Pedagogisch medewerker kinderopvang

Kinderopvang yn'e Romte (Pedagogische) stagiaire(s) voor Kinderopvang yn’e Romte in Itens gezocht!

Bij yn'e Romte kinderopvang hebben we stage plaatsen op zowel de peuteropvang als BSO. Afhankelijk van de uren en de dagen die de stagiaires moeten stagelopen worden de plaatsen verdeeld. De stagiaires in het eerste jaar beginnen altijd in november tot het einde van het schooljaar en de stagiaires van het 2de, 3de en 4de jaar lopen een heel schooljaar stage. Bij de peuteropvang is het mogelijk om één of meerdere ochtenden stage te lopen en bij de BSO één of meerdere middagen. De doelstelling van de stage is de stagiair(e) kennis te laten maken met de doelgroep en het werkveld van de pedagogisch medewerker in de kinderopvang. De stagiair(e) doet kennis en ervaring op door het uitvoeren van verschillende werkzaamheden.

Naar wie zijn wij op zoek?

Stagiaires vormen de gewenste beroepshouding tijdens hun stage door eigenschappen te bezitten zoals betrokkenheid, inzet, enthousiasme, behulpzaamheid, loyaliteit, collegialiteit, eerlijkheid, doorzettingsvermogen, initiatief, overleggen en een positief kritische instelling. De stagiaires hebben daarnaast verantwoordelijkheidsgevoel en zijn bereid dit in de praktijk verder te ontwikkelen. Tot slot wordt er van de stagiaires verwacht dat zij hun eigen leerproces bewaken en dat ze bij problemen tijdig hun werkbegeleider inschakelen.

Wat biedt het bedrijf?

Yn'e Romte Kinderopvang biedt de stagiaires een veilige leeromgeving waarin ze uitgedaagd worden om zich te ontwikkelen als een professional. Daarnaast bestaat yn'e Romte Kinderopvang uit een jong, gezellig en flexibel team met veel ambitie om het pedagogisch klimaat te verbeteren. Tot slot is in overleg veel mogelijk. Denk aan welke stagedagen, mogelijkheden voor opdrachten, kans op een vaste aanstelling etc.

Wat ga je leren?

  • Begeleiden van kinderen bij hun ontwikkeling
  • B1-K1-W1 Zorgt voor een veilig pedagogisch klimaat
  • B1-K1-W2 Inventariseert behoeften en wensen van het kind
  • B1-K1-W3 Bereidt de uitvoering van activiteiten voor
  • B1-K1-W4 Creëert een verantwoorde en stimulerende speel-/leeromgeving
  • B1-K1-W5 Werkt samen met andere betrokkenen in de omgeving van het kind
  • B1-K1-W6 Volgt en stimuleert de ontwikkeling en leren van het kind
  • B1-K1-W7 Evalueert haar eigen werkzaamheden
  • Werken aan kwaliteit en deskundigheid
  • B1-K2-W1 Werkt aan de eigen professionele ontwikkeling
  • B1-K2-W2 Werkt aan het bewaken en bevorderen van kwaliteitszorg
  • Opvoeden en ontwikkelen van het kind/de kinderen in de kinderopvang
  • P1-K1-W1 Communiceert met de ouders/vervangende opvoeders en het kind
  • P1-K1-W2 Stelt een activiteitenprogramma op
  • P1-K1-W3 Maakt een plan van aanpak voor de begeleiding en voert het uit
  • P1-K1-W4 Zorgt voor uitvoering van een (dag)programma
  • P1-K1-W5 Biedt persoonlijke verzorging
  • P1-K1-W6 Draagt zorg voor een hygiënische en gezonde omgeving

lees verder