkelplan uit
- P2-K1-W5 Biedt persoonlijke verzorging bij specifieke zorgbehoeftes
- P2-K1-W6 Schept voorwaarden voor een hygiënische en gezonde omgeving
- P2-K1-W7 Biedt (specifieke) ontwikkelingsgerichte activiteiten aan
- Organiseren van de werkzaamheden
- P2-K2-W1 Voert coördinerende taken uit
- P2-K2-W2 Voert beleidsondersteunende taken uit
- P2-K2-W3 Voert beheertaken uit
Kenmerken
- Bereid om te werken aan fysieke toegankelijkheid
- Mogelijkheden voor begeleiding op maat