Van Ee Buitenspeelgoed BV Leer de geheimen van een speelgoedverkoper: kom stage lopen als accountmanager bij Van Ee!
Als accountmanager bij Van Ee Buitenspeelgoed heb je een belangrijke functie: jij haalt de handel binnen! Maar tegelijk weet je evenwicht te houden tussen de belangen van de klant en van het bedrijf. Jouw advies stuurt de klant naar de beste oplossing. Zo benadruk je bij bedrijven bijvoorbeeld het belang van een zwaardere kwaliteit voetbaltafel voor in de kantine: door iets meer uit te geven krijgen ze een beter product. En je promoot de mogelijkheden om de speeltafel te laten bedrukken voor een meerprijs. Particuliere klanten help je met de speelvriendelijke inrichting van hun tuin. Je brengt offertes uit met prijzen voor het plaatsen van trampolines, geeft de klant inzicht in welke mogelijkheden ze hebben. En je raadt extra producten en diensten aan die je toespitst op de persoonlijke situatie van je klant.
Naar wie zijn wij op zoek?
Afspraken nakomen. Onze klanten en je collega's moeten op jou kunnen rekenen. Je bent iemand die schrijft: je maakt aantekeningen van gesprekken en verwerkt die later. Zo vergeet jij nooit je beloftes.
Wat biedt het bedrijf?
Onze speelgoedzaak is een plek waar je veel kunt leren als junior accountmanager. We hebben regelmatig studenten die bij ons stage lopen voor deze opleiding. Onze klanten zijn zowel particulieren en bedrijven. En we verkopen via de mail, telefoon, een webwinkel, maar ook persoonlijk. Dat maakt het werk enorm divers en leerzaam. We willen stagairs zoveel mogelijk behandelen als volwaardige collega's. Je krijgt inzicht in rapportages en neemt deel aan onze vergaderingen. Hierdoor krijg je een goede kijk op het bedrijf. Verder willen we een bedrijf zijn waar het fijn is om te werken: een veilige werkomgeving zonder geroddel en zonder stoerdoenerij. We willen dat je zoveel mogelijk jezelf kunt zijn en dat je je kwetsbaar op kunt stellen in onze werkomgeving.
Wat ga je leren?
- Onderzoekt de customer journey
- B1-K1-W1 Brengt de marktpositie van de onderneming in kaart
- B1-K1-W2 Analyseert de customer journey
- B1-K1-W3 Vertaalt trends en ontwikkelingen naar commerciële kansen
- B1-K1-W4 Brengt het commerciële aanbod van de onderneming in kaart
- B1-K1-W5 Doet verbetervoorstellen voor verkoop, marketing en/of marktbewerking
- Verzorgt marketing- en communicatie-activiteiten
- B1-K2-W1 Inventariseert wensen en behoeften
- B1-K2-W2 Voert marketing- en communicatie-activiteiten uit
- B1-K2-W3 Voert webcare uit
- Voert het accountmanagement uit en beheert relaties
- P4-K1-W1 Voert accountanalyses uit
- P4-K1-W2 Stelt een accountplan op
- P4-K1-W3 Coördineert het uitvoeren van een accountplan
- P4-K1-W4 Evalueert een accountplan
- P4-K1-W5 Bouwt en onderhoudt een relatienetwerk
- Voert een commercieel traject uit
- P4-K2-W1 Bereidt een commercieel traject voor
- P4-K2-W2 Acquireert klanten en/of opdrachten
- P4-K2-W3 Voert een verkoopgesprek
- P4-K2-W4 Doet klanten een commercieel aanbod
- P4-K2-W5 Verzorgt het interne ordertraject
- P4-K2-W6 Voert aftersales uit
Kenmerken
- Bereid om te werken aan fysieke toegankelijkheid
- Mogelijkheden voor begeleiding op maat